Wyciskarka wolnoobrotowa

61. Data: 2016-07-21 22:02:49

Temat: Re: Wyciskarka wolnoobrotowa
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Czyli to, co zużywamy w palnikach kuchennych, to są jakieś śladowe
> ilości. Trudno tu mówić zatem o możliwości jakichkolwiek oszczędności.

Możliwość oszczędności jest jedna -- całkowita rezygnacja z gazu. Co jest
racjonalną decyzją, gdy ktoś tylko wodę na herbatę (ale wspominanie o
takich na tej grupe, to nietakt ogromny, przepraszam więc). Zagotowanie
czajnika prądem, to jakieś pińć groszy (liczę w pamięci). Kogoś by musiało
okrutnie suszyć, by nagotować wody za te dwie dychy miesięcznie.

--
Jarek

62. Data: 2016-07-21 23:42:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Jul 2016 18:42:40 +0200, Trefniś napisał(a):

> [...]
> terrorystyczne zagrożenie dla całej cywilizacji? Wtedy poinformowany o tej
> sytuacji uzbrojony, autonomiczny dron może podjąć decyzję o "odstrzeleniu"
> takiego osobnika. I nawet z prawnego punktu widzenia nie będzie można
> wskazać winnego takiej pomyłki - wszystkie decyzje zostały podjęte poza
> ludzką świadomością.
>
> Nb. tu nawet nie będzie potrzebna wiedza o konkretnej osobie. Na podstawie
> olbrzymiej ilości danych o populacji można będzie dość trafnie określić
> konkretnego człowieka nawet wtedy, kiedy system "zobaczy" go po raz

Cóż, kiedy "to" tak zacznie działać, to będzie znaczyło, że system PRZESTAŁ
działać - i taki system sam siebie fkącu uśmierci wczesniej czy później.

63. Data: 2016-07-22 00:07:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Jul 2016 22:02:49 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> (liczę w pamięci).

LOL - stary człowiek i (jeszcze) może 33333333-]

64. Data: 2016-07-22 09:56:03

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 23:42 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Dnia Thu, 21 Jul 2016 18:42:40 +0200, Trefniś napisał(a):

(...)

> Cóż, kiedy "to" tak zacznie działać, to będzie znaczyło, że system
> PRZESTAŁ
> działać - i taki system sam siebie fkącu uśmierci wczesniej czy później.

Ale też nie należy mieć wątpliwości, ludzkość nie będzie trwać wiecznie i
w jakiś sposób ulegnie zagładzie. Nawet wszelkie religie nie dają jej
wieczności!
Tylko najpierw napsujemy sobie wzajemnie krwi :)

--
Trefniś

65. Data: 2016-07-22 13:42:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Jul 2016 09:56:03 +0200, Trefniś napisał(a):

> [...]
> wieczności!
> Tylko najpierw napsujemy sobie wzajemnie krwi :)

Po to jest ;-PPP

66. Data: 2016-07-22 17:14:14

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-21 o 11:35, Trefniś pisze:

> (...)

> Jeśli chodzi o oszczędność gazu, należy bezwzględnie stosować taki
> palnik, którego płomienie pozostają w obrysie garnka. Inaczej płomień
> będzie ogrzewał także powietrze wokół garnka, zamiast dna garnka.
> Nagminnie wybierane są stanowczo za duże palniki, przyjrzyjcie się..

Mam dwa duże garnki i nawet największy palnik jest dla tych garnków
znikomy. Niestety, ale nie pozbędę się ich, bo są najlepsze do gotowania
bigosu, zup czy np. czegoś co ciągle kipi.

> Ale należy też pamiętać o innym niebezpieczeństwie. Jeśli zastosujemy
> zbyt mały palnik, spalanie gazu odbywa się przy deficycie tlenu. Duży
> garnek utrudnia dostęp świeżego powietrza do płomienia. Wtedy powstaje
> niebezpieczny tlenek węgla.
Trzeba i tak okno w kuchni otwierać, bo para leci.
> W dobie pralek automatycznych zatrucie CO od zwykłego gotowania może
> wydać się mało prawdopodobne i wydumane. Ale znam opowiadania
> starszych osób, które "gotowanie prania" wspominają jako całodzienny
> ból głowy, bo takie gotowanie w wielkim garze na małym palnikach
> (nawet, jeśli stosowano dwa lub trzy) trwało godziny. Mądre osoby
> wypraszały z domu całą rodzinę, otwierały szeroko okna, ale np. w
> zimie też prać trzeba.

Pamiętam. Nawet pieluchy były takie, które trzeba było gotować. Nie bylo
pampersów.

--
animka

67. Data: 2016-07-22 17:35:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Jul 2016 17:14:14 +0200, Animka napisał(a):

> Nawet pieluchy były takie, które trzeba było gotować. Nie bylo
> pampersów.

Ale za to rodzice jak najwcześniej uczyli dzieci korzystania z nocnika i wc
- dziś z pampersami dzieciaki nie tylko uczą się chodzić, ale jeździć na
rowerze 3-/

68. Data: 2016-07-22 18:16:26

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-21 o 11:10, Trefniś pisze:

> [...]
>
> Z jednej strony korzystają z otwartego oprogramowania i niezależnych
> źródeł informacji, co sprzyja anonimowości. Ale z drugiej są firmą z
> USA, a to już wprowadza element sceptycyzmu.
> Można wierzyć, że jeśli nie zbierają danych, to żadne NSA i jej
> współpracownicy nie mają wiedzy o użytkownikach. Przynajmniej do
> czasu, kiedy nie zostaną zmuszeni do współpracy :)
>
> Wydaje się, że można wierzyć przynajmniej w niezależność "kaczorka" od
> reklamodawców.
>
> Oczywiście jakość wyników wyszukiwania nie jest lepsza od google..com.

Dzięki:-)
Dodałam do zakladek i będę korzystała z tej wyszukiwarki, bo google jest
nachalne.

--
animka

69. Data: 2016-07-22 18:19:10

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-21 o 12:43, Ikselka pisze:

> To chyba i nie gotujesz obiadów. 3-)
Gotuję. Obiad to podstawa.

--
animka

70. Data: 2016-07-22 18:25:03

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-21 o 17:45, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-07-21 12:43, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> 45 zeta na dwa miesiące. Piekarnik elektryczny, czajnik na gazie.
> Obiady codziennie, często w postaci: dla każdego coś innego.

Nie wiem czy o swoich wydatkach piszesz, czy komentujesz moje?

Kuchenkę Mastercook mam 3 lata, ale ani razu jakoś nie korzystałam z
piecznia na prądzie tyko na gazie :-)

--
animka

Pieczenie/smażenie na stali nierdzewnej