Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.ipartners.pl!ne
wsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "re:" <e...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: ZAGADKA było: Re: Condillac... i co dalej?
Date: Fri, 11 Jul 2003 19:55:55 +0200
Organization: pfTC
Lines: 68
Message-ID: <bemtr1$1id$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: tn50.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1057946273 1613 80.55.117.50 (11 Jul 2003 17:57:53 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jul 2003 17:57:53 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:214146
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Janusz H." <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3F0EE0AE.A319D5C@priv.onet.pl...
> ------------------------------------------
> M-ID: 3...@p...onet.pl
>
> Hint:
> Obrazek 2-w-1 (tu: dwie kobiety, stara 'jędza' i młoda 'lala'):
> http://www.polbox.com/j/jeter/baba.gif
>
> << Kiedy starał się pomóc mi zrozumieć, co z Kochem pojmowali
> przez świadomość czegoś - która była centralnym elementem ich
> definicji świadomości - Crick podkreślił, że wiąże się ona z czymś
> więcej niż prostą obróbką informacji.
> Aby wytłumaczyć mi, o co chodzi, wyciągnął powszechnie znany
> czarno-biały obrazek: w pierwszej chwili zobaczyłem biały dzban na
> czarnym tle, a w następnej - dwa profile ludzkich twarzy.
> Chociaż informacja wzrokowa, jaką uzyskiwał mój mózg, nie
> ulegała zmianie, to, czego byłem świadom - lub na co zwracałem
> uwagę - zmieniało się. Jaka zmiana w mózgu odpowiada tej
> zmianie uwagi? Jeżeli neurobiolodzy umieliby odpowiedzieć na to
> pytanie - stwierdził Crick - to bylibyśmy dużo bliżej rozwiązania
> zagadki świadomości. >>
> [J. Horgan, Koniec nauki str. 203]
++++++++++++++++++
"Koniec nauki" jest początkiem nowej nauki [Teoria Czasu]
Problem pana Crick'a w rozróżnieniu informacji zawartej
na graficznej mapie bitowej (czarno-biały obrazek)
jest problemem względności percepcji proporcji do skojarzeń
w odczycie pisma.
przykłady:
1. litera L (cursive) będzie kojarzyć się z cyfrą 7, gdy będziemy
oglądać ją odwróconą
2. litera b będzie kojarzyć się z literą d, gdy będziemy oglądać ją
odbitą w lustrze
3. kompozycja liter
B
B B
B B
BBBBBBB
B B
B B
będzie się kojarzyć zarówno z literą A (ocena syntetyczna)
jak i z literą B (ocena analityczna)
4. w piśmie obrazkowym, kot, dzban, młoda kobieta, stara kobieta
będzie się kojarzyć z tym symbolem pisma graficznego z którym
po względnym kojarzeniu fragmentu obrazka zsyntezujemy
pozostałe elementy znanego znaku.
tu w przykładzie - wargi starej 'jędzy' / naszyjnik młodej 'lali'
++++++++++++++++++
pismo to nie tylko jedynie słuszne litery
pismo to również rysunki i obrazy
pismo to również prawa przyrody zapisane bezpośrednio
wokół nas dostepne na wyciągnięcie ręki i każdy może
jeśli tylko zechce - je odczytać.
Każdy myślący...
re:
|