Zamykam sezon polowań

21. Data: 2016-10-27 20:25:12

Temat: Re: Zamykam sezon polowań
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
news:nuquv2$g8v$1@node1.news.atman.pl...
> !
> Polecam przeczytać ze zrozumieniem:

Hejka. Kret jest u nas objęty ochroną gatunkową. Zwalczanie (zabijanie)
kreta jest dopuszczalne tylko przy licznym wystąpieniu w ogrodach, tylko na
terenach ogrodzonych (ogródki przydomowe, działkowe, inspekty), gdy
rzeczywiście stanowi ogromny problem.
Polecam wyjatkowo Ja...cki

22. Data: 2016-10-27 20:26:20

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

O KRECIKU

Krecik jest mała zwierzyna,
krecik istota to dzika,
on brzydką dżdżownicę pochłania,
Lecz nikt nie popiera krecika.

Więc wołam: nie wiedzą tylko jełopy,
że krecik jest druh nasz szczery!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Kochajcie krecika, chłopy,
kochajcie do jasnej cholery!

(za Konstantym Ildefonsem Gałczyńskim)

--
collie

23. Data: 2016-10-27 20:30:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Oct 2016 20:25:12 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
> kreta jest dopuszczalne tylko przy licznym wystąpieniu w ogrodach, tylko na
> terenach ogrodzonych (ogródki przydomowe, działkowe, inspekty), gdy

Skąd to zaczerpnąłeś, że zwalczanie to zabijanie?

I co znaczy "liczne wystąpienie"? Czy 4 krety to już "liczne"?
:-/

24. Data: 2016-10-27 20:37:47

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

> "Człowieka możemy ocenić po tym, jak traktuje zwierzęta" (Immanuel Kant)

Hejka. To jak nie ma w pobliżu zwierzat to już nie można człowieka
ocenić?
Pozdrawiam animalnie Ja...cki

PS "Drążąc podziemne korytarze w poszukiwaniu pożywienia, kret podrywa
rośliny, przerywając ich korzenie. Szczególnie duże szkody powoduje w
ogrodach, w inspektach, na pastwiskach, polach uprawnych i golfowych.
Żałośnie wyglądają wypielęgnowane trawniki przeorane przez krety. Kretowiska
utrudniają koszenie traw, a krety kopiąc korytarze niszczą korzenie często
cennych roślin, które w wyniku przewracają się i zamierają. Szkody pośrednie
wywołane przez kreta mogą być duże, zwłaszcza w inspektach i pod osłonami, a
także często w uprawie gruntowej na młodych plantacjach. Wyjadając
pożyteczne dżdżownice (stanowią one aż 90% jego menu) kret powoduje szkodę
pośrednią, gdyż dżdżownice spulchniają i przewietrzają glebę, a także
wzbogacają ją w próchnicę."

25. Data: 2016-10-27 22:01:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Oct 2016 20:37:47 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
> pożyteczne dżdżownice (stanowią one aż 90% jego menu) kret powoduje szkodę
> pośrednią, gdyż dżdżownice spulchniają i przewietrzają glebę, a także

Rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów naturalnych i
Leśnictwa z dnia 06.01.1995 r. w sprawie OCHRONY GATUNKOWEJ zwierząt podaje
:§ 1. Uznaje się za podlegające ochronie następujące gatunki zwierząt,
zwane dalej gatunkami chronionymi ...... /dalej następuje wyliczenie 125
pozycji. Pozycja nr 100 brzmi : Kret (Talpa Europea) - z wyjątkiem
występującego w zamkniętych ogrodach, szkółkach i na lotniskach. . § 2.
tegoż rozporządzenia wyjaśnia :W stosunku do gatunków chronionych zabrania
się :1. umyślnego zabijania, okaleczania, płoszenia, chwytania oraz
przetrzymywania i preparowania,
2. umyślnego niszczenia ich gniazd, legowisk, nor i żeremi oraz jaj,
postaci młodocianych i form rozwojowych ...3. filmowania, fotografowania
ich w miejscach rozrodu ...4. przemieszczania : a) z miejsc rozrodu i
regularnego przebywania na inne miejsca.

A więc OCHRONA GATUNKOWA zwierząt polega nie tylko na zakazie ich
zabijania, ale również nie wolno zakłócać ich warunków bytowania i rozrodu.
Wyjaśnia to jednoznacznie § 2 poz. 2 i 4. Uwaga, która dotyczy zniesienia
gatunkowej ochrony kretów w ogrodach zamkniętych, w żadnym wypadku nie
zezwala na ich zabijanie. Wolno je tylko z ogrodów wypłaszać, czy usuwać i
przenosić je w inne miejsce, co w stosunku do wszystkich innych zwierząt
będących pod ochroną byłoby czynem niedozwolonym i karalnym.Zakaz zabijania
kretów reguluje natomiast ustawa z dnia 21.08.1997 r. o ochronie zwierząt
:art. 6. poz. 1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierząt, oraz
znęcanie się nad nimi jest zabronione. Zabicie kreta w ogrodzie jest
nieuzasadnione, bowiem uszkodzenie grządki czy trawnika nie może być
przyczyną pozbawienia życia żywego stworzenia. To zwierzątko nie stanowi
zagrożenia dla ludzkiego życia.Przepisy karne tejże ustawy o ochronie
zwierząt podają w artykule 35. poz.1. że naruszenie przepisów art. 6. poz.
1. (wyżej cytowane) podlega karze pozbawienia wolności do roku,
ograniczenia wolności albo grzywny.A więc wniosek jest jednoznaczny : Kreta
nawet w ogrodach zabijać nie wolno.

26. Data: 2016-10-27 23:45:21

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-27 22:01, Ikselka pisze:

> [...]
> 1. (wyżej cytowane) podlega karze pozbawienia wolności do roku,
> ograniczenia wolności albo grzywny.A więc wniosek jest jednoznaczny : Kreta

Sapienti sat.

--
collie

27. Data: 2016-10-28 08:05:07

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Zamykam temat z powodu:
http://www.czytadelko.pl/ksiazka/5491

28. Data: 2016-10-28 08:50:31

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-28 08:05, Jacek pisze:

> Zamykam temat z powodu:

Zamknąć to można japę, a nie temat na Usenecie. Ale skąd dzieci Neostrady
mogą o tym wiedzieć?

--
collie

29. Data: 2016-10-28 10:27:43

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-28 o 08:50, collie pisze:

> Zamknąć to można japę, a nie temat na Usenecie. Ale skąd dzieci Neostrady
> mogą o tym wiedzieć?

Kim Ty jesteś, synku?

30. Data: 2016-10-30 02:56:12

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie. Taki np. Hitler był wielbicielem zwierząt, zwłaszcza psów.
> Jacek

A Natalia P. rozczula się cielaczkami...

Miłego :)

[ ISM ] Theory and Design for Mechanical Measurements, 6th Ed by Figliola, Beasley
Rzędy drzew naprzemiennie
kiedy odrosnie trawa
Pochwała drożdży
trzmiele w kompostowniku