Wybór piekarnika i płyty pod zabudowę - wkłady katalityczne

1. Data: 2008-11-11 21:40:06

Temat: Wybór piekarnika i płyty pod zabudowę - wkłady katalityczne
Od: MK <mkaptacz=nospam@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Stanąłem przed problemem wyboru piekarnika i płyty gazowej pod zabudowę
do kuchni. Zdecydowałem się na produkty firmy Amica, z tego co wiem
akurat w tego rodzaju sprzęcie produkty Amici mają pozytywną opinię, a i
ceny są przystępne. Przeglądając katalog produktów Amici wybraliśmy z
małżonką parametry, które powinien posiadać nasz zestaw:
piekarnik+płyta. Zdecydowaliśmy, że chcemy mieć piekarnik nierdzewny
(inox) z nierdzewną płytą gazową, w którym panel sterowania płytą jest z
przodu piekarnika. Dodatkowo chcielibyśmy aby piekarnik był w klasie
efektywności energetycznej "A", posiadał prowadnice teleskopowe,
termoobieg i co chyba najważniejsze ze względu na dzieci ultrazimny
front (tak przynajmniej się to nazywa w piekarnikach Amici). No i nawet
znaleźliśmy zestaw, który zawierałby takie funkcje i nawet odpowiadałby
nam cenowo. To model GHP 84512. I w zasadzie zdecydowalibyśmy się na
niego gdyby nie jeden "bajer", którego raczej bym nie chciał. A
mianowicie wkłady katalityczne, które ponoć ułatwiają utrzymanie
czystości, ale też które z tego co się dowiedziałem trzeba co jakiś czas
wymieniać (co już katalogi przemilczają), co wiąże się z dodatkowymi
kosztami. I tutaj moje pytanie. Czy ktoś z Was posiada taki model
piekarnika z wkładami katalitycznymi, jak często takie wkłady trzeba
wymieniać i jaki jest to koszt takiej wymiany. Rozumiem, że to pewnie
zależy od częstotliwości korzystania z piekarnika ale zakładam, że w
naszym przypadku piekarnik nie będzie jakoś nadmiernie eksploatowany:
czasem jakaś pieczeń, czasem jakieś ciasto.

Próbowałem szukać innych produktów Amici, spełniających nasze wymagania,
ale bez wkładów katalitycznych i nie udało się - zawsze czegoś brakowało
(np modele GHT74212, czy GHC 74412 nie mają wkładów katalitycznych, ale
też nie mają ultrazimnego frontu, a i pierwszy z nich nawet prowadnic
teleskopowych). Wśród produktów innych firm też trochę szukałem, ale
również bez efektu. Może za słabo szukałem ? Jeśli ktoś z Was jest w
stanie polecić mi jakiś zestaw piekarnik + płyta, który spełniałby nasze
wymagania, będę wdzięczny. Dodam tylko, że planowałem wydatek rzędu 1500
PLN na taki zestaw.

Z góry dziękuję za wszelkie opinie i wskazówki.

Pozdrawiam.

Marcin.

2. Data: 2008-11-12 11:13:54

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lis, 22:40, MK <mkaptacz=nos...@gazeta.pl> wrote:

> w którym panel sterowania płytą jest z
> przodu piekarnika.

Słusznie.

> Dodatkowo chcielibyśmy aby piekarnik był w klasie
> efektywności energetycznej "A",

Te wszystkie klasy efektywności energetycznej to w 90% marketing jest,
a w przypadku urządzeń grzewczych powiedziałbym, że nawet w 99,99% (bo
i jaki sens ma mieć lepsza klasa energetyczna w piekarniku?), nie
zwracaj na to uwagi.

> [...]
> czystości, ale też które z tego co się dowiedziałem trzeba co jakiś czas
> wymieniać (co już katalogi przemilczają), co wiąże się z dodatkowymi

Mam piekarnik Amica z tymi wkładami od 7 lat, z czego od 5 używany
jest dość intensywnie. I szczerze mówiąc dopiero od Ciebie dowiaduję
się, że te wkłady należy wymieniać. Wyglądają tak, jak wyglądały, nie
kruszą się, nie sypią, więc dlaczego miałyby być wymienione?
Tak więc nie demonizowałbym...

J.

3. Data: 2008-11-12 21:13:02

Od: MK <mkaptacz=nospam@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> [...]
> się, że te wkłady należy wymieniać. Wyglądają tak, jak wyglądały, nie
> kruszą się, nie sypią, więc dlaczego miałyby być wymienione?

Dowiedziałem się od znajomego, że takie wkłady się wymienia w
piekarnikach Amici, w sklepie Pani potwierdziła, i stwierdziła
podejrzewam, że tak "na oko" przez co najmniej 5 lat nie będą wymagały
wymiany owe wkłady, przy średniej eksploatacji piekarnika. W sieci nie
znalazłem nic na temat potrzeby wymiany tych wkładów, stąd mój post na
grupie. Nie demonizuję, ale chciałbym się upewnić zanim dokonam wyboru.
Twoja odpowiedź skłania mnie w kierunku zakupu piekarnika z wkładami. Na
szczęście mam jeszcze czas, żeby jeszcze trochę się podowiadywać. W
każdym bądź razie dziękuję za odpowiedź i serdecznie pozdrawiam:-)

Marcin

4. Data: 2008-11-13 09:32:13

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dla mnie wkłady katalityczne ze wszystkich 5 stron w piekarniku Amica po zachwycie w
sklepie to okazało się to było wyjątkowe g....
już w uzyciu w domu.
Szorstkie więc nie daje się domyć jakby co i śmierdzi do końca zycia, wymieniać nie
próbowałem.

Kolejno miałem Whirlpool z katalizą wyłącznie z tyłu wokół wentylatora i podchodziłem
początkowo nieufnie, ale okazuje się
rewelacją: emalię bardzo łatwo myjesz i jest czysto.

Podobnie z płytą grzejną Amica: za mało było stopni mocy do ustawienia, brakowało
ustawienia w rodzaju 35°C, 65°C (mam na myśli
płytę ceramiczną) i niestety podgrzewanie bigosu zawsze kończyło się przypaleniem -
może przez kilka lat coś Amica ulepszyła w
sterowaniu, bo na kuchni Amica się zawiodłem.

Na plus u Amiki były wówczas design, prawdziwa nierdzewka zamiast napylanego plastiku
oraz sterowanie zegarem jednego ceramicznego
pola grzejnego, w Whirlpoolu tego sterowania dość często mi brakuje.

Na wielki minus Amiki były drzwiczki frontowe bez wymuszonego obiegu chłodzenia
pomiedzy szybami, po prostu niebezpieczna tragedia,
któą mozna było poarzyć nie tylko dziecko, ale i siebie - może i ten brak przez parę
lat poprawili, ale pewnie konkurencja znów im
uciekła gdzieś do przodu.
JaC

-----

> mianowicie wkłady katalityczne, które ponoć ułatwiają utrzymanie czystości, ale też
które z tego co się dowiedziałem trzeba co
jakiś czas wymieniać,co wiąże się z dodatkowymi kosztami.

5. Data: 2008-11-13 13:30:31

Od: "AWJ" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MK" <mkaptacz=nospam@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> witam
>

> Zdecydowaliśmy, że chcemy mieć piekarnik nierdzewny (inox) z nierdzewną
> płytą gazową, w którym panel sterowania płytą jest z przodu piekarnika.

Nie jestem przekonana, czy to słuszny wybór. Zawsze trzeba mieć na
względzie, że piekarnik jakimś cudem się zepsuje, serwis będzie go musiał
zabrać, a ty wtedy zostaniesz bez możliwości sterowania płytą i d...a blada.
Ja zawsze wolałam niezależne systemy. Miałam piekarnik Amiki, co prawda
model sprzed 9 lat, ale jakies doświadczenia są. Powiem jedno - mimo, że się
ani razu nie popsuł, w tej chwili u mnie prtacuje piekarnik Gorenje. W Amice
niestety źle działał termoobieg, ciasto było ZAWSZE nierównomiernie
upieczone tzn. boki zapiekały się dość szybko i nie rosły, natomiast środek
pozostawał albo niedopieczony albo brzego podpieczone, żeby środek był
upieczony. Tak więc ja tej firmy nie polecam, chyba że coś się przez te
kilka lat zmieniło.
pozdrawiam aj

Gofrownica
Buty - wielkość wkładki a długość stopy
wentylacja kotlowni w kominie?
WILGOC W MIESZKANIU
Zakończenie kłopotu pt. "Uszkodzenie kuchenki mikrofalowej"...