Z pl.misc.militaria - jabłak na grillu by Fishman ;-)

1. Data: 2005-08-23 05:18:01

Temat: Z pl.misc.militaria - jabłak na grillu by Fishman ;-)
Od: Maciek 'Babcia' Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pl.misc.miltaria przy okazji dyskusji o czyszczeniu noża Fishman
zapodał poniższy przepis będący pośrednio przyczyną jego pytania.
Myślę że się może przydać ;-)

"Bierzesz jabola (najlepiej renetę, albo coś innego nadającego się do
obróbki termicznej), ciętasz w poprzek w połowie, wybierasz komorę
nasienną (znaczy wszystko co w środku mogłoby w zębach zgrzytać).
Nasypowujesz w powstałą dziurę cynamonu (na oko lub podług zasług),
zalewasz miodem (cukrem w razie deficytów) i składasz jabola do kupy.
Im bardziej jabłko przypomina stan przed rozcięciem tym lepiej ;)
Teraz trzeba tylko zawinąć w alufolię, ze dwie warstwy dla pewności i
ciepnąć na grilla. Co jakiś czas obracać, do czasu aż się wewnętrzność
mniętka zrobi. Można też zrobić to w ognisku - zasypać ładnie żarem i
popiołem, żeby się folia nie przepaliła i poczekać aż wymiękną ;)
Po obróbce termicznej zdemolować folię na górnej powierzchni i
wyszamywać łyżeczką spoglądając z wyższością na sąsiadów usiłujących
ugasić buchający metrowymi płomieniami łój wyciekły z
kiełbasopodobnego towaru marki Tesco. Jeżeli jabłka są z gatunku tych
zachowującyh konsystencję po pieczeniu, to wykładamy na talerzyk i
cywilizowanie posiłkujemy się ręcamy z rosnącym przerażeniem zerkając
na sąsiadów, którzy jedzą to co pozostało z kiełbasopodobnych po
wytopieniu się całego łoju. nnymi słowy - danie proste a efetk...
etef... robiące wrażenie ;) "

Zdrówko

--
Maciek 'Babcia' Dobosz
http://www.banshee.org.pl

2. Data: 2005-08-23 09:42:32

Temat: Re: Z pl.misc.militaria - jabłak na grillu by Fishman ;-)
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Maciek 'Babcia' Dobosz wrote:

> [...]
> na sąsiadów, którzy jedzą to co pozostało z kiełbasopodobnych po
> wytopieniu się całego łoju. nnymi słowy - danie proste a efetk...

do dziury ponasiennej można wciepnąć rodzynki w rumie i drobno pokrojone
migdały. Ja robię coś podobnego na Wigilię. Ścinam jabłku główkę,
wybieram zgrzytające części jabłka, daje psu, pies je zżera. Potem
wycinam trochę więcej, by się więcej bakalii pomieściło. Dziury zaklejam
marcepanem, na wierzch leci dekiel ucięty uprzednio, wsio w folię i do
piekarnika. Resztki wyrżniętych jabłek i niezużyte bakalie wpadają do
rumu, a rum z zawartością jest konsumowany osobiście.

Waldek

3. Data: 2005-08-23 09:55:29

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Aug 2005 11:42:32 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Waldemar Krzok*,
w wiadomości news:<news:3n09c4F18l86tU1@uni-berlin.de> zawarł, co następuje:

> wybieram zgrzytające części jabłka, daje psu, pies je zżera. Potem

O, widzę, żę nie tylko ja posiadam mutanty :) Moje jedzą rzodkiewki,
papryke, jabłka, maliny, makaron ze szpinakiem i fetą... i długo by jeeszcze
wymieniać.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

4. Data: 2005-08-23 10:49:07

Od: "Fishman" <d...@w...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> [...]
> wierzch leci dekiel ucięty uprzednio, wsio w folię i do piekarnika.
> Resztki wyrżniętych jabłek i niezużyte bakalie wpadają do rumu, a rum z

Hmmm... no całkiem ciekawa pomysła, mój to taka prostota bo to całkowicie
amatorska konstrukcja :D
Tylko raczej nieczęsto przy ognisku mam marcepan ;) Ale za to orzechy jakieś
powinny się znaleźć. Wypróbuję przy następnym grillu :D
Rodzynki w rumie? Też ciekawa pomysła. Ale te resztki do rumu to chyba bez
nasion i takich innych?

Fishman

5. Data: 2005-08-23 11:05:17

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Fishman wrote:

> [...]
> powinny się znaleźć. Wypróbuję przy następnym grillu :D
> Rodzynki w rumie? Też ciekawa pomysła. Ale te resztki do rumu to chyba bez

no nasiona i takie inne lecą do psa. Reszta do rumu i w gębę właściciela.

Waldek

6. Data: 2005-08-23 13:20:04

Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał(a):

> O, widzę, żę nie tylko ja posiadam mutanty :) Moje jedzą rzodkiewki,
> papryke, jabłka, maliny, makaron ze szpinakiem i fetą... i długo by jeeszcze
> wymieniać.

Chyba jest takich więcej. Moja psica je wszystkie warzywa oprócz sałaty i
surowych pieczarek. Brukseljkę potrafi mi bez pardonu porwać z koszyka (co z
mięskiem jej się nie zdarza, choć surowe jego resztki to nie lada przysmak).

7. Data: 2005-08-23 13:39:50

Od: "flashi" <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba jest takich więcej. Moja psica je wszystkie warzywa oprócz sałaty i
> surowych pieczarek.

mojej to nie pobijecie :) sama sobie zrywala czeresnie agrest porzeczki
ktore byly w jej zasiegu... o truskawkach nie wpomne i kalarepie prosto z
krzaka :>

> Brukseljkę potrafi mi bez pardonu porwać z koszyka (co z
> mięskiem jej się nie zdarza, choć surowe jego resztki to nie lada
przysmak).

a to akurat jest wyuczone ... jak Cie porwala miecho to zapewne zostala
skarcona, a jak porwala brukselke to raczej niebardzo atakowalas psika :)

8. Data: 2005-08-23 14:13:55

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** Małgorzata Leszczyńska <g...@g...pl>:

> [...]
> sałaty i surowych pieczarek. Brukseljkę potrafi mi bez pardonu porwać
> z koszyka (co z mięskiem jej się nie zdarza, choć surowe jego resztki

Mój kot jest fanem bobu.

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

9. Data: 2005-08-23 14:27:05

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Kosmowski napisał:

> Mój kot jest fanem bobu.

A mój wariuje ze szczęścia na widok kukurydzy.
Uwielbia ją i zachowuje się jak narkoman, kiedy wyczuje ją w pobliżu.

Pies ma podobnie z białym nieco zgliwiałym serem, choć to na ogół są
dośc wybredne zwierzaki.
--
pa, BBjk

10. Data: 2005-08-23 14:32:47

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** BasiaBjk <b...@q...pl>:

> A mój wariuje ze szczęścia na widok kukurydzy. Uwielbia ją i zachowuje
> się jak narkoman, kiedy wyczuje ją w pobliżu.

Mój kukurydzę też sieka, podobnie jak Twój, a bób swojemu dawałaś? :)

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

Złe siedzi w kuchni.