Zamach.

1. Data: 2022-05-27 17:02:43

Temat: Zamach.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

,,(...) PAP: Wielu czytelników pana książki, którzy będą czytać o licznych
zbrodniach popełnionych przez Putina i jego otoczenie, będzie zastanawiać
się, czy byłby zdolny do przeprowadzenia zamachu na polskiego prezydenta 10
kwietnia 2010 r. w Smoleńsku.

Dr Jurij Felsztinski: W mojej opinii, z psychologicznego punktu widzenia,
Putin byłby zdolny do wydania takiego rozkazu. Miał również powody
polityczne do podjęcia decyzji o zamachu. Pamiętajmy, że nie byłaby to
pierwsza tego rodzaju próba podczas rządów Putina. Przypomnijmy, że
rosyjskie służby specjalne otruły kandydata na prezydenta Ukrainy Wiktora
Juszczenkę. Dziś już wiadomo, że to FSB stało za tym zamachem. Po 24 lutego
2022 r. nie ma wątpliwości, że Putin byłby zdolny do przeprowadzenia takiej
operacji jak zamach na polskiego prezydenta.(...)"

Przecież przeprowadził - przed.

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1223838%2Crosy
jski-historyk-putin-bylby-zdolny-do-przeprowadzenia-
operacji-jak

--
XL
Polish Lvov forever!

2. Data: 2022-05-27 17:06:14

Temat: Re: Zamach.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> 2022 r. nie ma wątpliwości, że Putin byłby zdolny do przeprowadzenia takiej
> operacji jak zamach na polskiego prezydenta.(...)"

,,(...) Putin doprowadzi do rozszerzenia konfliktu. Jego kolejną ofiarą będzie
Mołdawia, a później być może kraje bałtyckie.

PAP: Cytując słowa prezydenta Lecha Kaczyńskiego z sierpnia 2008 r.: ,,Dziś
Gruzja, jutro Ukraina, pojutrze państwa bałtyckie, a później może przyjść
czas na mój kraj, na Polskę"?

Dr Jurij Felsztinski: Być może będzie to Polska, ale dziś widzimy, że Putin
nie ma armii lądowej zdolnej do prowadzenia wojny z NATO. Jego siły
konwencjonalne są zdolne co najwyżej do prowadzenia wojny z Ukrainą i
Mołdawią lub ostatecznego podporządkowania Białorusi. Głównym celem obecnie
prowadzonej wojny na Ukrainie, a potem w Mołdawii, jest nie tylko
zniszczenie tych państw, ale również pokazanie, że Putin jest zdolny do
wojny na każdym szczeblu. Kolejnym krokiem może być postawienie przez Rosję
ultimatum, aby wszystkie kraje, które znalazły się w NATO po upadku Związku
Sowieckiego, zostały z niego usunięte. Nie sądzę, aby NATO się na to
zgodziło, i wówczas Putin rozpocznie działania odwetowe, które będą
polegały m.in. na przerzuceniu broni atomowej na teren Białorusi i
przeprowadzeniu uderzenia z jej terytorium.

PAP: Ale sugeruje pan, że ostatecznie ta wojna zakończy się rozpadem Rosji.

Dr Jurij Felsztinski: Ten rozpad nastąpi w wyniku klęski Rosji, ale
pozostaje pytanie, jak duża będzie cena takiego rozstrzygnięcia. Im dłużej
NATO unika bezpośredniego zaangażowania w wojnę, tym większy będzie koszt
tej wojny i większe jest ryzyko wybuchu wojny jądrowej.(...)

> https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1223838%2Crosy
jski-historyk-putin-bylby-zdolny-do-przeprowadzenia-
operacji-jak

J.w.

--
XL
Polish Lvov forever!

Odsiani trwale.
Who is who w tefałenach.
Człowiek znikąd...
Czym zabija ,,pandemia"?
Jak się ODPORNYCH ludzi ,,w szprycę" robi....