Zachwaszczona trawa

11. Data: 2002-05-10 14:19:31

Temat: Odp: Zachwaszczona trawa
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olivia" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
news:abga5d$4k7$1@news.tpi.pl...
Ta małpa zagłuszyła wschodzącą trawkę i wygląda okropnie. I
> właśnie o to pytałam - jak sobie z tym poradzić: czy plamę potraktować
> Sarane i potem dosiać trawy, czy robić trawnik od nowa, czy co??
> Co robić? Komosa rośnie jak wściekła!

Poczekać. Komosa jest jednoroczna. Po pierwszym koszeniu zobaczysz, ile
trawy zostało, ile komosy, jeszcze parę koszeń i zdecydujesz, czy trzeba
stosować chwastobójcze.
Na zupełnie młodą, wschodzącą trawę środki chwastobójcze nie są polecane.

Aha, komosę można zjeść:-))))))
(ponoć w formie szpinaku - może Jerzy się wypowie)

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2002-05-10 14:21:54

Temat: Re: Zachwaszczona trawa
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Olivia" <o...@w...pl> wrote in message news:abga5d$4k7$1@news.tpi.pl...
> No dobra - chyba się nie zrozumieliśmy. Ja również nie mam nic przeciwko
> dwuliściennym. Nawet ciekawie by było, gdyby urósł tu i ówdzie mniszek, czy
> koniczyna. W przypadku mojego trawnika jednak mam do czynienia z "plamą" na
> samym środku trawnika (wielkości 2x3 metry) komosy - chyba z miliard
> osobników. Ta małpa zagłuszyła wschodzącą trawkę i wygląda okropnie. I
> właśnie o to pytałam - jak sobie z tym poradzić: czy plamę potraktować
> Sarane i potem dosiać trawy, czy robić trawnik od nowa, czy co??
> Co robić? Komosa rośnie jak wściekła!

2x3 metry i miliard osobnikow? Oznacza to ponad 166 na milimetr
kwadratowy. Chyba jednak tyle nie ma:-)

Z takiego kawalka ja bym wyrywal recznie. Godzinka, dwie, i po
krzyku. Potem dosiac trawy, o ile o to Ci chodzi. Ja osobiscie bym
wykorzystal ten kawalek i posial cos ladnego. Na przyklad rudbekie
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/bleye.jpg
albo wieczornik damski (juz pachnie!)
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/wieczorni
k.jpg

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2002-05-10 15:00:06

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Aha, komosę można zjeść:-))))))
> (ponoć w formie szpinaku - może Jerzy się wypowie)

Tak sobie czytam, i czytam, i czytam, i czytam, i czy tam, na mojej łące też
jest komosa????
Co to jest komosa uprzejmnie proszę o objasnienie. Bo może to mam i nie wiem
o tym. ;-)
Pozdrawiam :-)
Janusz niewtajemniczony.

14. Data: 2002-05-10 16:59:13

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krzyku. Potem dosiac trawy, o ile o to Ci chodzi. Ja osobiscie bym
> wykorzystal ten kawalek i posial cos ladnego. Na przyklad rudbekie

Albo różanecznik , albo .....
Trawa to chwast ;-)))]

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy"
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

15. Data: 2002-05-11 17:25:59

Temat: żółta łąka
Od: a...@p...onet.pl (ali_khan) szukaj wiadomości tego autora

Problem zapewne trywialny ale zapytać muszę:
Na mojej łące jest żółto. Od mleczy!
Wiem, że niektórym się to podoba, lecz ja wolę gęstą trawę.
Jak wyplenić mleczy ród, skutecznie i na zawsze, na dużym obszarze?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

ali khan

--
Encyklopedia multimedialna w prezencie!
http://www.e-mail.onet.pl

16. Data: 2002-05-12 11:07:58

Temat: Re: żółta łąka
Od: "mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie też mlecze nie przeszkadzają, ale jeśli musisz kup coś od
2-liściennych, w sklepie Ci doradzą, życzę powodzenia :-)))))))))

mirek

--
klap
GG 1791262
et.pl...

17. Data: 2002-05-15 06:22:39

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> napisał w wiadomości

> 2x3 metry i miliard osobnikow? Oznacza to ponad 166 na milimetr
> kwadratowy. Chyba jednak tyle nie ma:-)

Oj, czepiasz się!

>Ja osobiscie bym
> wykorzystal ten kawalek i posial cos ladnego. Na przyklad rudbekie
> [...]

Tam ma stać stolik, krzesła i grillek - nie będziemy przecież deptać po
pięknej rudbekii. Wspaniałe roślinki mają inne miejsce.
Dzięki!

Pozdr.
Olivia

18. Data: 2002-05-15 06:28:22

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
też
> jest komosa????
> Co to jest komosa uprzejmnie proszę o objasnienie. Bo może to mam i nie

No wiesz co? Ty nie wiesz???
http://wiem.onet.pl/wiem/00f985.html
http://wiem.onet.pl/wiem/013d35.html

:)))
Pozdrawiam
Olivia

19. Data: 2002-05-15 13:10:10

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Olivia" <o...@w...pl> wrote in message news:absujk$2vo$1@news.tpi.pl...

> Tam ma stać stolik, krzesła i grillek - nie będziemy przecież deptać po
> pięknej rudbekii. Wspaniałe roślinki mają inne miejsce.

Pod stolik, a zwlaszcza krzesla, radze cos plaskiego i twardego,
to znaczy tak zwany "deck" (czy to po polsku "podest"?), to znaczy
deski. Trawa bedzie zniszczona w tym miejscu, a nogi krzesel beda
zapadac sie w ziemie gdy kto usiadzie.

Pozdrowienia,
Michal

20. Data: 2002-05-15 21:04:19

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
polecane.
> Aha, komosę można zjeść:-))))))
> (ponoć w formie szpinaku - może Jerzy się wypowie)

Faktycznie, jest bardzo dobra w tej postaci, rzekłbym, że lepsza nawet od
szpinaku nie mówiąc, że zdrowsza. I właściwie wszystkie spotykane u nas
nadają się do konsumpcji, tj.: strzałkowa, murowa i wonna nie mówiąc o
białej.
Padły a właściwie stały się ofiarą uszlachetnionych warzyw [szpinak i
botwina] co wcale, nie oznacza, że szlachetne są lepsze. Daleko im do
komosy i generalnie do dzikich roślin. One są po prostu bogatsze we
wszelakie składniki.
[Jako ciekawostkę powiem, że w Europie komosa jest gatunkiem, którego
nasiona stanowią 50% ilości nasion chwastów znajdujących się w glebie.]
Młode liście i wierzchołki łodyg dodaje się do zup, nadzienia, potraw
ziemniaczanych i mielonych mięs.
Zawierają wapń i magnez a także fosfor i żelazo i mnóstwo łatwo
przyswajalnej witaminy C (w 100g świeżej masy aż 245 mg), nie zawiera
kwasu szczawiowego.

W lecznictwie była używana do zwalczania kaszlu, bronchitu a także i przy
gruźlicy, zewnętrznie jako środek kojący do przemywania ran.
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

TURKUCIE!!!