Zagrzybiona pralka

11. Data: 2011-08-25 09:38:48

Temat: Re: Zagrzybiona pralka
Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:j32rd6$hrc$1@inews.gazeta.pl...

> "Pooh" 1w3v34ob405ka$....@p...priv.pl

> Pierz często. :) I susz/wietrz łazienkę.

U mnie pralka ładowana od góry stoi w łazience. Z uwagi na małe dzieci
pierze często, ale w niskich temperaturach. 90C praktycznie nie używaliśmy.
Mimo tego, że między praniami zawsze jest otwarta grzyb niestety się wdał.
Niedawno znalazłem taki opis:
http://sceptyczny.pl/grzyb-szlam-w-twojej-pralce-jak
-to-wyczyscic/
Póki co, ten wybielacz prawie usunął grzyba z miejsc widocznych. Pytanie,
czy coś jeszcze moze siedzieć w bębnie?
Czy można w jakiś sposób rozebrać tą skorupę, w której kręci się bęben? Raz
tylko sięgałem przez otwór po zdjęciu rury odprowadzającej w celu
wyciągnięcia drutu ze stanika ;)

Michał

12. Data: 2011-08-26 00:49:16

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Lankosz" j35596$p61$...@i...gazeta.pl

> Niedawno znalazłem taki opis:
> http://sceptyczny.pl/grzyb-szlam-w-twojej-pralce-jak
-to-wyczyscic/

Ja za 709 złotych kupiłem przenośny ;) klimatyzator (30 kg -- raczej
tego nie można nosić pod pachą, ale kółka ma) i wysuszyłem nim
łazienkę, po czym pobieżnie wymyłem sufit.

Pleśni niczym nie wygonisz zupełnie, ale zasuszyć można ją skutecznie.

O pleśniach domowych przeczytałem tyle, iż sam nie wierzą
w to, że można tyle przeczytać...

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

13. Data: 2011-08-26 06:19:06

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

>Ja za 709 złotych kupiłem przenośny ;) klimatyzator (30 kg -- raczej
>tego nie można nosić pod pachą, ale kółka ma) i wysuszyłem nim
>łazienkę, po czym pobieżnie wymyłem sufit.

Klimatyzator czy osuszacz powietrza?

>Pleśni niczym nie wygonisz zupełnie, ale zasuszyć można ją skutecznie.

Mozna spokojnie chemia. Ale skoro tylko pobieznie wymyles sufit
to nie dziwie sie, ze masz takie zdanie.

>O pleśniach domowych przeczytałem tyle, iż sam nie wierzą
>w to, że można tyle przeczytać...

I ciagle za malo...

14. Data: 2011-08-26 07:54:32

Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:j36qnt$c39$1@inews.gazeta.pl...
> Pleśni niczym nie wygonisz zupełnie, ale zasuszyć można ją skutecznie.

Pleśń nie ma jakaiejś formy przetrwalnikowej?
Michał

15. Data: 2011-08-26 23:41:54

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Lankosz" j37jh0$f8p$...@i...gazeta.pl

> Pleśń nie ma jakaiejś formy przetrwalnikowej?

ZTCW -- ma. I grzybnie w tynku czy w ubraniu -- także.
Łatwiej szczury wytępić niż pleśnie.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

16. Data: 2011-08-28 14:58:27

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

>Łatwiej szczury wytępić niż pleśnie.

Bzdura na resorach. Od razu widac, ze nigdy nie probowales
wytepic ani szczurow ani plesni, bo "po czym pobieżnie wymyłem sufit"
nie mozna nazwac powaznym podejsciem do problemu.

17. Data: 2011-08-29 00:07:34

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Przesmiewca" q...@4...com

> Bzdura na resorach. Od razu widac, ze nigdy nie probowales
> wytepic ani szczurow ani plesni, bo "po czym pobieżnie wymyłem
> sufit" nie mozna nazwac powaznym podejsciem do problemu.

Nie jest mi przykro z tego powodu, że jakaś profesjonalna
firma nie zarobiła (i nie przekazała części zysku do Kościoła)
na odgrzybianiu mego mieszkania. :) A że ci, którym odebrałem
chleb powszedni ;) będą mnie teraz kąsali, to wiedziałem już
wtedy, gdy zacząłem odgrzybianie. :)

Do zdrowych na umyśle:

Pleśni nie można zlikwidować. Podobnie jest z bakteriami.
Można natomiast pozbyć się znaczącej części pleśni. I to
mi wystarczy. Pozostaną zarodniki (zawsze -- nie może być
inaczej) i przetrwalniki oraz ukryte grzybnie, ale będzie
tego tak mało, że będzie można z tym żyć. :)

Szczury można wytępić.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

18. Data: 2011-08-30 05:54:00

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

>Pleśni nie można zlikwidować. Podobnie jest z bakteriami.

Jesli juz tak literalnie podchodzisz do tematu - to tak, mozna
wytepic do zera zarowno i plesn i bakterie i co sobie tam wymyslisz.
Sek w tym, ze zarodniki plesni sa wszedzie wokol ludzi wiec
sens jest znikomy i chodzilo zupelnie o cos innego.

19. Data: 2011-08-30 09:00:04

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Przesmiewca" 0...@4...com

> [...]
> Sek w tym, ze zarodniki plesni sa wszedzie wokol ludzi wiec
> sens jest znikomy i chodzilo zupelnie o cos innego.

Nie można pozbyć się co najmniej trzech rzeczy -- pleśni, bakterii i Twojej głupoty.

Na Wenus nie latają z Ziemi statki kosmiczne, aby nie zarzucać jej ziemskimi życiem.
Na zewnątrz Układu Słonecznego ziemskie bakterie niesione są wiatrem słonecznym,
który
chroni Ziemię przed promieniowaniem kosmicznym i jest łapany w dwa pasy van Allena.
Do Wenus takie życie może być niesione tylko przez człowieka.

I bakterie mają przetrwalniki, które mogą istnieć niemal dowolnie długo w stanie
zawieszenia pomiędzy życiem i nieżyciem, nie pobierając z otoczenia wody czy
pokarmu, i pleśnie mogą mieć swoje przetrwalniki.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

20. Data: 2011-08-30 18:48:11

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

>Nie można pozbyć się co najmniej trzech rzeczy -- pleśni, bakterii i Twojej głupoty.

Jestes bardziej ograniczony umyslowo niz mozna bylo sie spodziewac, teraz juz
rozumiem skad te
teksty o wypadku w Jezewie.

http://lk.astronautilus.pl/sondy/wenold.htm

>Na zewnątrz Układu Słonecznego ziemskie bakterie niesione są wiatrem słonecznym,
który
>chroni Ziemię przed promieniowaniem kosmicznym i jest łapany w dwa pasy van Allena.

Nie ma czegos takiego jak bakterie poza US - nikt tego nigdy nie stwierdzil.
Najdalszymi dzialajacymi obiektami ziemskimi i jedynymi poza US sa Voyagery
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Voyag
ery.jpg&filetimestamp=20090116150813
na twoje nieszczescie zostaly wyslane w latach '70 i nie maja mozliwosci
potwierdzenia twoich rewelacji. Dzisiejsze orbitery zreszta tez tego nie robia.

>Do Wenus takie życie może być niesione tylko przez człowieka.

No i co z tego wynika? :)

>I bakterie mają przetrwalniki, które mogą istnieć niemal dowolnie długo w stanie
>zawieszenia pomiędzy życiem i nieżyciem, nie pobierając z otoczenia wody czy
>pokarmu, i pleśnie mogą mieć swoje przetrwalniki.

Sa rzadkie bakterie, ktore sa w stanie przezyc dowolny naturalny ziemski
czynnik, ale nie ma zadnych bakterii, ktore sa w stanie przezyc specjalne srodki
chemiczne stworzone przez ludzi. Widze twoja tepota umyslowa niestety nie jest w
stanie
pojac tak prostej sprawy.

Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
Płyty elektryczne na 230V
Oproznienie szamba wymogi odległościowe
Gdzie ustawić telewizor?
co zamiast unicoru