Zaklinanie rzeczywistości czyli sondaży sztuka ;)

1. Data: 2007-07-03 23:59:01

Temat: Zaklinanie rzeczywistości czyli sondaży sztuka ;)
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polacy nie przestają chodzić do kościoła
AFP

"Rzeczpospolita": Liczba katolików obecnych na niedzielnych mszach stopniowo
rośnie.
Rzeczpospolita" powołuje się na najnowsze badania Instytutu Statystyki
Kościoła Katolickiego.

Jak wynika z ostatniego liczenia wiernych w całej Polsce (19 listopada 2006
roku), średnio w niedziele w ub. roku chodziło do kościoła blisko 46 proc.
katolików. Najwięcej - ok. 70 proc. - w diecezjach tarnowskiej, rzeszowskiej
i przemyskiej; najmniej - poniżej 40 proc - na zachodzie, północy i w
środkowej części kraju, m.i. w Warszawie. 16 proc. katolików przystępowało
do komunii św.

Religijność Polaków jest czymś wyjątkowym i nie podlega ciągłym wahaniom w
związku z bieżącymi wydarzeniami, takimi jak np. lustracja, mówi socjolog
prof. Ireneusz Krzemiński z Uniwersytetu Warszawskiego, którego te wyniki
nie dziwią. - Rezultat badań pokazuje, jak nietrafne były wypowiedzi wielu
przedstawicieli Kościoła, że integracja z Unią Europejską negatywnie wpłynie
na religijność mieszkańców Polski.

http://wiadomosci.onet.pl/1565560,11,item.html

Ooooo...widzę że ISKK nauczyło się od swoich świeckich odpowiedników
sztuki smażenia samospełniających się ponoć przepowiedni ale i tak im daleko
do takiego Krzemińskiego który udowadnia iż potrafi przekuć owe liczby na
"właściwą" [politycznie poprawną] interpretację wyników! ;P

2. Data: 2007-07-04 02:32:54

Od: "ab.666" <t...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polacy nie przestają chodzić do kościoła
> "Rzeczpospolita": Liczba katolików obecnych na niedzielnych mszach
stopniowo
> rośnie.

"Rzepa" łże.....

Wystarczy wejść na stronę Instytutu Statystyki Kościoła by przekonać się, że
1) danych za ub. rok jeszcze nie ma,
2) liczba uczestników mszy utrzymuje się na stałym poziomie a nawet, jak
przyznaje sam Instytut, cytuję:
"Można na podstawie tych danych wnioskować o pewnej tendencji spadkowej."

ab.

3. Data: 2007-07-04 09:40:01

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ab" <t...@n...adres.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> stopniowo
>
> "Rzepa" łże.....

witam,

jesli chodzi o moje skromne obserwacje; mieszkam w Łodzi, mieście, które
ilością katolików nie porównuje się np z Poznaniem czy Krakowem. Jednak
obserwuję stały wzrost liczby ludzi chodzących na msze. Co jest budujące- w
tym roku w maju w mojej parafii padały chyba swoistego rodzaju rekordy
frekwencji na nabożeństwach majowych - i to od samego rana! Co też budujące-
to coraz więcej młodzieży widzę w kościele. Pytałem się proboszcza, ilu
według niego ludzi przyjmuje w naszej parafii księdza po kolendzie- określił
na mniej niż 60%. Koło katedry stoi pomnik Jana Pawła 2. Wystarczyło
popatrzeć, co się tam dzieje w rocznicę urodzin czy śmierci (kwiaty,
świece). Postać, poobserwować. Młodzieży mnóstwo. Na mój prywatny użytek-
taki nawrót młodzieży do KRK tłumaczę sobie między innymi niezgodą na to, co
nam usiłuje wcisnąć Bruksel(k)a- homo-promocje, niszczenie rodziny, wiarę w
nieistnienie Boga, etc.

Chiron

4. Data: 2007-07-04 10:47:37

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> wrote in message

> Na mój prywatny użytek- taki nawrót młodzieży do KRK tłumaczę sobie między
> innymi niezgodą na to

Gdzies czytalem ze we Francji rowniez postepuje taki trend.
W ostatnich latach (dzisiecioleciach) byla w Europie moda na "wyzwalanie
sie",
odcinanie od tradycji, korzeni. Mowiono o nietolerancyjnej, ksenofobicznej,
faszystkowskiej chrzescijanskiej europie.

Teraz gdy widac tego efekty i europa otrzymala próbke inslamskiej
tolerancji,
gdy widzi sie rosnace na około meczety, gdy widzi sie to co dzieje sie w
mutlikulturowej Francji (demonstracje, palenie aut) ludzie zmieniają
spojrzenie.
Przesyt dóbr materialnych, coraz wieksze dziwactwa w mediach + szum
informacyjny i
manipulacje w mediach,
to powoduje ze podobno mlodzi ludzie siegaja do źrodeł, korzeni, tradycji.
Widoczne jest to w nowym młodym pokoleniu we Francji.
Duch

5. Data: 2007-07-04 11:07:04

Od: "borderline" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> napisał w wiadomości

> [...]
co
> nam usiłuje wcisnąć Bruksel(k)a- homo-promocje, niszczenie rodziny, wiarę

A czy idzie to w parze z np. zwiekszeniem bezpieczeństwa na ulicach,
mniejsza iloscia przypadkow przemocy w rodzinie, wiekszym altruizmem?

6. Data: 2007-07-04 11:52:47

Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "borderline" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> A czy idzie to w parze z np. zwiekszeniem bezpieczeństwa na ulicach,
> mniejsza iloscia przypadkow przemocy w rodzinie, wiekszym altruizmem?

Nie wiem- a jaką tezę chcesz udowodnić?

Chiron

7. Data: 2007-07-04 12:40:39

Od: "borderline" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "borderline" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem- a jaką tezę chcesz udowodnić?
>
> Chiron

Zadnej tezy nie chce udowodnic, pytam tylko. Zakladasz, ze wieksza ilosc
przejawow kultu jest tozsama z lepszym jej rozumieniem i czestszym
stosowaniem w zyciu codziennym nakazow religijnych?
Jesli tak to raduje sie wraz z toba. Jesli nie, to co w tym jest budujacego?

8. Data: 2007-07-04 13:34:22

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron napisał(a):
> Użytkownik "borderline" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem- a jaką tezę chcesz udowodnić?
>
> Chiron

"Bez wątpienia byłbym chrześcijaninem, gdyby chrześcijanie byli nimi
przez 24 godziny na dobę" - Mahatma Gandhi.
:-)

--

XL wiosenna :-)

*************
"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"

9. Data: 2007-07-04 13:39:39

Od: 1122 <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@w...pl> dnia Wed, 04 Jul 2007 15:34:22 +0200 w
wiadomości <news:f6g7mg$jib$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> "Bez wątpienia byłbym chrześcijaninem, gdyby chrześcijanie byli nimi
> przez 24 godziny na dobę" - Mahatma Gandhi.
> :-)

To się nazywa "myślenie stadne".

--
+++++++
1122

10. Data: 2007-07-04 14:00:20

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "1122" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> Ikselka <i...@w...pl> dnia Wed, 04 Jul 2007 15:34:22 +0200 w

> To się nazywa "myślenie stadne".

To się nazywa pozytywna krytyka hipokryzji... ;)

A i owszem -ty sam tu prezentujesz
wzorową "prawomyślność"
wobec przewodniej roli organu
programującego myśli w stadzie ;P

Jetologia stosowana ... w pełnej krasie...
Dlaczego w Białym strajku nikt nie mówi o ..np...salowych?
Nigdy nie myśl negatywnie pijąc alkohol ;)
Re: PYCHOTKA
PYCHOTKA