Wykaz chorób przewlekłych?

1. Data: 2004-03-27 17:43:52

Temat: Wykaz chorób przewlekłych?
Od: Mroczek <s...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Na stronie takiego jednego MINIsterstwa odnalazłem, następującą informację:

Wyszukiwarka aktów prawnych pozwala znaleźć w bazie legislacyjnej jedynie
wybrane tytuły aktów prawnych działu zdrowie wraz ze związanymi z nimi
aktami. W przyszłości przewidziane jest uzupełnienie bazy o treści aktów
prawnych.

Ponieważ przyszłość może nie nastąpić... ośmielam się uprzejmie prosić o
link czy cóś do Wykazu (listy?) chorób przewlekłych... tylko nie odsyłajcie
mnie do googli...

Pozdrowienia
Mroczek

p.s.
Strony .gov.pl pozostają źródłem nieustannej inspiracji dla twórców
rodzimego slangu.

2. Data: 2004-03-28 07:55:41

Temat: Re: Wykaz chorób przewlekłych?
Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: 1f7gs7sn2h9ex$....@4...net ,
której nadawcą było Mroczek <s...@u...pl> zostało napisane:

> Ponieważ przyszłość może nie nastąpić... ośmielam się uprzejmie
> prosić o link czy cóś do Wykazu (listy?) chorób przewlekłych... tylko
> nie odsyłajcie mnie do googli...

a przydałobysie...
http://www.portalmed.pl/xml/prawo/medycyna/komentarz
e/leki
drugi link na goglach...

--
milego dnia
adam, gg# 402495

3. Data: 2004-03-28 10:44:47

Od: Mroczek <s...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości: 1f7gs7sn2h9ex$....@4...net ,
> [...]

Cześć. Dzięki za Re.
Tak, do tego rozporządzenia dotarłem, sęk w tym, że jest ono o lekach
przepisywanych w leczeniu chorób przewlekłych i termin "choroby przewlekłe"
wystepuje tu tylko w kontekście odpłatności, ja szukam natomiast

wykazu chorób przewlekłych w związku z: Rozporządzeniem MINISTRA
GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ... w sprawie szczegółowych zasad
umarzania należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne gdzie "§
3. 1. Zakład może umorzyć należności z tytułu składek <ciach> w
szczególności w przypadku: <ciach> 3) przewlekłej choroby zobowiązanego
lub konieczności sprawowania opieki nad przewlekle chorym członkiem rodziny
<ciach>".

Mam rozumieć, że nie istnieje definicja choroby przewlekłej w sensie
prawnym? Czy istnieje tylko "nie wprost" vide Twój link?

Pozdrawiam
Mroczek

Cóż to może być?
transfuzja a immunologia