Zakładanie NZOZu - Łodź

1. Data: 2004-06-20 15:30:22

Temat: Zakładanie NZOZu - Łodź
Od: "majkel" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów!

Mam pewien problem, z którym chciałbym się podzielić na grupie. Dotyczy on
mianowicie przekształcenia indywidualnej praktytki lekarskiej w NZOZ.
Zatem- do rzeczy:

Jestem młodym lekarzem dentystą, w pażdzierniku kończę staż podyplomowy i
już w tej chwili mocno zastanawiam się, jak większość moich kolegów- Co
dalej? Perspektywy- mogę pracować w przychodni (750 PLN netto), o ile szef
mnie zatrudni; mogę pracować w prywatnym gabinecie za 30-40% stawki. Jeżeli
znajdę pracę w przychodni (SPZOZ) i prywatnie, oznacza to dla mnie pracę
praktycznie od rana do wieczora. Godze się z tym bo wiem jaka jest obecna
sytuacja na rynku pracy, duże bezrobocie itp. Chęć życia na jakim-takim
poziomie wymusza pracę od świtu do nocy, często w weekendy. Myślę, że
koledzy i koleżanki dentyści w podobnej sytuacji zgodzą się ze mną.

Jednakże kilka dni temu wymyśliłem rzecz następującą:

Jedno z moich rodziców prowadzi indywidualną praktykę, jest lekarzem
stomatologiem i mogłoby otworzyć NZOZ, zatrudnić mnie (mniejsza na jakich
zasadach) i stworzyć dla mnie nowe miejsce pracy. Zachęcony tym faktem
postanowiłem dowiedzieć się, co należy zrobić w kwestii założenia NZOZu.
Wszedłem na stronę www ministerstwa zdrowia, ściągnąłem potrzebne
formularze, znalazłem siedzibę urzędu wojewódzkiego, wszystko ładnie
pięknie. Skonsultowałem pomysł z lekarzem, który otwierał podobny zakład i
cóż mi powiedział? Ano powiedział, że na wpis do rejestru zakładów opieki
zdrowotnej trzeba czekać około pół roku.

Wynika tu problem następujący- jeżeli faktycznie pół roku-

1. rodzic nie zdąży podpisać kontraktu na przyszły rok z NFZ czy innym
badziewiem jako NZOZ
2. w formularzu nie będzie mógł umieścić mnie jako lekarza, gdyż w chwili
składania wniosku byłem/jestem na stażu i nie mam prawa wykonywania zawodu
3. Jezeli nie umieści mnie na liście swych pracowników, ale jakimś CUDEM
dostanie wpis i otworzy NZOZ i podpisze kontrakt z NFZ na 2005- podejrzewam
że otrzyma kontrakt tylko dla siebie. Ale bagno...

Stąd kilka pytań-
1) Czy można składać ofertę do NFZtu , jeżeli jest się w trakcie
przekształcania ind. pr. lek. w nzoz ?
2) Może ktoś z grupowiczów miał podobny problem i podzieli się ze mną
doświadczeniami ?
3) A może jakieś rady, wskazówki itp ?

Z góry dziękuję za odpowiedź

M.

2. Data: 2004-06-25 23:19:00

Temat: Re: Zakładanie NZOZu - Łodź
Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: cb4ak5$sj0$...@n...onet.pl ,
której nadawcą było majkel <m...@p...onet.pl> zostało napisane:

> [...]
> lekarzem, który otwierał podobny zakład i cóż mi powiedział? Ano
> powiedział, że na wpis do rejestru zakładów opieki zdrowotnej trzeba

guzik prawda, 2 tygodnie ustawowy termin. tyle czekalem, a nawet troche
krocej.

> Wynika tu problem następujący- jeżeli faktycznie pół roku-
>
> 1. rodzic nie zdąży podpisać kontraktu na przyszły rok z NFZ czy
> innym badziewiem jako NZOZ

biorac pod uwage sytuacje w tak zwanej sluzbie zdrowia (a raczej brak
sytuacji :) to kontrakty na przyszly rok beda podpisywane gdzies kolo
03.2005... czyli pewnie zdazy...
nawet przyjmujac hipotetycznie ze nie zdazy to mozna potem przepisac
kontrakt (w zaleznosci od oddzialu nfz procedura albo bardoz szybka albo
bardzo dluga lacznie z ponownym konkursem :)

> 1) Czy można składać ofertę do NFZtu , jeżeli jest się w trakcie
> przekształcania ind. pr. lek. w nzoz ?

zapytaj w swoim oddziale nfz

> 2) Może ktoś z grupowiczów miał podobny problem i podzieli się ze mną
> doświadczeniami ?
> 3) A może jakieś rady, wskazówki itp ?

na priva ;)
a...@p...onet.pl