Zapleśniała kurtka - jak wyczyścić? NTG

1. Data: 2014-07-17 15:58:02

Temat: Zapleśniała kurtka - jak wyczyścić? NTG
Od: Jacek <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ widzę tu fachmanów nie tylko od grządek więc pozwalam sobie
zadać pytanko:
po awarii rury wodociągowej zalało mi szafę. Większość szkód już
opanowałem, ale nie wiem jak wywabić plamy z pleśni z kurtki skórzanej i
z futerka? Macie jakiś patent?
Jacek

2. Data: 2014-07-17 16:32:03

Temat: Re: Zapleśniała kurtka - jak wyczyścić? NTG
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Jul 2014 15:58:02 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
> po awarii rury wodociągowej zalało mi szafę. Większość szkód już
> opanowałem, ale nie wiem jak wywabić plamy z pleśni z kurtki skórzanej i

Wujek Gugiel ma:

"Plamy z pleśni (NA SKÓRZE)
Przecierać szmatką zwilżoną terpentyną. Po wysuszeniu wetrzeć trochę
gliceryny, a następnie - pastę i wypolerować."

""Pleśń - świeże plamy usuwa się , pocierając kawałkiem materiału umoczonym
w wodzie utlenionej""

"Z wyrobów skórzanych usuwa się plamy z pleśni wodnym roztworem spirytusu
(proporcje: 1:1). Potem skórę trzeba porządnie natłuścić. Z bardzo
delikatnej skóry plamy ściera się kawałkiem świeżego chleba, a potem
poleruje powierzchnię wełnianym gałgankiem. "

Jednakże wątpię w efekty, jeśli plamy są duże i głębokie - doradzałabym
wizytę w pralni chemicznej.

3. Data: 2014-07-17 16:44:06

Od: Jacek <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-17 16:32, Ikselka pisze:
> [...]
> delikatnej skóry plamy ściera się kawałkiem świeżego chleba, a potem
> poleruje powierzchnię wełnianym gałgankiem. "
Dzięki za info.
Nieprecyzyjnie napisałem, bo na skórze gładkiej to już opanowałem,
problem mam z podszewką, ociepleniem i futerkiem (karakuł). Wywalić szkoda.
Jacek

4. Data: 2014-07-17 17:01:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Jul 2014 16:44:06 +0200, Jacek napisał(a):

> Dzięki za info.
> Nieprecyzyjnie napisałem, bo na skórze gładkiej to już opanowałem,
> problem mam z podszewką, ociepleniem i futerkiem (karakuł). Wywalić szkoda.
> Jacek

No pewnie, że szkoda - ale chyba bez pralni ani rusz.

5. Data: 2014-07-18 08:15:49

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.07.14 16:44, Jacek pisze:

> problem mam... z futerkiem (karakuł). Wywalić szkoda.

"Lepiej chodzić nago, niż w futrze" (PETA) ;-)

--
collie

6. Data: 2014-07-18 09:54:08

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-18 08:15, collie pisze:

> "Lepiej chodzić nago, niż w futrze" (PETA) ;-)

"Lepiej nic nie mówić i wydawać się głupim niż odezwać się i rozwiać
wszelkie wątpliwości" (Mark Twain) :)

7. Data: 2014-07-18 21:11:06

Od: "t-1" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w

> "Lepiej chodzić nago, niż w futrze" (PETA) ;-)
> collie

Nie obawiaj się.
Z psów futer nie robią.

8. Data: 2014-07-18 21:35:22

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.07.14 21:11, t-1 pisze:

> Nie obawiaj się.
> Z psów futer nie robią.

Ale tacy jak Ty na małopolskiej wsi robią z nich smalec:

http://www.wprost.pl/ar/447822/Smalec-z-psa-Pod-Krak
owem-malzenstwo-przez-lata-mordowalo-zwierzeta/

Bo człowiek może wyjść ze wsi, ale wieś z człowieka nigdy.

--
collie

9. Data: 2014-07-18 23:00:04

Od: Jacek <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-18 21:35, collie pisze:
> Ale tacy jak Ty na małopolskiej wsi robią z nich smalec:
Smalec z psa bardzo dobry, nawet może być z collie.
Tu masz więcej:
https://www.youtube.com/watch?v=3n-42Fr4xoc
Jacek

10. Data: 2014-07-19 13:04:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Jul 2014 23:00:04 +0200, Jacek napisał(a):

> Smalec z psa bardzo dobry, nawet może być z collie.
> Tu masz więcej:
> https://www.youtube.com/watch?v=3n-42Fr4xoc
> Jacek

I leczniczy.