Zawierzenie kontra gromadzenie

1. Data: 2018-01-01 13:39:16

Temat: Zawierzenie kontra gromadzenie
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Usłyszałem taką przypowieść:
Jezus z Apostołami chodzą po świecie. Napotykają żebraka. Dają mu dwa
chleby i pytają się co zrobi:
- jeden zjem dzisiaj, drugi jutro
Zabierają te chleby i idą dalej, napotykają drugiego żebraka i dają mu
dwa chleby, pytają się go:
- zjem dziś te chleby
- a jutro ?
- ufam że Bóg nie da mi zginąć

Nie tylko Ewangelia mówi aby nie gromadzić, również jak była manna, to
starczało na jeden dzień a reszta się psuła.
Jak to się różni od pogańskiej bajki o mrówce i koniku polnym, gdzie
mrówka gromadziła!

2. Data: 2018-01-01 15:42:20

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Przypowieść p pannach mądrych i pannach głupich KAŻE gromadzić.

3. Data: 2018-01-01 15:48:17

Temat: Re: Zawierzenie kontra gromadzenie
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.01.2018 o 15:42, i...@g...pl pisze:
> Przypowieść p pannach mądrych i pannach głupich KAŻE gromadzić.

Nie ma tam nic o "gromadzeniu szmalu" ale o oczekiwaniu na Pana, który
może przyjść w każdej chwili.
Ale oczywiście nie wszyscy obywatele muszą być żebrakami.

4. Data: 2018-01-01 15:51:50

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.01.2018 o 15:48, pinokio pisze:
> Nie ma tam nic o "gromadzeniu szmalu" ale o oczekiwaniu na Pana, który
> może przyjść w każdej chwili.
> Ale oczywiście nie wszyscy obywatele muszą być żebrakami.

Chodziło mi o to, aby nie było przegięcia w stronę gromadzenia. Bo w
końcu banki mogą upaść, może być jakaś rewolucja itp. i wszystko cośmy
zgromadzili przepadnie.

5. Data: 2018-01-01 16:02:59

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.01.2018 o 15:51, pinokio pisze:
> Chodziło mi o to, aby nie było przegięcia w stronę gromadzenia. Bo w
> końcu banki mogą upaść, może być jakaś rewolucja itp. i wszystko cośmy
> zgromadzili przepadnie.

I dlatego też Bóg nigdy nie dopuściłby do tego , abym wygrał w lotto.
Jeśli chodzi o lotto, to każdy widzi że "zawsze wygrywają inni a nie my"

6. Data: 2018-01-01 20:25:06

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

O gromadzeniu szmalu nie - ale o gromadzeniu zapasów tak. A zgromadzony szmal to też
zapasy.

7. Data: 2018-01-01 20:47:11

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.01.2018 o 20:25, i...@g...pl pisze:
> O gromadzeniu szmalu nie - ale o gromadzeniu zapasów tak. A zgromadzony szmal to
też zapasy.

Odnosiłem się tylko do tej przypowieści i do manny, proszę to nie
traktować jako nakazy ultra moralności której ja sam biedny nie potrafię
sprostać.

8. Data: 2018-01-02 17:59:19

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Ja tylko uściślałam ??

Noworocznie
Dosiego 2018 roku!
Życie jako proces samodoskonalenia Boga.
Hu hu ha! Nasza Polska zła!
no dobra,