Zatrudnili aktora, by udawał kalekę w reklamie

11. Data: 2007-05-25 17:52:30

Temat: Re: Zatrudnili aktora, by udawał kalekę w reklamie
Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-05-2007 o 12:55:21 Jacek <m...@o...pl> napisał(a):

> to jest kampania spoleczna a nie reklama czipsow, napoju czy farby

I czym się to różni?

W jednym i w drugim przypadku chodzi o to, żeby wpłynąć na zachowania
pewnej grupy ludzi. Raz mają kupować czipsy, napoje czy farby, a innym
razem zatrudniać niepełnosprawnych.

Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi
Jeśli bedziesz robił kawały prima aprilisowe w październiku to z pewnością
więcej osób da się nabrać.

12. Data: 2007-05-25 17:53:26

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-05-2007 o 14:31:43 Inwalida <i...@a...net> napisał(a):

> Normalny jest fakt zatrudnienia aktora, w reklamie banalnego produktu.
> To jest reklama spo?eczna, która ma propagowa? zatrudnianie ON.
> W tej formie dla wielu ten spot ma inne przes?anie.
> Fundusz mówi: Zatrudniajcie ON, ale my z pokrakami nie ryzykujemy.

No to może należy jeszcze sprawdzić, czy pracodawca, który tam wystepuje
to prawdziwy pracodawca? Czy też nie?

13. Data: 2007-05-25 17:55:41

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-05-2007 o 10:24:08 Jarek.D.... <j...@w...pl> napisał(a):

> =========================
>

> wista wio .. zjezdzasz z tematu !
>
> akurat ta reklama przeczy temu co reklamuje
>
> jedoczesnie nasowa sie pytanie :
> czy akurat tą reklame musił wykonywać aktor ?
> czy w całej polsce brak jest ON które zagrały(by) to
> rownie dobrze ?

Nie wiem. To nie jest takie proste, bycie aktorem. Oczywiscie każdemu może
się wydawać, że to łatwe, ale myślę, że to błąd.

> jak ta reklama ma zachecic pracodawce do zatrudnienia ON
> skoro sam PFRON zatrudnia aktorów

Bo reklama ma pokazywać pewien problem. Tak jak w przypadku reklamy perfum
wcale nie jest prawdą, że się chodzi po płatkach róży.

> doatkowo PFRON tlumaczy Dziennikowi ze z ON sa problemy i
> koszty bylyby duzo wyzsze
> (czyli w/g nich 964.000zl. to taniocha)

Rozumiem

Czy ktoś ma pojęcie, ile kosztuje minuta wyświetlenia spota w telewizji?
Bo te pieniądze również to obejmowały.

14. Data: 2007-05-26 17:24:13

Od: "Jarek.D...." <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl>
napisał w wiadomości news:op.tsv9e3r24zsuzp@adam...

Adamie, (bez urazy)
wiem ze ciebie nikt nie przegada bo
Ty zawsze bedziesz mial swoje ''ja'' na wierzchu
ale zobacz jak zjechales z trasy by wyszlo na Twoje .-)))

Adam> >> Zupełnie normalnym jest, ze się kręci reklamę z aktorem, tak jak
Adam> >> zupełnie
Adam> >> normalnym jest, że się robi pokaz mody z modelkami.

Jarek> > wista wio .. zjezdzasz z tematu !
Jarek> > akurat ta reklama przeczy temu co reklamuje
Jarek> > jedoczesnie nasowa sie pytanie :
Jarek> > czy akurat tą reklame musił wykonywać aktor ?
Jarek> > czy w całej polsce brak jest ON które zagrały(by) to
Jarek> > rownie dobrze ?

na moje pytania odpowiadasz jednym slowem :
Adam> **Nie wiem.**

dalej juz zmieniasz sens calego watku piszac:

Adam> To nie jest takie proste, bycie aktorem.
Adam> Oczywiscie każdemu może
Adam> się wydawać, że to łatwe, ale myślę, że to błąd.

Adamie nikt nie kwestionuje tego co napisales
(ze bycie aktorem jest proste,
zreszta skad ci to przyszlo do glowy)

Jarek> > jak ta reklama ma zachecic pracodawce do zatrudnienia ON
Jarek> > skoro sam PFRON zatrudnia aktorów

Adam> Bo reklama ma pokazywać pewien problem.

:-)))))
no i ona/reklama/PFRON wlasnie pokazuje ten problem
(nie zatrudniajcie ON bo z nimi sa problemy
i wszysko wychodzi drozej )

Przecierz_ona_taki_daje_przekaz_dla_przyszlych_praco
dawcow

my_jako_PFRON_NIE_ztrudniamy_ON bo :
my_jako_PFRON znamy sie na Osobach Niepelnosprawnych
i przez to pokazujenmy w tej reklamie co jest taniej, lepiej i prosciej
(wiec pracodawcy zastanowcie sie za nim przyjmiecie do pracy ON)

Adam> Tak jak w przypadku reklamy perfum
Adam> wcale nie jest prawdą, że się chodzi po płatkach róży.

uf :-)

Jarek> > doatkowo PFRON tlumaczy Dziennikowi ze z ON sa problemy i
Jarek> > koszty bylyby duzo wyzsze
Jarek> > (czyli w/g nich 964.000zl. to taniocha)

Adam> Rozumiem

dzieki Ci o panie, ze chociaz troche rozumiesz :-)

Adam> Czy ktoś ma pojęcie, ile kosztuje minuta wyświetlenia
Adam> spota w telewizji?
Adam> Bo te pieniądze również to obejmowały.

Adamie .. .. (964.000zl. to tylko koszt produkcji
a nie wyswietlanie w telewizji)
czytaj :
**Reklama, którą wykonała agencja "Cztery czwarte",
kosztowała prawie 964 tys. zł, a jej emisja w
mediach to kolejny wydatek rzędu 4 mln 14 tys.**

czyli bagatela 4.978.000zl.

pozdrawiam
Jarek

15. Data: 2007-05-27 05:35:24

Od: a...@o...pl (Studio1) szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jakos musze wziasc udzial w tej dyskusji. Kazdy ON wie jaka instytucja jest
PFRON, ze zatrudniaja w wiekszosci zdrowych i gdyby nie to ze sa pfronem
pewnie sami placili by na siebie skladki - zgodnie z ustawa mowiaca pracy i
zatrudnianiu osob niepelnosprawnych. Kazdy jest na to zly gdyz sporo jest ON
ktore by sprelnialy kryteria w zakresie pracy w PFRON i byly by moim zdaniem
lepszymi pracownikami od zdrowych.

ale co do reklamy to przesada. ja moge powiedziec po co zatrudniac kaleke
zeby udawal aktora? Pfron mial kase, zatrudnil agencje reklamowa - a ta
zrobila reklame... i wszystko, przeciez pfron tego nie krecil :-) bez
przesady. jezeli mialo by byc tak jak niektorzy mowia - to trzeba by
zatrudnic:
- kaleke, bezrobotnego - po przejsciach, zarejestrowanego w urzedzie pracy
ktory szuka juz od pol roku pracy, fajnie zeby byl to jakis niepelnosprawny
aktor. dobrze zeby ta osoba nie brala wczesniej kasy z pfron na jakis
program (bo zaraz powiedza ze to jakis kant), dobrze zeby nie byla zwiazana
rodzinnie lub towarzysko z pracownikiem pfron (bo powiedza ze po znajomosci
dostal role), dobrze zeby ladnie na twarzy wygladal (a to juz dyskryminacja
tych z brzydka twarza), i tak dalej i tak dalej... a chodzi o to ze PFRON
nie zatrudnia ON na etatach pracowniczych.

pozdr.
Arek

16. Data: 2007-05-27 08:08:35

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-05-2007 o 07:35:24 Studio1 <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> jest PFRON, ze zatrudniaja w wiekszosci zdrowych i gdyby nie to ze sa
> pfronem pewnie sami placili by na siebie skladki

O ile wiem, PFRON zatrudnie znaczną liczbę osób niepełnosprawnych, sam
znam takie.

Ponadto warto zauważyć, że akcję reklamową robiła firma zewnętrzna, która
PFRONem nie jest.

17. Data: 2007-05-27 08:09:25

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-05-2007 o 07:35:24 Studio1 <a...@o...pl> napisał(a):

> a chodzi o to ze PFRON nie zatrudnia ON na etatach pracowniczych.

Zatrudnia.

18. Data: 2007-05-27 18:22:39

Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> napisał w
wiadomości news:op.tsv89sj44zsuzp@adam...

> I czym się to różni?
>
> W jednym i w drugim przypadku chodzi o to, żeby wpłynąć na zachowania
> pewnej grupy ludzi. Raz mają kupować czipsy, napoje czy farby, a innym
> razem zatrudniać niepełnosprawnych.

Wybór takich dupereli nie pociąga za sobą kosztów.
Wybór pracownika, jest poważniejszą decyzja.
Nie jest podyktowany chwilowym impusem, skojażeniem.
W promocji czegokolwiek, informacja o wykorzystaniu konkurencyjnego
elementu. Powoduje utratę wiarygodności, do promowanego towaru.
W tego typu reklamach trzeba unikać sytuacji, w których taka informacja
może wypłynąć.

19. Data: 2007-05-27 18:24:32

Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> napisał w
wiadomości news:op.tsv9bcb34zsuzp@adam...

> No to może należy jeszcze sprawdzić, czy pracodawca, który tam wystepuje
> to prawdziwy pracodawca? Czy też nie?

W tej reklamie nie pracodawca jest promowany.
Widziałeś kiedyś w reklamie Nike, Adidasa?
Może w reklamie Nissana, widziałeś Forda,
na pierwszym planie?
To nie jest reklama proszku za 3zł, który kupuje
się pod wpływem impulsu i nie żal go wywalić.
Były owszem reklamy pokazujące konkurencje.
Konkurencja była jednak tylko po to, aby pokazać
że jest gorsza od produktu reklamowanego.
Była np. reklama Pepsi, w której dzieciak
usiłował wrzycić monetę do automatu z napojami.
W tamtej reklamie dzieciak starał się sięgnąć
do Pepsi, chociaż łatwiej było sięgnąć Colę.
Reklama funduszu pokazuje że można wlać
Pepsi, do szklanki po Coli. Co za tym idzie.
Może nie warto wkładać wysiłku w ten wybór.
Skoro naczynie, nie zmienia smaku napoju.

waloryzacja od 2008 co roku
na wozku do Egiptu
To wkurza, co?
"propaganda" sportu niepełnosprawnych w Polsce
Dam pracę