Zagrożenie tasiemczycą - tatar - czy realne?

1. Data: 2011-10-13 12:45:47

Temat: Zagrożenie tasiemczycą - tatar - czy realne?
Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zagrożeniem dla osoby spożywającej tatara z wołowiny jest głównie wągier
tasiemca nieuzbrojonego.
Jest on dość dużych rozmiarów. Podczas mielenia mięsa powinien być
uszkodzony i zniszczony.
Z tego wynikałoby, że nie ma zagrożenia załapania tasiemca.
Czy dobrze myślę? Czy wągry po pokawałkowaniu / zmiażdżeniu stanowią jakieś
zagrożenie?
Pozdrawiam,
Janusz.

2. Data: 2011-10-13 14:26:04

Temat: Re: Zagrożenie tasiemczycą - tatar - czy realne?
Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagr"

> Czy dobrze myślę? Czy wągry po pokawałkowaniu / zmiażdżeniu stanowią
> jakieś zagrożenie?
Szok proteinowy ;)?

pzdr
olo

3. Data: 2011-10-15 18:47:48

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zagrożeniem dla osoby spożywającej tatara z wołowiny jest głównie wągier
> tasiemca nieuzbrojonego.
> Jest on dość dużych rozmiarów.
3-5mm.Samiczka jest większa.

> Podczas mielenia mięsa powinien być uszkodzony i zniszczony.
Część populacji. Bardzo częstym źrudłem zakażenia jest kiełbasa,
czyli coś z miesa mielonego.
Mielenie nie zabija wszystkih wągruw.

> Z tego wynikałoby, że nie ma zagrożenia załapania tasiemca.
Jest jw.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

4. Data: 2011-10-15 18:57:55

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-15 20:47, Stokrotka pisze:

> 3-5mm.Samiczka jest większa.

O masz ci los. Nie dość, że nowa ortografia, to jeszcze nowa biologia.
Od kiedy to tasiemce nie są hermafrodytyczne???

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

5. Data: 2011-10-15 19:06:49

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

O masz ci los. Nie dość, że nowa ortografia, to jeszcze nowa biologia.
Od kiedy to tasiemce nie są hermafrodytyczne???

Dobre czasy klasy 4 szkoły podstawowej... :)
Pozdrawiam !
WOJO

6. Data: 2011-10-15 20:46:44

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O masz ci los. Nie dość, że nowa ortografia, to jeszcze nowa biologia. Od
> kiedy to tasiemce nie są hermafrodytyczne???
Z tasiemcami tak jest.

Zwykle jeden zapładnia się sam, ale jak złapiesz 2 na raz, to bywa inaczej.

7. Data: 2011-10-15 20:54:25

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-15 22:46, Stokrotka pisze:

> Z tasiemcami tak jest.
>
> Zwykle jeden zapładnia się sam, ale jak złapiesz 2 na raz, to bywa inaczej.

Znaczy, jak? Są samce i samiczki, kilkumilimetrowe?
/nie wierzę w to, co czytam/

8. Data: 2011-10-15 21:01:47

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znaczy, jak? Są samce i samiczki, kilkumilimetrowe?
> /nie wierzę w to, co czytam/

Wymiar zapamiętałam tak pszypadkiem
To zdaje się jest tak:
Postać dorosła jest obojnakiem i zapładnia się sama lub kszyżowo (jak się
dwa spotkają, ale to nie jest częste),
za to wągry mają płeć, a cały cykl rozwojowy jest dość długi.
Czasem tasiemiec rozwija się jak go połkniesz , od razu w pszewodzie
pokarmowym,
czasem jest to bardziej skomplikowane:
pszegryza się pszez jelito do krwi, osadza w mięśniu, zostaje zjedzony ,
rozwija się postać dorosła, zapładnia się , twożą sie miliony jajeczej, ktoś
je zje....

9. Data: 2011-10-15 21:07:26

Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pszegryza się pszez jelito do krwi, osadza w mięśniu, zostaje zjedzony ,
> rozwija się postać dorosła, zapładnia się , twożą sie miliony jajeczej,

Ja pierdole ale ty masz beret zryty.

Ciekawe jak wedlug ciebie rozmanza sie dzdzownica

10. Data: 2011-10-16 06:52:55

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-10-15 23:07, niebożę Jerzy Dombczak wylazło do ludzi i marudzi:

> Ja pierdole ale ty masz beret zryty.
>
> Ciekawe jak wedlug ciebie rozmanza sie dzdzownica

Skąplikowanie.

Qra

Jakich składników mi brak?
Kto (co) naprawde leczy nasze choroby - Bóg czy lekarstwa?
Becikowe - dlaczego za zaświadczenie?
czym rozmiekczyc paznokcia
Ortokorekcja,soczewki nocne-ktoś stosował?