Zapalenie żył (?) u starszej osoby

1. Data: 2008-12-16 20:09:36

Temat: Zapalenie żył (?) u starszej osoby
Od: "Agnieszka S." <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

U mojej 90-letniej Babci pojawił się obrzęk nogi, pękajace żylaki, gorączka.
Lokalny lekarz swierdził zapalenie (chyba żył?) i przepisał Clexane
(zastrzyki) i Detralex (tabletki).
Minął ponad tydzień czasu a niewiele się zmieniło, noga wciąż czerwona i
opuchnięta, boli, temperatura skacze.
Lekarz po kontroli nie przepisał nic nowego.
Będąc daleko od domu próbuję pomóc na odległość. Co zrobić? Czy leczenie
jest dobre? Czy są inne, lepsze leki?

z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
Agnieszka

2. Data: 2008-12-16 22:01:57

Temat: Re: Zapalenie żył (?) u starszej osoby
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Dec 2008 21:09:36 +0100, Agnieszka S. wrote:

> [...]
> Lekarz po kontroli nie przepisał nic nowego.
> Będąc daleko od domu próbuję pomóc na odległość. Co zrobić? Czy leczenie

Trudno powiedzieć.
Jeśli lekarz rozpoznał zakrzepicę żył głębokich - a na takie rozpoznanie
wskazuje włączenie heparyny drobnocząsteczkowej - to właściwie trudno
znaleźć coś lepszego, niż heparyna drobnocząsteczkowa w dawce
leczniczej, w z późniejszym przejściem na doustny antykoagulant lub
ewentualnie z pozostawieniem heparyny w nieco niższej dawce (ok. 50-75%
dawki leczniczej - proponuję zerknąć na www.thrombosis.pl)
Włączenie detralexu może sugerować co innego, ale bez obejrzenia
pacjenta nie ma co spekulować.

m.

--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

3. Data: 2008-12-17 19:25:18

Od: "Agnieszka S." <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Włączenie detralexu może sugerować co innego, ale bez obejrzenia
> pacjenta nie ma co spekulować.

A co sugeruje detralex?

pzdr
A.

4. Data: 2008-12-17 20:11:50

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Dec 2008 20:25:18 +0100, Agnieszka S. wrote:

> A co sugeruje detralex?

Może sugerować... np. współistniejące objawy przewlekłej niewydolnosci
żylnej, ale szczerze mówiąc nie wiem co o tym myśleć.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

Czy skan PET/CT da sie wykonać jako osoba prywatna i ile to kosztuje????
Nowotwór a morfologia
Jak nie dopuścic do nadciśnienia
wielki problem z koncentracją (Hipoglikemia?) ratunku!
Wysokie ciśnienie - powód do zmartwień