Zaslona kompostnika

31. Data: 2003-03-26 12:25:46

Temat: Re: Zaslona kompostnika
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
news:b5qavf$k1i$2@nemesis.news.tpi.pl...

> Świerki wyssą wszystko. Czego byś nie posadził, to będą prob....aha,
> żarnowiec...odpada, wymaga słońca. Kurcze, suchy cień+niskie rośliny
> kojarzę, ale suchy cień i wysokie rośliny - to się ze sobą po prostu
kłóci.
> Jednak chyba ten bukszpan albo cis albo ostrokrzew. Wszystko
> wolnorosnące:-( Albo - oczywiście - bluszcz. Ten wytrzyma wszystko.
>
> Pozdrawiam, Basia.

A wiesz, ze moze sprobuje z narecznica samcza. Nazbieralem po okolicy u
sasiadow kilka roslin. Wprawdzie lepiej sie czuje w wilgotnej glebie ale
toleruje kazda. Wlasnie zamowilem drzewna sciolke, wiec problemu z
magazynowaniem wilgoci nie powinno byc.

Irek kochany

32. Data: 2003-03-26 12:27:29

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> schrieb im Newsbeitrag

> U mnie pod świerkami rośnie ładnie trzmielina pospolita.
> --
> Pozdrawiam, Kaśka

Moze na probe posadze jedna i jesli paprocie zawioda, sprobuje z trzmielina.

Irek kochany

33. Data: 2003-03-26 12:44:27

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Jak ma zasłonić, to powinno być zimozielone, a one raczej wolno rosną.
> Chociaż może mahonie? Posadziłam dopiero ostatniej jesieni, więc
> nie wiem, jak rosną.
>
> Krycha&Co(ty)

Zaslaniac ma w cieplejsze pory roku ale mahonia to tez wyjscie, szczegolnie,
ze mam sporo siewek. Tylko, ze mahonia rosnaca pod duza tuja czesto
chorowala, zas ta wolno rosnaca miala sie dobrze.

Irek kochany

34. Data: 2003-03-26 12:54:40

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> W wiadomości news:b5q3bq$uoa$04$4@news.t-online.com Irek

> Hejka. Z bylin na gleby piaszczyste i suche a jednocześnie na miejsca
> zacienione pozostaje tylko długowieczna roślina Liliowiec cytrynowy
> (Hemerocallis citrina).
> Ponadto poczciwa śnieguliczka :-) dobrze znosi zacienienie.
> Pozdrawiam słonecznie i sucho Ja...cki

Liliowiec odpada, bo lubi jednak mokro, nawet zalewanie. A snieguliczka
wyraznie daje sobie rade z sucha gleba, podobnie jak cis. Zobacze po ile sie
ceni. Znalazlem miejsce z siewkami cisu i ostrokrzewu ale te wole bardziej
wyeksponowac, szczegolnie, ze mam dosyc miejsca.

Irek kochany

35. Data: 2003-03-26 13:24:25

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Irek Zablocki wrote:

> Zaslaniac ma w cieplejsze pory roku ale mahonia to tez wyjscie, szczegolnie,
> ze mam sporo siewek. Tylko, ze mahonia rosnaca pod duza tuja czesto
> chorowala, zas ta wolno rosnaca miala sie dobrze.

Pod duzymi tujami u znajomych rośnie paproć pióropusznik, nawet się
rozmnaża. Ale nie wiem, czy jest wystarczająco wysoka, gdzieś już
mi zginęła wyskość tego kompostownika :-)

Krycha&Co(ty)

36. Data: 2003-03-26 14:09:57

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> Pod duzymi tujami u znajomych rośnie paproć pióropusznik, nawet się
> rozmnaża. Ale nie wiem, czy jest wystarczająco wysoka, gdzieś już
> mi zginęła wyskość tego kompostownika :-)
>
> Krycha&Co(ty)

U mnie rosnie pod cisami ale w wilgotniejszym miejscu. Pioropusznik wyraznie
preferuje wilgoc. Szkoda, bo mam go sporo.

Irek kochany

37. Data: 2003-03-26 14:32:59

Temat: Odp: Zaslona kompostnika
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b5s6dl$6d4$05$...@n...t-online.com...

> "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Moze na probe posadze jedna i jesli paprocie zawioda, sprobuje z
trzmielina.

Posadź i to i to, trzmielina ma "drzewkowaty" pokrój więc na dole nie jest
zbyt gęsta, jedno drugiemu nie będzie przeszkadzać

--
Pozdrawiam, Kaśka

38. Data: 2003-03-26 15:46:16

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b5s869$ut8$00$1@news.t-online.com Irek
Zablocki<i...@w...de> napisał(a):

> Liliowiec odpada, bo lubi jednak mokro, nawet zalewanie.

Hejka. Kochany Irku. Ja sobie tego liliowca cytrynowego nie wymyśliłem.
W książce jest napisane, że na gleby piaszczyste i suche się nadaje.
Pozdrawiam oschle Ja...cki

39. Data: 2003-03-26 16:00:19

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wymyśliłem.
> W książce jest napisane, że na gleby piaszczyste i suche się nadaje.

A w mojej stalo jak byk na wilgotnej lace, ze calkiem na odwrot.

Napisalbym, ze pozdrawiam wilgotnie ale kochany to ja jestem bez plec
zupelnie odmienna i dbac musze o reputacje osobista, wiec wybacz, ze tym
razem bez buzi bedzie a tylko czolem,

Irek kochany

PS. Jac...cki, wiesz ze mnie stryjenka ostatnio wyluszczyla, ze nasz rod
spod Warszawy? Znasz moze jakis Zablockich w okolicy, ktorym przodek
wywedrowal na Wolyn, bo miejsca w tamejszym ogrodnictwie nie starczalo?

40. Data: 2003-03-26 19:22:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MiraK" <a...@w...pl> wrote in message
> To podpowiedz, proszę ....
> Mam takie miejsce do zagospodarowania,
> a jakos wzsystko co znajduję na suche miejsca lubi też słoneczko...

Barwinek. Rośnie prawie w ciemności pod starymi świerkami, gdzie nawet
chwastów nie ma.

Pozdrawiam, Basia.

kobea
dekoracje