Wyrwanie zęba ..... Stan zapalny, coś białego ?

1. Data: 2004-02-19 23:13:22

Temat: Wyrwanie zęba ..... Stan zapalny, coś białego ?
Od: "Coby Dick" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio zabolał mnie leczony rok wcześniej ząb, sparaliżowało mi pół
twarzy, migrena... nie mogłem się uczyć itd.... spałem cały dzień zażywając
paracetamol (apap) w maksymalnych dawkach..

Byłem u dentysty okazało się, że to jest "ciężki stan zapalny" ząb był tylko
zaplombowany i nie wyleczony. cały zniszcony od środka. - no cuż Doktor
polecił mi usunięcie go (moja biedna szóstka ....) sparaliżowany bólem
poddałem się zabiegowi ...a to był 1 usuwany ząb - (mam nadzieję że nigdy
więcej nie będe musiał).

Mam pytania ...
1) Czy takiego zęba dało by się wyleczyć ? (wiadomo zależy od przypadku. A
ten był poważny.)

Po wyrwaniu lało się strasznie dużo ropy (samo wyrwanie bolało - naprawdę -
choć nie przyznałem się do tego- dentyscie), Tak jakby mi wyrywał zdrowego
zęba.

2) Teraz patrze w lustro i miejsce wyrwania pokrywa się białą warstwą. Czy
to normalne. ?

3) Byłem dziś u dentysty do kontroli a ten powiedział że wszystko w
porządku - to dlaczego mnie nadal boli dziąsło w miejscu w którym był ząb ?

4) Zażywam leki przeciwbóloe dla reumatyków (przepisał mi je dentysta), są
bardzo mocne- czy są one niezdrowe dla pracy serca. ? (Bez nich bym oszalał
z bólu)

5) Jak długo trwa tki ból pourazowy (tzn po wyrwaniu biedaka) ??

pzdr
cobydick

2. Data: 2004-02-20 08:34:40

Temat: Re: Wyrwanie zęba ..... Stan zapalny, coś białego ?
Od: ">>Darko<<" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeżeli miałeś stan zapalny i z tego co piszesz nadal go masz, ponieważ
dziąsło pokryte jest nadal ropą to dentysta powinien przede wszyskim
przepisać ci antybiotyk (mój mąż właśnie to przeszedł niedawno, stąd wiem )
Jeśli chodzi o ból to przeszło mu właśnie dopiero kiedy zaczął przyjmować
antybiotyk

3. Data: 2004-02-20 14:25:39

Od: "Coby Dick" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiem )
> Jeśli chodzi o ból to przeszło mu właśnie dopiero kiedy zaczął przyjmować

Tak przepisał mi antybiotyk : Doxycyclinum oraz lek przeciwbólowy Ketanal
(ketoprofen)
ale to nieprzestało boleć. Juz mija 3 dzien.

pzdr

4. Data: 2004-02-20 17:26:48

Od: woo-cash <w...@W...konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coby Dick <c...@o...pl> był(a) tak miła/y i napisał(a) w wiadomości
<c13fur$6b2$1@nemesis.news.tpi.pl> datowanej pią 20. lutego 2004 00:13:

> 1) Czy takiego zęba dało by się wyleczyć ? (wiadomo zależy od przypadku. A
> ten był poważny.)

Zależy od przypadku, jak sam napisałeś.
Kiedyś miałem podobny - ze zgorzelą w środku.
Ząb został wynerwiony, leczony około 2 miesięcy (zakładane sączki).
Ostatecznie został uratowany na kilka lat. Niestety - sam się wykruszył po
kawałku z biegiem czasu.

> (samo wyrwanie bolało - naprawdę

Nieładnie. Oszczędzają już nawet na znieczuleniu? ;-)

> 3) Byłem dziś u dentysty do kontroli a ten powiedział że wszystko w
> porządku - to dlaczego mnie nadal boli dziąsło w miejscu w którym był ząb
> ?

Zapewne antybiotyk, który bierzesz, jeszcze nie przyniósł oczekiwanych
efektów. Pilnuj tego, bo faktycznie takie stany zapelne mogą być groźne!

> 4) Zażywam leki przeciwbóloe dla reumatyków (przepisał mi je dentysta),
> są bardzo mocne- czy są one niezdrowe dla pracy serca. ? (Bez nich bym
> oszalał z bólu)

Czy próbowałeś się upomnieć o Mefacit (chyba tak się to nazywa)? Dość
skuteczne, choć wątroba tego nie lubi. ;-)
W skrajnych przypadkach Tramal.

> 5) Jak długo trwa tki ból pourazowy (tzn po wyrwaniu biedaka) ??

Mnie przeszło po kilku dniach, ale u mnie nie było aż tak źle - nie miałem
stanu zapalnego, obeszło się bez antybiotykoterapii...

Pozdrawiam,
Woo.

--
= Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash = "Prawda jest jak dupa.
= = Każdy ma swoją."

5. Data: 2004-02-20 18:01:30

Temat: Re: Wyrwanie zeba ..... Stan zapalny, coś bia3ego ? (was: Wyrwanie zęba ..... Stan zapalny, coś białego ?)
Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 20 Feb 2004 15:25:39 +0100, na pl.sci.medycyna, *Coby Dick*
<news:c155aa$h8g$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> Tak przepisał mi antybiotyk : Doxycyclinum oraz lek przeciwbólowy Ketanal
> (ketoprofen)
> ale to nieprzestało boleć. Juz mija 3 dzien.

Pewnie nie całego korzenia Ci wyrwał i chociaż o tym doskonale wie -
zapisał Ci antybiotyk, bo nie chce się w tym grzebać.
Już to kiedyś przechodziłam.

Kaja

6. Data: 2004-02-20 21:47:53

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ból po wyrwaniu ropnego zęba może trwać dłużej niż normalnie ( ok. 2-3 dni).
Antybiotyk nie jest lekiem przeciw bólowym tylkopomaga zlikwidować stan
zapalny. Mefacid jest lekiem bardzo toksycznym i nie warto przez zęba
niszczyć sobie wątroby. Myślę, że pomoże Ci Apap 3 x dziennie tabletka,
Antybiotyk wg. przepisu, zimne okłady z Altacetu zewnętrznie oraz płukanie
(delikatne !) mieszanką Rumianek+ Szałwia. Na pewno po paru dniach zapomnisz
o wyrwaniu zęba i pozostanie tylko.......przerwa i żal!!!!! Pozdrawiam

7. Data: 2004-02-20 22:24:24

Od: "Dr Tus" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> o wyrwaniu zęba i pozostanie tylko.......przerwa i żal!!!!! Pozdrawiam

A ja dodam jeszcze
1- zdjęcie zęmba
2- zamiast apapu może Ibuprom

Cholera kto przepisał ketonal lub Mefacit
ketonal -świństwo ,niszczy jelita
Mefacit - przeciez to na nic nie pomaga tylko niszczy wantrobe

weż któeyś z takich leków homeopatycznych
BELADONNA
APIS MELLFICA
PYROGENIUM

8. Data: 2004-02-21 00:26:01

Od: "Coby Dick" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ketonal -świństwo ,niszczy jelita
> Mefacit - przeciez to na nic nie pomaga tylko niszczy wantrobe

Dziękuje za wszelki rady.
Zwłaszacza jeżeli chodzi o to świństwo przeciwbólowe, już je wyrzucam przez
okno i biegne do sklepu (nocnego) po APAP.

Pozdrawiam
cobydick

9. Data: 2004-02-21 19:39:55

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: c15g49$agv$...@n...news.tpi.pl ,
której nadawcą było woo-cash <w...@W...konto.pl> zostało napisane:

> [...]
> Ząb został wynerwiony, leczony około 2 miesięcy (zakładane sączki).
> Ostatecznie został uratowany na kilka lat. Niestety - sam się

bo nie zostal wzmocniony koroną. zęby po leczeniu kanałowym statystycznie
częściej ulegają złamaniom niż zęby żywe. o wiele częściej.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

10. Data: 2004-02-21 19:43:31

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: c161eo$2nl$...@i...gazeta.pl ,
której nadawcą było Dr Tus <d...@g...SKASUJ-TO.pl> zostało napisane:

> A ja dodam jeszcze
> 1- zdjęcie zęmba
> 2- zamiast apapu może Ibuprom

3. słownik ort.

> Cholera kto przepisał ketonal lub Mefacit
> ketonal -świństwo ,niszczy jelita
> Mefacit - przeciez to na nic nie pomaga tylko niszczy wantrobe

a Ibuprofen i paracetamol to niby samo zdrowie? wez przestań...
wszystko zalezy od dawki...

> weż któeyś z takich leków homeopatycznych
> BELADONNA
> APIS MELLFICA
> PYROGENIUM

tak, oczywiscie. i jeszcze trzy oddechy nietoperza. ehhh...

--
milego dnia
adam, gg# 402495

gdzie w lublinie badania genetyczne?
Jaki to test i gdzie go zrobic ? (gen - nowotwor)
Badania genetyczne?
Poczatki nerwicy ???
Schizofremia