Wybór gatunku trawy

1. Data: 2003-03-04 11:15:48

Temat: Wybór gatunku trawy
Od: P...@I...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Jestem na etapie wyboru gatunki trawy do zasiania i proszę o Waszą pomoc.

Warunki terenowe są następujące:
- ok 400 m2
- ziemia: piasek + czarnoziem + glina (wszystko wzruszone glebogryzarką na
jesień)
- teren od strony południowej, nasłoneczniony prawie przez cały dzień (w lato
do ok. 19:00)
- teren jest płaski

Moje wymagania to:
- trawa wolnorosnąca, gęsta
- koszenie wymagane przy około 15 cm, trawa po skoszeniu ok. 5 cm
- trawa ma zagłuszać inną roślinność (chwasty)
- nie musi być odporna na deptanie - będzie mało używana

Jeżeli ktoś zna gatunki traw, które chociaż w jakieś części odpowiedają moim
wymaganiom, to proszę o ich nazwy.
Resztę jestem w stanie poszukać w internecie lub na grupie.

Z góry dziękuję,
Piotr

2. Data: 2003-03-04 13:31:07

Temat: Re: Wybór gatunku trawy
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:479d.000007b0.3e648ae4@newsgate.onet.pl
Użytkownik<P...@I...pl> napisał(a):

> Jestem na etapie wyboru gatunki trawy do zasiania i proszę o Waszą pomoc.

Hejka. Nikt oprócz producentów nasion nie wysiewa jednego gatunku traw.
Sieje się mieszanki, w skład których zazwyczaj wchodzi 4 - 5 gatunków. W
większości sklepów ogrodniczych znajdziesz co najmniej kilka różnych
mieszanek traw. Na opakowaniu są dość dokładne opisy i będziesz mógł z
łatwością dobrać coś dla siebie.
Pozdrawiam szaro i mglisto Ja...cki

Szukasz książek ogrodniczych i zoologicznych?
Odp: Sosna do cięcia
Czy juz moge pytac?
Rybki w niebezpieczenstwie
karbid