Wychowanie w socjalizmie skłania do nieuczciwości

1. Data: 2014-08-17 08:30:29

Temat: Wychowanie w socjalizmie skłania do nieuczciwości
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Wychowanie w socjalizmie skłania do nieuczciwości

22 lipca 2014, 11:02 | Psychologia
Xarax, GNU FDL
uczciwość ? socjalizm ? kapitalizm ? Niemcy ? Berlin

Osoby wychowane w systemie socjalistycznym częściej oszukują, by odnieść osobiste
korzyści. Takie wnioski wyciągnęli naukowcy, którzy przeprowadzili eksperyment na
mieszkańcach Berlina.

Lars Hornuf z Uniwersytetu w Monachium oraz Dan Ariely, Ximena Garcia-Rada i Heather
Man z Duke University poddali eksperymentowi 250 Berlińczyków. Mieszkańcy stolicy
Niemiec brali udział w grze, w której mogli wygrać do 8 USD.

Gra była niezwykle prosta. Każdy z uczestników miał 40 razy rzucić kostką i zapisać
wyniki na kartce. Im większa suma wyrzuconych oczek, tym wyższa wygrana. Naukowcy,
analizując rozkład statystyczny wyników zauważyli, że na wielu kartkach wyższe
wartości zapisano nieproporcjonalnie częściej niż niższe, co mogło sugerować, iż
gracze oszukiwali.

Po zakończeniu rzutów kostką każdy z graczy wypełniał formularz, w którym pytano
m.in. o wiek oraz o miejsce zamieszkiwania w różnych dekadach. Okazało się, że osoby,
które mieszkały w NRD były dwukrotnie bardziej skłonne do oszustwa niż mieszkańcy
kapitalistycznego RFN. Co więcej, im dłużej badany żył w systemie socjalistycznym
przed upadkiem Muru Berlińskiego, tym większe było prawdopodobieństwo, że zapisał na
kartce wyniki znacznie odbiegające, na jego korzyść, od rozkładu statystycznego.

Eksperyment wykazał związek pomiędzy życiem w kraju socjalistycznym, a
nieuczciwością, jednak nie dał odpowiedzi na pytanie o naturę tego związku.

Autor: Mariusz Błoński
http://kopalniawiedzy.pl/uczciwosc-socjalizm-kapital
izm-Niemcy-Berlin,20703

2. Data: 2014-08-17 08:42:52

Od: rewers <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.08.2014 o 08:30, m...@g...com pisze:
> [...]
nieuczciwością, jednak nie dał odpowiedzi na pytanie o naturę tego związku.

Tylko w której części Niemiec był większy socjalizm? Ja bym stawiał
raczej na RFN:)

3. Data: 2014-08-17 10:02:55

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 17 sierpnia 2014 08:42:52 UTC+2 użytkownik rewers napisał:

> [...]
izm-Niemcy-Berlin,20703

> Tylko w której części Niemiec był większy socjalizm? Ja bym stawiał

Bo w RFN był socjalizm kapitalistyczny a w NRD komunistyczny... ;)

4. Data: 2014-08-17 15:33:25

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A Kopernik była kobietą.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
cyrylicę GdakMini2_02 i program dietetyczny Ananas1_03f

5. Data: 2014-08-17 21:08:22

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 17 sierpnia 2014 15:33:25 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:
> A Kopernik była kobietą.

Tak samo jak Curie-Skłodowska? ;)

Autor: Mariusz Błoński

6. Data: 2014-08-18 12:08:27

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Tak samo jak Curie-Skłodowska? ;)
Zdecydowanie nie zrozumiałeś mnie.

Badania/test robione na zlecenie prywatnego biznesu, niewydolnego.
Ponieważ niewydolność tę rażąco widać , np. w Polsce kończy się na
zwyczajnej, prymitywnej propagandzie.
Jakość socjalistyczna w Polsce była dużo wyższa niż obecna.
Niemieckiego nie znam, więc bieżącej prasy niemieckiej nie czytam.

A czy jakość to nie jest uczciwość?
Teraz kupuję pralkę i spec w 4 roku użytkowania gada: nie warto naprawiać,
pociagnie jeszcze odrobinę i kupić nową.
Pierwsza automatyczna jaką rodzice kupili pszed połową lat 70 starczyła na
prawie 20 lat.
Teraz produkuje się sterty śmieci, w sklepie po pytaniu o pralkę trwałą
usłyszysz: teraz już takiej nie produkują.

Konkurencyjna walka polega zwykle na niszczeniu personelu specjalistuw i
kadry kierowniczej u konkurencji, a nie na lepszej produkcji. To właśnie
robią kapitalistycznie prywatni detektywi i prawnicy. To jest uczciwe?

Dosypywanie ogromnej ilości badziewia do żywności to też typowe spaczenie
kapitalizmu.
To wszystko jest nieuczciwe i ty mi będziesz wciskał taki kit?

7. Data: 2014-08-22 12:03:34

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 18 sierpnia 2014 12:08:27 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:

> [...]
>
> zwyczajnej, prymitywnej propagandzie.
>
> Jakość socjalistyczna w Polsce była dużo wyższa niż obecna.

to była jakość katolicka wyciskana aparatem socjalistycznego przymusu ;)

PMS wyjaśniony doborem naturalnym! ;)))
Dzieci i Biblia
No to juz wiadomo po co jest in vitro: to tylko pierwszy krok do...
Glob dalej trzyma fason:)
Walczą o więcej