Zasilek pielegnacyjny etc.

1. Data: 2005-03-11 06:28:20

Temat: Zasilek pielegnacyjny etc.
Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W watku "Zwrot renty socjalnej" pojawil sie temat zasilku pielegnacyjnego.

Mam 27lat i od kilku lat pobieralem rente socjalna -do poczatku zeszlego
roku podjalem prace (w malej firmie) i zawiesilem rente -w polowie roku
zmienilem pracodawce (zaklad zatrudniajacy ok.80 osob) i przez 2 m-ce
pobieralem znow rente -teraz caly czas pracuje ale od kiedy podjelem prace
nigdy nie mialem zasilku pielegnacyjnego (wiem ze w czasie mojej nauki zanim
podjelem prace zasilek lub dodatek pobieral na mnie ojciec).
Mam w zwiazku z tym pytanie -komu przysluguje taki zasilek (lub inne
swiadczenie) pielegnacyjny i co nalezy zrobic by takie swiadczenie pobierac?

pozdr.

2. Data: 2005-03-11 07:39:18

Temat: Re: Zasilek pielegnacyjny etc.
Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm... nie ma to jak pisanie postow o 7:20 rano ;) -zapomnialem dodac ze mam
I grupe inwalidzka od 15 lub 16 roku zycia.

pozdr.

3. Data: 2005-03-11 07:42:53

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I grupe inwalidzka od 15 lub 16 roku zycia.

Zasiłek pielegnacyjny przysługiwał ci od 15 lub 16 roku życia.
Zapytaj ojca czy nadal pobiera zasilek pielegnacyjny na ciebie, jezeli nie
to wypełnij wniosek z ZUSu o wypłate zasilku pielegnacyjnego - jezeli
pracujesz to u swego pracodawcy a jezeli nie to w ZUSie.

pzdr
scorpio

4. Data: 2005-03-11 08:32:04

Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to wypełnij wniosek z ZUSu o wypłate zasilku pielegnacyjnego - jezeli
> pracujesz to u swego pracodawcy a jezeli nie to w ZUSie.

Nie, ojciec juz nie pobiera -przestal pobierac gdy podjelem prace.

Czy w wypadku gdy conajmniej od stycznia 2004 (juz 14 m-cy) nie pobieralem
teoretycznie naleznego mi swiadczenia to mam szanse na jakies wyrownanie czy
ewentualna wyplata bedzie dopiero za okres po zlozeniu wniosku?

Ile teraz wynosi taki zasilek pielegnacyjny?

pozdr.

5. Data: 2005-03-11 08:38:52

Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czy
> ewentualna wyplata bedzie dopiero za okres po zlozeniu wniosku?

nie

> Ile teraz wynosi taki zasilek pielegnacyjny?

14x,xx sprawdź na stronie ZUS bo teraz nie mam czasu szukać.
Pozdrawiam,
Grzegorz Niedźwiecki

6. Data: 2005-03-12 15:56:52

Od: "Bizon" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:d0re2g$9ko$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Koola z adresu <n...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> Mam w zwiazku z tym pytanie -komu przysluguje taki zasilek (lub inne
> swiadczenie) pielegnacyjny i co nalezy zrobic by takie swiadczenie

Cześć Moi Drodzy Przyjaciele.
Ja (będąc praktykiem - ON w stopniu znacznym w wieku poborowym :D, swierzo
po studiach) widzę sprawę tak, w połowie zeszłego roku, ZUS wymyślił sobie
nowe formularze dotyczące ww. zasiłku, narzucił świadczeniobiorcą wypełnić i
oddać NOWE ...bo lepsze !!! Przy okacji wyszło, że wszyscy w moim mieście
stawili się tego samego dnia i co gorsza wszyscy wypełnili ww. formularz
źle, co pani skomentowała ...dość nieprzyjemnie- choć to dziwne, żeby
wszyscy się jednakowo mylili. A o co chodziło, w STARYM wniosku opiekun
osoby niepełnosprawnej pobierał na siebie pieniądze, aby móc się opiekować
tą osobą; natomiast w NOWYM wniosku osoba niepełnosprawna bierze pieniądze
na siebie, żeby opiekun miał się za co nią opiekować. I niby nic by z tego
nie przeszkadzało, nie wspominając zamieszania w ZUSie, gdyby nie to że
część z nas pracuje. Ja po długim męczeniu pani, ponownie przepisałem
zasiłem pielęgnacyjny na ojca, w związku z tym podczas pracy zawieszam rente
socjalną, a pomimo tego nie tracę ww. zasiłku, gdybym pobierał go na siebie,
to bym go tracił na czas pracy ...według pani w ZUSie. Nie wiem, czy ZUS
specjalnie zrobił to zamieszanie, czy nie, ale jak widać da się uprościć
sytuację. A czy dostaniesz zwrot ??? Życzę Ci jak najlepiej, ale szczeże
wątpię. Na pewno nie warto się poddawać i zaatakować ZUS jego własną
prośbą - Papierem, napisz tyle podań ile się da, a przecież nie mogą odmówić
przyjęcia podania, oczywiście z pokwitowaniem.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.

--
Bizon
"Dla moich Polaków nie ma rzeczy niemożliwych."

pytanie o telepracy dla on w Polsce.
Nowy uzytkownik - pytanie:mozliwosci tele pracy ON w polsce?
Nowy uzytkownik - pytanie:mozliwosci tele pracy ON w polsce?
windy-mozliwosci dofinansowania
wnioski do pfron poczta