Wybór piekarnika i płyty pod zabudowę - wkłady katalityczne

następny post »
From: MK <mkaptacz=nospam@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Wybór piekarnika i płyty pod zabudowę - wkłady katalityczne
Date: Tue, 11 Nov 2008 22:40:06 +0100

witam

Stanąłem przed problemem wyboru piekarnika i płyty gazowej pod zabudowę
do kuchni. Zdecydowałem się na produkty firmy Amica, z tego co wiem
akurat w tego rodzaju sprzęcie produkty Amici mają pozytywną opinię, a i
ceny są przystępne. Przeglądając katalog produktów Amici wybraliśmy z
małżonką parametry, które powinien posiadać nasz zestaw:
piekarnik+płyta. Zdecydowaliśmy, że chcemy mieć piekarnik nierdzewny
(inox) z nierdzewną płytą gazową, w którym panel sterowania płytą jest z
przodu piekarnika. Dodatkowo chcielibyśmy aby piekarnik był w klasie
efektywności energetycznej "A", posiadał prowadnice teleskopowe,
termoobieg i co chyba najważniejsze ze względu na dzieci ultrazimny
front (tak przynajmniej się to nazywa w piekarnikach Amici). No i nawet
znaleźliśmy zestaw, który zawierałby takie funkcje i nawet odpowiadałby
nam cenowo. To model GHP 84512. I w zasadzie zdecydowalibyśmy się na
niego gdyby nie jeden "bajer", którego raczej bym nie chciał. A
mianowicie wkłady katalityczne, które ponoć ułatwiają utrzymanie
czystości, ale też które z tego co się dowiedziałem trzeba co jakiś czas
wymieniać (co już katalogi przemilczają), co wiąże się z dodatkowymi
kosztami. I tutaj moje pytanie. Czy ktoś z Was posiada taki model
piekarnika z wkładami katalitycznymi, jak często takie wkłady trzeba
wymieniać i jaki jest to koszt takiej wymiany. Rozumiem, że to pewnie
zależy od częstotliwości korzystania z piekarnika ale zakładam, że w
naszym przypadku piekarnik nie będzie jakoś nadmiernie eksploatowany:
czasem jakaś pieczeń, czasem jakieś ciasto.

Próbowałem szukać innych produktów Amici, spełniających nasze wymagania,
ale bez wkładów katalitycznych i nie udało się - zawsze czegoś brakowało
(np modele GHT74212, czy GHC 74412 nie mają wkładów katalitycznych, ale
też nie mają ultrazimnego frontu, a i pierwszy z nich nawet prowadnic
teleskopowych). Wśród produktów innych firm też trochę szukałem, ale
również bez efektu. Może za słabo szukałem ? Jeśli ktoś z Was jest w
stanie polecić mi jakiś zestaw piekarnik + płyta, który spełniałby nasze
wymagania, będę wdzięczny. Dodam tylko, że planowałem wydatek rzędu 1500
PLN na taki zestaw.

Z góry dziękuję za wszelkie opinie i wskazówki.

Pozdrawiam.

Marcin.