ZELMER Wodnik

1. Data: 2003-04-19 12:31:54

Temat: ZELMER Wodnik
Od: "Mateusz Jaworski" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to sie sprawuje?

oplaca sie wywalic na to 700pln?

pzdr

matjaw

1. Data: 2003-04-19 12:54:24

Temat: Re: ZELMER Wodnik
Od: Tomasz Nidecki <s...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

"Mateusz Jaworski" <o...@w...pl> wrote in
news:b7rfjr$kde$1@absinth.dialog.net.pl:

> Jak to sie sprawuje?
> oplaca sie wywalic na to 700pln?

Kupilem niedawno uzywanego na Allegro i zdecydowanie NIE jestem
zadowolony 8////. Ale to moze dlatego, ze mialem kiedys Rainbowa [niebo a
ziemia].

Filtr wodny jest w Wodniku wg mnie wykonany tak, ze prawie nieskuteczny.
w Rainbow byl to filtr wirnikowy ktory dzialal idealnie, w Wodniku po
prostu powietrze przechodzi przez worek zanurzony w wodzie. Skutecznosc
tego jest wg mnie mala, a co najgorsze, czyszczenie wyjatkowo niewygodne.
Zupelnie jak stare odkurzacze, gdzie trzeba sie "babrac w kurzu". Trzeba
oczyscic cala wypelniona kurzem torbe zanurzona w wodzie, a do tego gabke
no i oczywiscie wymienic wode. Wymiana papierowej torby w "normalnym"
Zelmerze jest o wiele wygodniejsza i zajmuje 5 razy mniej czasu. Rainbow
czyscilo sie w porownaniu z tym idealnie - sama wymiana wody i nic wiecej
- chwila moment.

Sila ciagu Wodnika jest bardzo slaba. Myslalem, ze bedzie taka jak w
Rainbow, a jest gorsza od mojego starego "klasycznego" Zelmera. Do tego
Wodnik jest po prostu ogromny.

Slowem: teraz pluje sobie w brode, ze sprzedalem Rainbowa, ale byly
potrzebne mi pieniadze 8/. Jakbym mial finanse na zakup Rainbowa ponownie
zrobilbym to bez wahania bo to naprawde genialna konstrukcja, tylko cena
nieludzka 8/. Jakbym mial drugi raz kupowac Wodnika to bym nie kupil -
dobrze ze go dostalem uzywanego za ok. 200 zl.

Wodnika zdecydowanie nie polecam 8/... Za to Rainbowa - bardzo. Jesli
bedziesz mial mozliwosc dostania go tanio, np. na Allegro (ja mialem
model E bodajze), to nie wahaj sie.

--
tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
t...@t...net http://tonid.net http://endemic.org

1. Data: 2003-04-19 14:06:48

Od: "Mateusz Jaworski" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Filtr wodny jest w Wodniku wg mnie wykonany tak, ze prawie nieskuteczny.

co to znaczy ze jest nieskuteczny? brud nie zostaje w srodku odkurzacza?

katalogowa sila ssania nie jest taka tragiczna (270W) choc niezaprzeczalnie
mniejsza niz w tradycyjnych odkurzaczach (np zelmer magnat 360W)

dzieki za opinie - byc moze dzieki temu nie wtopie 700pln

pzdr

matjaw

1. Data: 2003-04-19 15:01:18

Od: Tomasz Nidecki <s...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> co to znaczy ze jest nieskuteczny? brud nie zostaje w srodku
> odkurzacza?

Brud zostaje, ale wg mnie cala idea odkurzaczy wodnych polega na tym, by
zostawalo tego brudu wiecej, by powietrze wychodzace z wylotu bylo
praktycznie idealnie czyste. Tak bylo w przypadku Rainbowa. Kiedy nim
odkurzalem nie bylo w ogole typowego dla odkurzania zapachu kurzu
wynikajacego z faktu, ze wylapywane byly nawet najdrobniejsze czasteczki.
Natomiast niestety przy Wodniku nie odczuwam by bylo lepiej, niz przy
tradycyjnym odkurzaczu...

Tak jak mowie, byc moze to przeczulenie, bo kupujac Wodnika spodziewalem
sie czegos przynajmniej zblizonego jakoscia do Rainbowa. Niestety bardzo
sie pomylilem 8[...

> katalogowa sila ssania nie jest taka tragiczna (270W) choc
> niezaprzeczalnie mniejsza niz w tradycyjnych odkurzaczach (np zelmer
> magnat 360W)

Ja mowie na podstawie odczuc przy odkurzaniu. Zdecydowanie wiecej musze
sie nameczyc zeby niektore rzeczy zebrac Wodnikiem, niz tradycyjnym
Zelmerem, o Rainbow nie wspomne nawet bo tamten ssal jak smok 8]]].

> dzieki za opinie - byc moze dzieki temu nie wtopie 700pln

No problemo. Ja az tak bardzo sobie w brode nie pluje bo 200 zl mozna
przelknac na odkurzacz ktory wcale genialny nie jest, ale 700 zl uwazam
za zdecydowanie zbyt wygorowana cene. Podejrzewam, ze uzywane starsze
modele Rainbow mozna by nawet dostac za 2x tyle i zdecydowanie bedzie sie
oplacalo.

1. Data: 2003-04-19 17:04:10

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez mam Wodnika i po pierwsze mozna odkurzac bez worka calkiem, a
po drugie wlasnie w ogole nie czuje sie w wylatujacym powietrzu
zapachu kurzu. Z tym, ze Wodnikow jest kilka modeli.

A poza tym za jednego Rainbow mozna miec tuzin Wodnikow.

MJ

1. Data: 2003-04-19 18:43:23

Od: "Karol" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz Jaworski" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jak to sie sprawuje?
>
> oplaca sie wywalic na to 700pln?

A co to za cudo "Wodnik DUO" ?
Czy to jakas unowoczesniona odmiana Wodnika?

Karol

1. Data: 2003-04-20 03:37:23

Od: "Iris" <i...@t...usun-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Nidecki <s...@t...net> napisał(a):
> [...]
> Zdecydowanie wiecej musze sie nameczyc zeby niektore
> rzeczy zebrac Wodnikiem, niz tradycyjnym Zelmerem

Ja mam Wodnika Trio i mam tradycyjnego Zelmera. Obu
uzywam naprzemiennie od 3 lat i zdecydowanie twierdze,
ze Wodnik czysci nie gorzej od tradycyjnego (a mam w
domu zwierzyniec i sporo siersci do zbierania). Takze
zapach powietrza przy czyszczeniu Wodnikiem jest
znacznie lepszy. Faktem jest, ze oproznianie zbiornika
z brudna woda nie nalezy do przyjemnosci, ale to IMO
jedyny "mankament" Wodnika w porownaniu z tradycyjnym
Zelmerem. Zwykly Zelmer z kolei ma inne wady -
przecierajacy sie u nasady waz, wypadajace rury i
szczotki, awarie wlacznika i lampki kontrolnej.
Na pewno Rainbow to inna klasa niz Wodnik, ale roznica
cenowa nowego sprzetu jest stanowczo za duza. A kupno
uzywanego Rainbowa od nieznanego sprzedawcy moze byc
ryzykowne.

Iris

1. Data: 2003-04-21 14:20:08

Od: "yar65" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potwierdzam wszystkie negatywy na jego temat. Krótko mówiąc jest do dupy :(

1. Data: 2003-04-22 21:37:24

Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz Jaworski" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jak to sie sprawuje?
>
> oplaca sie wywalic na to 700pln?

Posiadam wodnika DUO
Jestem bardzo zadowolony zadnych worków, siła ssania na tyle duża że się nie
da pracować czasem w pozycji max bo się szczotka przysysa do dywanu (
trzysta coś chyba watów)
Trzeba tylko przepłukac po użyciu gąbkę i to wszystko cały brud zostaje w
wodzie
W sumie prucz gąbki 3 filtry (pisze że Hepa czy cośtam)
Powietrze czyste nie śmierdzące ostatni filtr może być elektrostatyczny lub
zwykły.
Gabaryty małe dostał jakieś wyróżnienie za design

Pozdrawiam Łukasz
l...@g...pl

1. Data: 2003-04-23 11:00:09

Od: sumzare <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potwierdzam, że jak za takie pieniądze, Wodnik TRIO, a taki posiadam,
jest do ........bani. Funkcja prania np. dywanów jest tylko na papierze.
Kilka razy próbowałem prać dywan i kończyło sie to zamówieniem tej
usługi u gościa z Karcherem. Szybko wytarła się szotka szeroka i odpadła
od nasady. Wąż jest za wiotki i ma dendencje do załamywania się. O
czyszceniu.....wora!!!! po mokrym odkurzaniu już nie wspomnę. Mnóstwo
mycia zcyszczenia i suszenia. Podrowionka, Zbyszek

--
Archiwum grupy --- pl.rec.dom ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

Jaki piec 2-fazowy do mieszkania?
Okna PCV
Gdzie hurtowania - klej do parkietu - W-wa ?
Okna PCV
willa w konstancinie do wynajecia