Zapowietrzony grzejnik drabinkowy

1. Data: 2013-12-08 13:58:08

Temat: Zapowietrzony grzejnik drabinkowy
Od: fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Problem dotyczy drabinkowego grzejnika łazienkowego z doprowadzeniem
bocznym i poziomymi rurkami. W grzejniku dolne rurki praktycznie nie
grzeją. Odpowietrzanie za pomocą zaworka w górnej części grzejnika nie
pomaga. Może poluzować korek na dole bocznej kolumny? Będę wdzięczny za
radę?
f.

2. Data: 2013-12-08 17:23:26

Temat: Re: Zapowietrzony grzejnik drabinkowy
Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> grzeją. Odpowietrzanie za pomocą zaworka w górnej części grzejnika nie
> pomaga. Może poluzować korek na dole bocznej kolumny? Będę wdzięczny za

Jeśli z odpowietrznika wypływa woda, to grzejnik jest odpowietrzony. Zimny
dół swiadczy o zbyt małym przepływie wody która oddaje ciepło w górnej
części grzejnika.
Wojtek

--
Bo my, Polacy tak mamy,
że we wszystkim przesadzamy :(

3. Data: 2013-12-08 18:58:46

Od: fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 08.12.2013 17:23, wowa wrote:
> Jeśli z odpowietrznika wypływa woda, to grzejnik jest odpowietrzony.
> Zimny dół swiadczy o zbyt małym przepływie wody która oddaje ciepło w
> górnej części grzejnika.
Dzięki za odzew. Wydawałoby się, że takie powinno być wyjaśnienie, ale
różnica w temperaturze jest niemal "skokowa". Górna i środkowa sekcja są
gorące. Tylko kilka poprzeczek na dole praktycznie nie grzeje. Wcześniej
miałem grzejnik żeliwny o podobnej mocy i problemów nie było. Nie ma
powodów, by wystąpił jakiś deficyt w dopływie ciepłej wody. Do tego
sytuacja nie zależy od temperatury zewnętrznej. Od chwili zamontowania
grzejnika zawsze jest tak samo. Może jakaś wada konstrukcyjna -
niedrożne poprzeczki?
Czy poluzowanie korka w pobliżu odpływu grozi fontanną nie do opanowania
lub jakimiś innymi problemami?
f.

4. Data: 2013-12-08 19:23:44

Od: "MarekPasek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:52a4b356$0$2369$65785112@news.neostrada.pl,
*fonon* <f...@p...onet.pl> typed:
> [...]
> niedrożne poprzeczki?
> Czy poluzowanie korka w pobliżu odpływu grozi fontanną nie do opanowania

Instrukcja z mila obsluga
http://deccoria.pl/warto-zobaczyc/poradniki-jak-odpo
wietrzyc-grzejniki-w-domu-,15,568.html

5. Data: 2013-12-09 15:38:55

Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08-12-13 19:23, MarekPasek pisze:

> Instrukcja z mila obsluga
> http://deccoria.pl/warto-zobaczyc/poradniki-jak-odpo
wietrzyc-grzejniki-w-domu-,15,568.html

Dzięki za odzew, ale instrukcje nie wnoszą wiele do tematu. Problem
dotyczy grzejnika innego typu niż w instrukcjach, a "zwykłe"
odpowietrzenie nie pomaga.
f.

6. Data: 2013-12-09 19:22:18

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-09 15:38, Olek Kwas pisze:

> [...]
>>

> Dzięki za odzew, ale instrukcje nie wnoszą wiele do tematu. Problem
> dotyczy grzejnika innego typu niż w instrukcjach, a "zwykłe"

Ale jak masz zimny grzejnik na dole, to na 100% nie jest kwestia
zapowietrzenia - powietrze zawsze idzie do góry...

Masz za słaby przepływ w instalacji.

Paweł

7. Data: 2013-12-09 20:37:32

Od: fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 09.12.2013 19:22, Paweł Muszyński wrote:

> Ale jak masz zimny grzejnik na dole, to na 100% nie jest kwestia
> zapowietrzenia - powietrze zawsze idzie do góry...
> Masz za słaby przepływ w instalacji.

No cóż - wypada mi uwierzyć.
Dzięki i pozdrawiam,
f.

8. Data: 2013-12-10 15:22:26

Od: Miroo <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-08 13:58, fonon pisze:
> [...]
> grzeją. Odpowietrzanie za pomocą zaworka w górnej części grzejnika nie
> pomaga. Może poluzować korek na dole bocznej kolumny? Będę wdzięczny za

TTTM. U mnie majster montując od razu zapowiedział, że rurki powyżej i
poniżej bocznego podłączenia wody będą wyraźnie chłodniejsze. I tak
jest. Po prostu są poza głównym obiegiem gorącej wody.

9. Data: 2013-12-12 18:53:56

Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak widzisz "Polak potrafi" (znaczy ten producent).
Kiedyś zasilanie było do góry grzejnika, a powrót od dołu, a teraz się majstrom
wydaje, że pompa wszystko przepompuje.
"Korek" Ci się zrobił z zimnej wody i tyle, fizyka.

-----
> Problem dotyczy drabinkowego grzejnika łazienkowego z doprowadzeniem bocznym i
poziomymi rurkami.
> W grzejniku dolne rurki praktycznie nie grzeją.

Automatyczny korek do wannyy
Problem z kaloryferami
LED GU10
Spradzanie instalacji gazowej i wentylacji
Maszynka Zelmer do mielenia 687.5 czy 887.5 ?