Zapalarka w kuchni gazowej kiepsko działa

1. Data: 2005-08-05 08:51:30

Temat: Zapalarka w kuchni gazowej kiepsko działa
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam kuchnię gazowo-elektryczną firmy Beko. Kuchnia wyposażona jest w
zapalarkę z iskrownikami na zewnątrz palników. Palniki średniej
wielkości zapalają się doskonale, natomiast najmniejszy i zwłaszcza
największy - gorzej. Nie dało się wybrać jakiegoś optymalnego położenia
kurka, przy którym zapłon byłby pewny. Czasem trzeba kilku "strzałów" i
jednoczesnego manipulowania zaworem, by gaz się zapalił. Pod względem
barwy płomienie na palnikach niczym się nie różnią. Iskry na wszystkich
iskrownikach są mniej więcej takie same.
Co może być przyczyną probelmów z zapłonem? Może ktoś miał podobne
kłopoty z inną kuchnią?
Proszę o radę,
Fonon

2. Data: 2005-08-05 09:01:23

Temat: Re: Zapalarka w kuchni gazowej kiepsko działa
Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>:

> [...]
> na wszystkich iskrownikach są mniej więcej takie same.

> Co może być przyczyną probelmów z zapłonem? Może ktoś miał podobne

Spróbuj zdjąć palniki i je obrócić/zmienić położenie.

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

3. Data: 2005-08-05 09:03:30

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski wrote:
> Spróbuj zdjąć palniki i je obrócić/zmienić położenie.

Konstrukcja to uniemożliwia.
Fonon

4. Data: 2005-08-05 10:02:00

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Co może być przyczyną probelmów z zapłonem? Może ktoś miał podobne
kłopoty z inną kuchnią?

Mam Amice i rowniez problem z dwoma iskrownikami. Pare m-cy temu fachowiec
wymienil je na nowe, przy czym z najmniejszym palnikiem jest ciagle klopot.
Od czasu do czasu skrobne czyms metalowym, np. nozem z boku palnika od str.
iskrownika (wg zalecenia fachowca). Dziala, ale od niechcenia. Najczesciej
jednak zapalam go reczna zapalniczka. Wymieniac chyba nie ma sensu, bo jest
zalozony nowy. Notabene serwis za wymiane tych dwoch iskrownikow skasowal
60,- przy czym sam iskrownik kosztuje 8,- (!)

Iwona

5. Data: 2005-08-05 10:21:13

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
(...)
Co może być przyczyną probelmów z zapłonem? Może ktoś miał podobne
kłopoty z inną kuchnią?
Proszę o radę,

chciałbym mieć radę ale mam tylko podobne objawy w kuchni AMICA (4-letniej)
tyle że u mnie najgorzej zapalają się dwa najmniejsze
próbowałem czyszczenia - i iskierników i palników - bez zmian
widać iskrę, śmierdzi gaz a palnik nie zapala

rokko

6. Data: 2005-08-05 10:48:13

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stawiasz garnek na kuchence po zapaleniu gazu czy przed?

MJ

7. Data: 2005-08-05 10:57:47

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
> Stawiasz garnek na kuchence po zapaleniu gazu czy przed?

ja stawiam garnek po zapaleniu

rokko

8. Data: 2005-08-05 11:04:32

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Aug 2005 10:51:30 +0200, Piotr Fonon napisał(a):

> Co może być przyczyną probelmów z zapłonem? Może ktoś miał podobne
> kłopoty z inną kuchnią?

Miałem problemy z kuchnią Mastercooka - kilkuletnią,
iskrowniki na zewnątrz palników. Gdy iskra nie łapie
stosuję pewną sztuczkę - krótki, niezbyt mocny dmuch
w kierunku palnika - oczywiście z daleka, nawet się
nie schylam do palnika. Jest to dosyć proste i u mnie
skuteczne.

Pozdrawiam
Miroo

9. Data: 2005-08-05 11:08:24

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"rokko" <l...@p...onet.pl> writes:

> ja stawiam garnek po zapaleniu

To sprobuj stawiac przed. Na kilku kuchenkach wyprobowane - z garnkiem
zapala sie lepiej.

MJ

10. Data: 2005-08-05 11:13:04

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:
> Stawiasz garnek na kuchence po zapaleniu gazu czy przed?
Różnie - bywa i tak i tak. Nie zauważyłem różnicy, ale testy robiłem bez
garnka, by lepiej się przyglądać. Postawienie garnka nad palnikiem ani
nie pomaga ani nie pogarsza sytuacji.
Fonon

pasteryzowanie zup i rosołu
archiwum, nieco OT