Zaburzenia w czynności podstawowej

1. Data: 2010-09-14 10:42:45

Temat: Zaburzenia w czynności podstawowej
Od: "Tomek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest w EEG zaburzeniem czynności podstawowej
bez zmnian o charakterze napadowym??
T.

2. Data: 2010-09-14 10:48:20

Temat: Re: Zaburzenia w czynności podstawowej
Od: "Tomek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zjadłem jedna literę.

Czym jest w EEG "zaburzenie czynności podstawowej"
bez zmnian o charakterze napadowym??
Czym to skutkuje u pacjenta?
Pacjent lat 42, majacy skłonność do nadużywania alkoholu z niewielkoego
stopnia powiekszoną wątrobą i wynikami:
ALT 60
AST 92
RBC 3.220.000
Hb 9,5
Fe: 28
Pacjent narzeka na złe samopoczucie i robi mu się "słabo". Obecnie nie pije
alkoholu.

T.

3. Data: 2010-09-14 23:14:48

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym jest w EEG "zaburzenie czynności podstawowej"
> bez zmnian o charakterze napadowym??

to jest uposledzenie podstawowych funkcji jak np: utrzymanie rownowagi
itp,itd bez sladow padaczkowych
(?prawdopodobnie? cytowany opis jest dosc lakoniczny i IMO niepelny)

> Czym to skutkuje u pacjenta?

..a czym skutkuje?

plumke

4. Data: 2010-09-15 09:31:20

Od: "Tomek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Plumke" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> to jest uposledzenie podstawowych funkcji jak np: utrzymanie rownowagi
> itp,itd bez sladow padaczkowych
> (?prawdopodobnie? cytowany opis jest dosc lakoniczny i IMO niepelny)

> ..a czym skutkuje?

Podziękowania.
Chodziło mi o rokowanie. Na pewno zależy od rozpoznania choroby.
Z tego co czytałem to EEG jest elektrycznym zapisem pracy
mózgu. Jednak co może (hipotetycznie) powodować (poza padaczką)
zaburzenie w czynności podstawowej? Czy to oznacza uzkodzenie
mózgu?
T.

5. Data: 2010-09-15 20:14:51

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
> mózgu. Jednak co może (hipotetycznie) powodować (poza padaczką)
> zaburzenie w czynności podstawowej? Czy to oznacza uzkodzenie

po glebszym zastanowieniu musze sprostowac ze byc moze technikowi
opisujacemu chodzilo o czynnosc podstawowa w zapisie czyli pewne odstepstwa
od zapisu prawidlowego podstawowych fal jak alfa beta czy theta co oznacza
ze odstepstwa te moga skutkowac niczym lub np: zaburzeniami, konsetracji itp
EEG - czyli elektroencelofalograf to urzadzenie rejestrujace mikro prady
plynace w mozgu. neurolog ze spacjalnoscia opisu EEG naumie zinterpretowac
zapis w tym zaburzenia - pytaj lekarza
jesli zas chodzi o uszkodzenia to alkoholik naogol uszkadza sobie mozg
systematycznie swoim trybem zycia wiec chyba wnioski sa oczywiscte

...a co do padaczki zdaje sie ze zostala ona wykluczona (brak
charakterystycznych 'iglic" w zapisie) wiec nie bardzo rozumiem czemu o nia
pytasz?

plumke

6. Data: 2010-09-16 09:02:57

Od: "Tomek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> ...a co do padaczki zdaje sie ze zostala ona wykluczona (brak
> charakterystycznych 'iglic" w zapisie) wiec nie bardzo rozumiem czemu o

Podziękowania.
Prosiła mnie rodzina. Niestety doszło do drgawek i pacjent jest
na neurologii. Nie wydaje mi się, aby był to alkoholik, nie miał ciągów
pijaczych, nie "drżał" za alkoholem.
Na pewno od teraz alkohol musi być wykluczony, może brak tłumienia
czyności OUN przez brak "browaru" wywołał ten napad.
Badanie EEG było wykonane w wyniku złego sampoczucia i zawrotów głowy.
Było to pierwsze badanie, brak porównania.
Teraz będzie pewnie dokładniejsza diagnostyka.
T.

7. Data: 2010-09-16 09:09:26

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Było to pierwsze badanie, brak porównania.
> Teraz będzie pewnie dokładniejsza diagnostyka.

reasumujac z definicji zaburzenie czynnosci podstawowej w zapisie EEG to
odstepstwo od zapisu prawidlowego

...jakie?...a to to trzeba wlasnie wywnioskowac z badania pacjenta
...reasumujac nie musza byc to zmiany trwale

plumke

poszukuję rehabilitantów Łódź
daleki lekarz
Golden - szczenięta rodowodowe