Zabezpieczenie jeżyny na zimę

1. Data: 2011-08-25 15:20:54

Temat: Zabezpieczenie jeżyny na zimę
Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wiem, że czasu jeszcze sporo, ale chciałem dowiedzieć się jak
podchodzicie do zabezpieczenia jeżyny bezkolcowej na zimę.
Dotychczas pracowicie zdejmowałem pędy z pergoli, zwijałem i owijałem
wszystko włókniną.
Jednak w tym roku rozrósł się krzak dość mocno, a dzika jeżyna zimuje
nie przykryta, więc zastanawiałem się, czy takie owijanie jej jest
potrzebne, czy raczej ro dmuchanie na zimne?
Pozdrawiam Witek

2. Data: 2011-08-28 08:19:42

Temat: Re: Zabezpieczenie jeżyny na zimę
Od: ksysju <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi

On Thu, 25 Aug 2011 17:20:54 +0200
witek <j...@b...gazeta.pl> wrote:

> [...]
> nie przykryta, więc zastanawiałem się, czy takie owijanie jej jest
> potrzebne, czy raczej ro dmuchanie na zimne?

Jak się trafił zima bez śniegu i mocny mróz a "nie zdąże" zabezpieczyć, to wszystko
co na powierzchni wymarza.
Na wiosnę wychodzą nowe pędy. Czyli jest rok przerwy w owocach.

--
ksysju

3. Data: 2011-08-28 17:59:22

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-28 10:19, ksysju pisze:
> Hi

> Jak się trafił zima bez śniegu i mocny mróz a "nie zdąże" zabezpieczyć, to
wszystko co na powierzchni wymarza.
> Na wiosnę wychodzą nowe pędy. Czyli jest rok przerwy w owocach.

Niestety tego się obawiałem ;-( To jednak będę walczył ściągając
jesienią i rozpinając na wiosnę, wolę to niż bezowocowy scenariusz.
Dzięki
Witek

4. Data: 2011-08-29 18:55:41

Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nasze kilkuletnie jeżyny są prowadzone dość wysoko na tyczkach
stawionych w trójnóg (jakieś 2 m wysokości). Na zimę nie zabezpieczamy
niczym i jak dotąd nic złego się nie dzieje a plonują wspaniale.
Jacek

5. Data: 2011-08-31 06:23:41

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-29 20:55, Jacek pisze:
> [...]
> stawionych w trójnóg (jakieś 2 m wysokości). Na zimę nie zabezpieczamy
> niczym i jak dotąd nic złego się nie dzieje a plonują wspaniale.

No to teraz mam dylemat ściągać na zimę : nie ściągać 1:1
:-)
Witek

6. Data: 2011-08-31 14:02:30

Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

U nas po zimie zawsze kilka pędów uschnie (być może z powodu
obmarznięcia), ale nie jest to problemem.
Mamy raczej problem, co zrobić z owocami. 40 litrów wina i 20 soku jest
trudno spożyć przez zimę ;-)
Jacek

7. Data: 2011-08-31 14:38:23

Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
>ale nie jest to problemem.
> Mamy raczej problem, co zrobić z owocami. 40 litrów wina i 20 soku jest

40 litrów wina, a co to za problem???

Po zdobyciu przez pułk fabryki gorzałki porucznik Sołżenicyn rzekł do
Rżewskiego

- Tyle gorzałki to i nasz pułk nie wypije poruczniku...

- Sołżenicyn! Gwardia umiera, a nie poddaje się! - wykrzyknął Rżewski
Antoni Broniak

8. Data: 2011-08-31 18:01:48

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-31 16:02, Jacek pisze:
> U nas po zimie zawsze kilka pędów uschnie (być może z powodu
> obmarznięcia), ale nie jest to problemem.
> Mamy raczej problem, co zrobić z owocami.

40 litrów wina i 20 soku jest
> trudno spożyć przez zimę ;-)
Oj, nie upadaj na duchu ;-), choć ten sok to może być problem ;-)
No chyba że to wino jakieś baaardzo słodkie.
W tym roku tez wstawiłem, zobaczę co uda się osiągnąć...

Witek

9. Data: 2011-08-31 19:56:23

Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wsparcie!
40 litrów wina z jeżyn, ale do tego jeszcze:
40 litrów wiśniowego
20 porzeczkowego
10 mieszanego
Razem ponad 100 litrów wina
Do tego ze 3-4 litry nalewek owocowych i litr orzechowej.
O sokach nie wspominam. Liczę, że zima będzie sprzyjać konsumpcji w
długie wieczory.
Jacek

10. Data: 2011-09-01 08:20:50

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-31 21:56, Jacek pisze:
> [...]
> Do tego ze 3-4 litry nalewek owocowych i litr orzechowej.
> O sokach nie wspominam. Liczę, że zima będzie sprzyjać konsumpcji w
Zazdroszczę :-)
Witek

czy to krety?
problem z orzechem(zdjecia) , co to moze byc?
chyba chwast, ale niebrzydki
jak walczyć z nornicami
ogród działkowy Nadliwie w Łochowie