Wykorzystanie zagranicznych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce

1. Data: 2007-02-28 21:54:08

Temat: Wykorzystanie zagranicznych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce
Od: Janusz Pawlowski <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam i pracuję czasowo w Anglii. Jestem oczywiście ubezpieczony.
Przyjeżdżam niedługo do Polski celem zrobienia badań po których może
być operacja. Chciałbyn w Polsce wykorzystać to angielskie
ubezpieczenie, w tym celu wypełnilem w internecie formukarz do
jakiegoś ubezpieczenia o nazwie (w Anglii) :

European Health Insurance Card (EHIC)
- po czym po kilku dniach przyslasno mi niebieską plastikową kartę.

Moje pytania :

1. Czy to wszystko jeśli chodzi o formalności - i jeśli nie to co
jeszcze mam zrobić?.

2. Jak długo jest ważne to ubezpieczenie przy założeniu ze bedąc w
Polsce na urlopie zerwał bym stosunek pracy z dotyczczsowym
pracodawcą ?.