Wycięcie znamienia

1. Data: 2000-01-05 11:54:40

Temat: Wycięcie znamienia
Od: "PhoeniX" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Kiedyś pisałem na tą grupe o znamieniu na karku które zaczeło mi
powoli rosnąć i pobolewać przy uciskach.
Dzisiaj byłem u lekarza pierwszego kontaktu i polecił mi to wyciąć.
Nie pozostaje mi nic innego niż posłuchć sie jego rady.
Jednak nie ukrywam, że boje się tego zabiegu.
Jeszcze nigdy nie byłem "cięty" więc jeśli któś mógł by
mi opisać jak wygląda taki zabiek wycięcia znamienia był bym bardzo
wdzięczny. Czy to boli ? Czy odczówa sie jakieś nieprzyjemne uczucia ?
Czy po zabiegu rana będzie bardzo bolała ?

--
Pozdrawia
file://==PhoeniX==\\

2. Data: 2000-01-05 13:19:41

Temat: Re: Wyciecie znamienia
Od: Ewa Urbanowicz <e...@a...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

PhoeniX <n...@k...net.pl> wrote:
: [...] Czy to boli ? [...]
: Czy po zabiegu rana bedzie bardzo bolala ?

Nie boli. Kazdy lekarz najpierw znieczula, potem tnie.
Moze lekko zabolec ukucie igla (styrzykawka ze znieczuleniem).
Jak znieczulenie przestanie dzialac, to rzeczywiscie troche boli,
ale lekarze najczesciej przepisuja na to jakies srodki.
Koniecznie kaz przebadac wyciete znamie!

Pozdrawiam,
Ewa

3. Data: 2000-01-05 15:26:43

Temat: Re: Wycięcie znamienia
Od: "Gucio" <p...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

PhoeniX wrote in message <84vbf2$ls7$4@okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
> [...]
>wdzięczny. Czy to boli ? Czy odczówa sie jakieś nieprzyjemne uczucia ?
>Czy po zabiegu rana będzie bardzo bolała ?

Hej PheniX,

Nie przejmuj sie to nie boli (no moze troche). Sam mialem usuwane trzy
znamiona, jedno ze stopy, dwa z glowy. Najpierw lekarz wstrzykuje Tobie
znieczulenie w okolice miejsca ktore bedzie cial. Czeka chwile, bada czy
rzeczywiscie nic nie czujesz i dopiero wtedy tnie.
Jakby to bylo w jakims lepszym miejscu niz kark to mysle ze moglbys nawet
popatrzec jak on to wszystko robi. Aha, jak zacznie leciec krew mocno, to
przypali ci to czyms, nazywa sie to chyba koagulacja (albo cos mi sie
pochrzanilo). W powietrzu bedzie sie unosil zapach palonego ciala.
Fajne jest uczucie jak zszywa rane, takie ciagniecie skory.
Po zabiegu gdy znieczulenie przestanie dzialac moze troche bolec, jak jest
to glowa tak jak w moim przypadku to bolec moze bardziej niz troche. Potem
przez jakies dwa tygodnie trzeba sie ostroznie z rana obchodzic, a potem
jest spokoj.
Badania histopatologiczne sa chyba w placowkach panstwowej sluzby zdrowia
obowiazkowe w takich przypadkach, ale lepiej sie upewnij.

I nie przejmuj sie, jest troche innych bardziej bolesnych zabiegow.

Pozdrowienia
Gucio

4. Data: 2000-01-05 22:20:12

Temat: Off topic - a było Re: Wycięcie znamienia
Od: "=DobeX=" <d...@f...med.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę jeżeli piszecie na grupach używając polskich znaków róbcie to
będąc w zgodzie ze standardami...

To znaczy - Polskie znaki ? ALE TYLKO W iso-8859-2 !!!

Proszę nie używajcie CP - 1250 !?! (Windows - 1250).

Dariusz =DobeX= Dobosz

http://www.dobex.w.pl
mailto:d...@f...med.pl

5. Data: 2000-01-05 22:51:35

Temat: Odp: Wycięcie znamienia
Od: "sŁoNeCzKo" <s...@a...pasjo.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PhoeniX <n...@k...net.pl> w wiadomoœci do grup dyskusyjnych
napisał:84vbf2$ls7$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
> Nie pozostaje mi nic innego niż posłuchć sie jego rady.
> Jednak nie ukrywam, że boje się tego zabiegu.
> Jeszcze nigdy nie byłem "cięty" więc jeœli któœ mógł by
> mi opisać jak wyglšda taki zabiek wycięcia znamienia był bym bardzo
> wdzięczny. Czy to boli ? Czy odczówa sie jakieœ nieprzyjemne uczucia ?
> Czy po zabiegu rana będzie bardzo bolała ?
>

> --
> Pozdrawia
> file://==PhoeniX==\\
>
> Nic sie nie przejmuj , ja tez wczesniej nigdy nie bylam cieta a 6 tygodnie
temu ze wzgledu na niepojace objawy jedngo z moich znamion musialam je
usunac.Tak jak Gucio i Ewa powiedzieli bedzie jedynie bolal zastrzyk(ja
mialam takie az 4 wokol znamienia), potem nie czuc nic oprcz takiego fajnego
uczucia szycia.Poza tym koniecznie niech Ci zrobia badanie histologiczne(ja
czekam juz 6 tyogodni i dalej nie mam wyniku wiec coraz bardziej sie
zaczynam martwic), a poza tym pociesze Cie mi beda wycinac jeszcze 9 takich
, ale juz na szczescie profilaktycznie.
Pozdr
sLoNeCzKo:)
ps.i pamietaj dbaj o szwy zeby potem zostala mala blizna:)

6. Data: 2000-01-06 01:45:54

Od: "Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

sŁoNeCzKo napisał(a) w wiadomości: <850hs2$mbi$1@druid.ceti.com.pl>...

Poza tym koniecznie niech Ci zrobia badanie histologiczne(ja
>czekam juz 6 tyogodni i dalej nie mam wyniku wiec coraz bardziej sie
>zaczynam martwic

skoro czekasz tak dlugo to znaczy, ze wszystko dobrze, bo tak miałbyś
wynik wczesnij
Tatiana

7. Data: 2000-01-07 00:31:25

Od: "PhoeniX" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Sytuacja nieco się zmieniła.
Zadecydowałem, że nie bede tego wycinał.
Z tego co widze to tamto krwawienie to miałem dlatego, że niechcąco
się zadrapałem w to miejsce a znamie rośnie bo i ja jeszcze rosne (18 latek)
co potwierdził lekarz.
Te wycięcie w mojim przypadku nie było by wcale takie proste jak się wydaje.
Snamie jest na bocznej stronie karku czyli w miejscu gdzie rana ciężko by
się
goiła i były by problemy z naciąganiem skóry.
Więcej by mogło być z tego problemów niż korzyści
(jest ryzyko powikłań po zabiegu jak powiedział mi lekarz).
Jeszcze pójde na konsultacje z dermatologiem ale nie mam zamiaru tego
ruszać.
Nie rośnie (rośnie tylko tyle co głowa czyli normalka),
nie boli (chyba, że uciskam ale każdy nadmiernie uciskany punkt ciała bedzie
bolał)
i co najwazniejsze nie ropieje ani nie krwawi (chyba, że sam sie zadrapie
ale to też normalka).
A więc postanowiłem żyć z tym znamiem.

--
Pozdrawia
file://==PhoeniX==\\

8. Data: 2000-01-07 18:27:27

Od: "sŁoNeCzKo" <s...@a...pasjo.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bazyl <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:851mtd$3kp$...@s...icm.edu.pl...

> [...]
> >

> Poza tym koniecznie niech Ci zrobia badanie histologiczne(ja
>
> skoro czekasz tak dlugo to znaczy, ze wszystko dobrze, bo tak miałbyś

wlasnie inni juz podostawali swoje wyniki ktorzy mieli robione w tym czasie
, a mojego dalej nie ma choc mialo byc za 2-3 tygodnie , wlasnie wydaje mi
sie ze cos zle wyszlo bo to cholernie dlugo trwa, i wydaje mi sie ze jak
komus dobrxe wyszedl wynik to wlasnie od razu odsylaja , a jak zle to chyba
dluzej sie czeka...zreszta nie znam sie na tym . mam nadzieje ze wszystko
bedzie ok.
sLoNeCzKo

9. Data: 2000-01-09 22:50:04

Od: a...@f...com.pl szukaj wiadomości tego autora

"Gucio" <p...@l...pl> wykombinował :

> Badania histopatologiczne sa chyba w placowkach panstwowej sluzby zdrowia
> obowiazkowe w takich przypadkach, ale lepiej sie upewnij.
>
> I nie przejmuj sie, jest troche innych bardziej bolesnych zabiegow.

Mam fachowe pytanie: jeżeli usuwa się jedno znamię, czy wpływa to na zachowanie
się innych ? Mam na myśli to, że usunięcie jednego może spowodować że z innym(i)
zacznie się coś dziać ?

Grzegorz

10. Data: 2000-01-10 19:09:06

Od: "Arek K." <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję w takim razie za często nie draznić tego znamienia - żeby jak
najrzadziej bolało i krwawiło. Zbyt częste traktowanie go nieprzyjaźnie może
spowodować nieprzyjemne rzeczy.....

Wazopresyna !!!
kaszel u dzieci
kaszel u dzieci