[Z cyklu: Inna Polska] Znacie te bajki... to poczytajcie:

1. Data: 2018-12-17 19:59:31

Temat: [Z cyklu: Inna Polska] Znacie te bajki... to poczytajcie:
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Baju-baju z tatarskiego kraju
Tłumaczenie z języka rosyjskiego: Musa Çaxarxan Czachorowski & Daniel St. Çaxarxan
Czachorowski
http://bibliotekatatarska.pl/wp-content/uploads/2017
/06/baju-baju.pdf

Wydawca:Muzułmański Związek Religijny w RP Najwyższe Kolegium Muzułmańskie
Zrealizowano dzięki dotacji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji

Byłem na promocji książki we Wrocławiu w dniach 15/12/2018 r. (sobota) w Muzeum
Etnograficznym oraz 16/12/2018 r. w Jazz-Clubie Vertigo. Można zakupić w sieci
audiobooka gdzie czyta je Musa Çaxarxan Czachorowski z muzyką Piotra Michałowskiego i
Żeni Betlińskiego.

2. Data: 2018-12-17 20:30:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:
> [...]
> audiobooka gdzie czyta je Musa Çaxarxan Czachorowski z muzyką Piotra

Nie jestem zainteresowana. Byłam na promocji Biblii.

--
XL Wołynia nie zapomnimy!
https://m.interia.pl/nowa-historia/news,nId,2603974

3. Data: 2018-12-17 20:49:44

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 20:30:05 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Nie jestem zainteresowana. Byłam na promocji Biblii.

Bardzo dobry i ważny tekst (a w zasadzie zbiór wielu książek wczesnej religijnej
i historycznej literatury Hebrajczyków i Chrześcijan w jednym tomie), tylko że
do jej zrozumienia jako tekstu źródłowego trzeba się dobrze podszkolić
historycznie z dziejów epok i krajów, które Biblia opisuje. Inaczej się nie
zrozumie, dlaczego te, a nie inne teksty zostały dobrane przez twórców zbioru
i na czym polega opisywana przez kościoły boska inspiracja tego tekstu.
Wielu zwłaszcza protestantów traktuje biblię dosłownie i dlatego po przeczytaniu
Księgi Rodzaju wychodzą takie potworki, jak kreacjonizm Młodej Ziemi czy
płaskoziemstwo. (To ostatnie oczywiście w geometriach nieeuklidesowych jest
możliwe, tylko że równania fizyczne napisane w tych geometriach nie mają sensu.)

4. Data: 2018-12-17 22:22:42

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 21:09:45 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:

> [...]
> możliwe, tylko że równania fizyczne napisane w tych geometriach nie mają sensu.)

PS. żeby tutaj różne Pinokie nie wydziwiały: chrześcijaństwo szanuję.
Włącznie z katolicyzmem (celtyckim!).
Natomiast raczej nie znoszę (z niewielkimi wyjątkami) kultury frankijskiej.

5. Data: 2018-12-18 03:10:40

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-12-17 22:22, Jakub A. Krzewicki wrote:

> PS. żeby tutaj różne Pinokie nie wydziwiały: chrześcijaństwo szanuję.
> Włącznie z katolicyzmem (celtyckim!).
> Natomiast raczej nie znoszę (z niewielkimi wyjątkami) kultury frankijskiej.

i z tego powodu, m.in. trzeba trzymać się klasycznej wersji, z
uwzglednieniem pism toladańskich.

Tu pan Karoń wyjasnia dlaczego wersja doprawiona okultyzmen Cię drażni.
https://www.youtube.com/watch?v=EXqvTjzSjOU&feature=
youtu.be&t=13
//to nie jest o okultyźmie.

6. Data: 2018-12-18 03:30:29

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-12-18 03:10, Ilona wrote:

> [...]
> uwzglednieniem pism toladańskich.
>
> Tu pan Karoń wyjasnia dlaczego wersja doprawiona okultyzmen Cię drażni.

to tu:
https://www.youtube.com/watch?v=EXqvTjzSjOU&feature=
youtu.be&t=880

//można słuchać przy predkości x2.

7. Data: 2018-12-18 04:27:31

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 03:11:14 UTC+1 użytkownik Ilona napisał:

> [...]
> uwzglednieniem pism toladańskich.
>
> Tu pan Karoń wyjasnia dlaczego wersja doprawiona okultyzmen Cię drażni.

Co rozumiesz przez okultyzm, bo to słowo ma różne znaczenia.
Dla mnie jest to taka sama etykietka-worek jak socjalizm.

Przecież tą ostatnią etykietką endek piętnował w międzywojniu zarówno
centrolewicowy PPS (który organizował robotników, budował im moralność
i kulturę), jak i marksistowskich bolszewików (którzy demoralizowali
i uczciwszy uszy skurwiali klasę robotniczą).

Podobnie z okultyzmem - to słowo zostało zawłaszczone przez satanistów, ale
dawniej miało zupełnie inną treść. Wystarczy porównać takiego Crowleya
z Wierą Iwanowną Krzyżanowską czy Wincentym Lutosławskim. To co dzisiaj
sprzedaje się pod marką okultyzm to jest odwrócenie pojęć - ostatnią
prawdziwą okultystką polską w starym znaczeniu była chyba Wanda Dynowska.

No chyba, że wliczymy znanego w dość wąskich kręgach guru Mohana, który
reprezentuje "nową duchowość" i jest ekscentrykiem do kwadratu jeśli chodzi
o zachowania, jak wielu ludzi ze środowiska sufickiego, ale tępi satanizm
i zboczenia płciowe (dlatego został napiętnowany jako "niebezpieczna sekta
Himavanti"). Tylko że jeden mało znany człowiek niewiele w stanie jest dokonać.

Dziś prawdziwych filozofów już nie ma.

8. Data: 2018-12-18 04:31:55

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzewicki napisał:

> [...]
> Himavanti"). Tylko że jeden mało znany człowiek niewiele w stanie jest dokonać.

PS. Wersja frankijska katolicyzmu zaowocowała krucjatami, inkwizycją, zakonem
Krzyżaków etc. Wersja celtycka to m.in. Jan Scottus Eriugena, mnisi iroszkoccy
(papar), mit arturiański - przypisek dla gorzej zorientowanych.

9. Data: 2018-12-18 10:08:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i kulturę), jak i marksistowskich bolszewików (którzy demoralizowali
> i uczciwszy uszy skurwiali klasę robotniczą).

Akurat skutki tego skurwienia do dziś bardzo trwałe i silne - polska klasa
robotnicza i jej socjalwykształciuchy do dziś rozumieją polski nacjonalizm
jako faszyzm, a patriotyzm jako płacenie podatkow i segregowanie śmieci.

10. Data: 2018-12-18 10:11:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki
> PS. Wersja frankijska katolicyzmu zaowocowała krucjatami, inkwizycją, zakonem
> Krzyżaków etc.

Nic tu nie ma do rzeczy katolicyzm. Krucjaty i zakon krzyżacki to nie efekt
wiary, lecz polityki.

--
XL Wołynia nie zapomnimy!
https://m.interia.pl/nowa-historia/news,nId,2603974

Przestawienie akcentów ?
Dzisiejsze niuchanie w GWnie (Nius z GWna vs Stasiek)
O tym, jak...
Barbarzyńcy #2 - Król Gąsiorek
Będą reparacje!