Zapomoga a renta socjalna

1. Data: 2009-03-06 10:18:00

Temat: Zapomoga a renta socjalna
Od: netka <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jestem osoba niepełnosprawną i z tego tytułu pobieram rentę socjalną,
równocześnie jestem zatrudniona na etat. Wiadomo, że w przypadku
pobierania renty socjalnej jest ustalany miesięczny limit dochodu z
innych źródeł, jakiego nie wolno przekroczyć żeby nie stracic prawa do
renty. Mój pracodawca wypłacił mi jednorazową zapomogę socjalną z
tytułu trudnej sytuacji rodzinnej i kwota ta została uwzględniona w
picie rocznym. I stąd moje pytanie; czy tego typu zapomogi ZUS
traktuje jako dodatkowy dochód, czyli przekroczyłam dopuszczalna kwote
i powinnam zawiesić rentę?

pozdrawiam
Aneta

2. Data: 2009-03-06 18:16:12

Temat: Re: Zapomoga a renta socjalna
Od: Yacho <yacho1984@[googlemail].com> szukaj wiadomości tego autora

netka pisze:
> [...]
> picie rocznym. I stąd moje pytanie; czy tego typu zapomogi ZUS
> traktuje jako dodatkowy dochód, czyli przekroczyłam dopuszczalna kwote

W kryterium rentowym jest mowa o przychodach jakie posiadasz -
niezależnie od dochodu nie możesz osiągnąć przychodów większych od 30%
średniej krajowej (czyli ok 700 zł brutto).

--
Jacek

3. Data: 2009-03-07 08:39:42

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yacho pisze:

> W kryterium rentowym jest mowa o przychodach jakie posiadasz -
> niezależnie od dochodu nie możesz osiągnąć przychodów większych od 30%
> średniej krajowej (czyli ok 700 zł brutto).

a nie jest zapisane ze to dotyczy stalych dochodow?

pozdrawiam
SlacioD

4. Data: 2009-03-07 15:54:35

Od: Yacho <yacho1984@[googlemail].com> szukaj wiadomości tego autora

SlawcioD pisze:

> a nie jest zapisane ze to dotyczy stalych dochodow?

Wycinek z ustawy :

1. Prawo do renty socjalnej zawiesza się w razie osiągania przychodu z
tytułu działalności podlegającej obowiązkowi ubezpieczenia społecznego.
2. Za działalność podlegającą obowiązkowi ubezpieczenia społecznego, o
której mowa w ust.1 uważa się zatrudnienie, służbę, o której mowa w art.
6 ust. 1 pkt 4 i 6 ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń
Społecznych, lub inną pracę zarobkową albo prowadzenie działalności
pozarolniczej.
3. Za przychód, o którym mowa w ust. 1, w przypadku prowadzenia
działalności pozarolniczej uważa się przychód stanowiący zadeklarowaną
podstawę wymiaru składki na ubezpieczenia społeczne w rozumieniu ustawy
z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.
U. Nr 137, poz. 887, z późn. zm.2)), zwanej dalej "ustawą o systemie
ubezpieczeń społecznych".
4. Za przychód, o którym mowa w ust. 1, uważa się również kwoty
pobranych zasiłków: chorobowego, macierzyńskiego i opiekuńczego oraz
wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy, kwoty świadczenia
rehabilitacyjnego i wyrównawczego, zasiłku wyrównawczego i dodatku
wyrównawczego.
5. Prawo do renty socjalnej ulega zawieszeniu w razie osiągania
przychodu innego niż wymieniony w ust. 1-4, zaliczonego do źródeł
przychodów podlegających opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27
ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
(Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.3)), z zastrzeżeniem art.
9 ust. 1 i 2, lub osiągania przychodów z tytułu umowy
najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym
charakterze, opodatkowanych na podstawie przepisów o zryczałtowanym
podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
6. Prawo do renty socjalnej zawiesza się za miesiąc, w którym zostały
osiągnięte przychody, o których mowa w ust. 1-5, w łącznej kwocie
wyższej niż 30 % przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia za kwartał
kalendarzowy ostatnio ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu
Statystycznego do celów emerytalnych.

--
Jacek

Julia
Okulary
Turnus reh. w "Sanwicie" w Iwoniczu Zdroju
prosba
zakup kontenera mieszkalnego jako mieszkanie socjalne