Zazdrość

101. Data: 2002-02-14 11:59:43

Temat: Re: Zazdrość - inne oblicze
Od: "Iwcia PL" <i...@m...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wprost przeciwnie.
> Ale za długo o tym mówić.

> powodu
> Ale Ona pamiętała.

Niekonsekwencja: jezeli nie byla przy tobie caly czas to nie moze twierdzic
ze nie wrzeszczales bez powodu. Byc moze wrzeszczales - ale nie przy niej,
prawda? Moze sie jej tak bales, kto wie?

> daje.
> Egoistka!!!

no sorki, trzeba wdrazac dzieci od zarania do wspolzycia w spoleczenstwie
:)

Pa
Iwcia PL

102. Data: 2002-02-14 12:04:11

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ituś napisał

: Moja mama rodziła na porodówce na której pracowała, wśród swoich
: koleżanek. Urodziłem się o 19.20. i jak to dziecko wyłem. Mama i jej
: koleżanki sprawdziły że zdrowy, najedzony i suchy. A wyłem. Koleżanki
: namawiały, że wezmą utulą itd. itp. Mama się wściekła i powiedziała że
: jak mnie ruszą to dopiero ona podniesie wrzask.
: Wrzeszczałem do rana.

Wybacz, ale to jest dopiero patologia :-/
Trudno się jednak dziwić - wtedy to właśnie było normą - karmienie o
wyznaczonych skrupulatnie godzinach, noworodki leżące samotnie bez swoich
matek i wyjące godzinami, mechanizm w obsłudze dzieci (tak, obsłudze, bo
inaczej tego nazwać nie można) i inne tego typu kwiatki.
Człowiek w odróżnieniu od zwierząt niestety jest zdolny do wszystkiego Nawet
do zaprzeczenia własnym instynktom (bo nie uwierzę, że Twoja mama nie miała
ochoty Cię przytulić), tylko dlatego, że takie są wymogi "nowoczesnych"
pediatrów.

: I to był ostatni raz gdy wrzeszczałem bez powodu!!!

A po co płakać, skoro i tak nikt nie przychodzi? Wycie znikło, ale jego powody
nie, bo nie ma wycia bez powodu. To nie jest takie proste, jak się Tobie czy
Twojej mamie wydaje. Bo płacze się nie tylko z głodu, zimna i pełnej pieluchy.
Nowo narodzone dziecko (i nie tylko) płacze przede wszystkim z potrzeby bycia
blisko matki, ze strachu przed nowym otoczeniem, z niepokoju przed nieznanym.
Naprawdę jest to takie trudne do pojęcia?

: Szacunek i miłość do Mamy mam, chociaż nie zawsze się ze sobą zgadzamy
: (zawsze się rozumiemy)

Gratuluję. Osobiście wolę szacunek i miłość wypracowane innym sposobami.

Maja

103. Data: 2002-02-14 12:04:51

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ituś napisał

: Błąd - najważniejszy jest związek - RODZINA - którego częścią - ani
: mniej ani więcej ważną jest dziecko.

Przykro mi, że nie potrafisz dostrzec oczywistej prawdy, że dziecko nie jest
dorosłym człowiekiem i nie można go traktować na równi z innymi, starszymi
członkami rodziny. Rodzina jako całość jest ważna, ale powtarzam - jest okres
w małżeństwie, nawet niezbyt długi, gdzie najważniejszym elementem rodziny
jest dziecko. Bo inaczej się nie da. Bo dziecko samo się nie oporządzi, nie
nakarmi, nie uspokoi, nie umyje.
Mój mąż potrafi to zrozumieć i dlatego cieszę się, to on właśnie jest moim
mężem. Bałabym się być z kimś, kto ma poglądy podobne do Twoich. Dla kogo
ważniejsze jest, by żona przytuliła się do niego, niż by ukoiła wycie
malutkiego dziecka.
Bo przytulić się można, gdy dziecko już NIE wyje.
Maja
* Martyna (3.5 l)
* Jasiek (1 rok)

104. Data: 2002-02-14 12:05:07

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisała

: Skoro stwarza poważne problemy w rodzinie do tego stopnia, ze zmusza ludzi
: po pisania o tym rozpaczliwych postów na pl.soc.dzieci to znaczy, że to jest
: patologia.

Wiesz co poddaję się. Rozumiem zatem, że jakieś 99% sytuacji opisywanych na
psd to patologia. Nawet tych sytuacji, które inni, bardziej doświadczeni
rodzice podsumują stwierdzeniem: "Nie przejmuj się, nie martw, to jest
zupełnie normalne, tak jest zawsze, nie ma powodów do strachu itp."
Bo wg definicji Asi Duszczyńskiej patologią jest czyjś niepokój czy
niepewność, czy wszystko jest w porządku.
Maja

105. Data: 2002-02-14 12:05:47

Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieje ze Ty w okresie darcia dziecka mieszkales w
wolnostojacym
> domku?

Nie ale w ten sposób potraktowane raz powtarzam RAZ drzeć się więcej
bez sensu nie będzie. Trzeba to tylko przeprowadzić konsekwentnie (jak
zresztą wszystko w wychowaniu dziecka).

Pozdrawiam
Ituś

106. Data: 2002-02-14 12:09:03

Temat: Re: Zazdrość
Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla mnie głupotą jest jakieś odgórne ustalanie (przez kogo???), że
zazdrość to
> patologia, skoro dziecko nie ma na to żadnego wpływu.

Na ospę wietrzną też nie - norma no nie;-)))

Pozdrawiam
Ituś

107. Data: 2002-02-14 12:20:47

Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A po co ma się przytulać do ukochanego TZ???? Przecież dostał obiad,
ma
> wygodne kapcie, gazetę w zasięgu ręki, włączony telewizor....
Durnowate
> przytulanki mu potrzebne?

widzisz sarkazm dobra rzecz ale nie dostrzegasz przez skrzywiony
uśmiech (tez mam ale oczy lubię mieć otwarte) tego co powiedziałem.

Streszczę tu może podejście do przytulania dziecka (i nie tylko
przytulania i nie tylko dziecka).

Gdy dziecko czegokolwiek żąda to może mieć prawie sto procent pewności
że tego ode mnie nie dostanie, gdy ja zechcę (a co do przytulania to
nie wiem czy któreś dziecko jest wstanie skonsumować moje ku temu
chęci) to dostanie. Gdy poprosi lub zgłosi potrzebę - sprawa zostanie
rozpatrzona.

Poza powyższym dziecko może zawsze przyjść i się do mnie przytulić -
bez względu na to co robię, jaki mam nastrój, czy nabroiło i właśnie
zebrało w skórę itp - zawsze ma miejsce do którego może się przytulić.
Czasami gdy to wykorzystuje by nie pójść spać to jest przytulane
całowane - potem słowo "dość" - jeszcze raz buzi i spać.

Pozdrawiam
Ituś

108. Data: 2002-02-14 12:22:31

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja Krężel" <o...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jest
> : patologia.
>
> Wiesz co poddaję się. Rozumiem zatem, że jakieś 99% sytuacji opisywanych

Maju chyba wypaczyłaś moje słowa...
A 99% listów na pl.soc.dzieci dotyczy jednak spraw błahych... ;-)

> Nawet tych sytuacji, które inni, bardziej doświadczeni
> rodzice podsumują stwierdzeniem: "Nie przejmuj się, nie martw, to jest
> zupełnie normalne, tak jest zawsze, nie ma powodów do strachu itp."

Ta gradacja bardziej doświadczeni... hmm... takie teksty to zazwyczaj piszą
Ci, którzy mają w tym samym czasie ten sam problem i już się z nim
oswoiły... Co nie znaczy, że nie jest to patologia.

> Bo wg definicji Asi Duszczyńskiej patologią jest czyjś niepokój czy
> niepewność, czy wszystko jest w porządku.

Zgodnie ze słownikiem języka polskiego patologia to "zjawiska społecznego
zachowania się jednostek i określonych grup społecznych sprzeczne z
wartościami danej kultury".
Dla mnie okazywanie zazdrości jest sprzeczne z wartościami kultury.
Hmm... Dla Ciebie nie?

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

109. Data: 2002-02-14 12:43:51

Od: "Iwcia PL" <i...@m...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ale w ten sposób potraktowane raz powtarzam RAZ drzeć się więcej
> bez sensu nie będzie. Trzeba to tylko przeprowadzić konsekwentnie (jak
> zresztą wszystko w wychowaniu dziecka).

Ja jednak twierdze ze ty byles wyjatkowo genialnym dzieckiem :) Inne tak
szybko nie pojmuja zwiazkow przyczynowo-skutkowych i dra sie za kazdym razem
do upojenia i zmeczenia.

Iwcia PL

110. Data: 2002-02-14 13:01:20

Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jest okres
> w małżeństwie, nawet niezbyt długi, gdzie najważniejszym elementem
Nie!

> Bo inaczej się nie da. Bo dziecko samo się nie oporządzi, nie
> nakarmi, nie uspokoi, nie umyje.

To nie jest nic nadnaturalnego. Jest to normalne postępowanie z osobą
od nas zależną. I wcale ta osoba nie musi czuć że jest najważniejsza.
Odczuwany przez nas obowiązek
"oporządzenia" dziecka jest tak samo naturalnym jak obowiazkiem jak
"obowiązek" umycia garnków po objedzie. A nie powiesz mi chyba że
"jest taki okres w życiu rodziny że najwarzniejszym elementem rodziny
są garnki"

> Mój mąż potrafi to zrozumieć.
Ależ ja moja TZ świetnie rozumiem. Powiem wiecej wiem dlaczego teraz -
po kilku latach - ona się wścieka na dziecko, że ma ją w głebokim
poważaniu, w sytuacjach gdy ja mówię do dziecka raz - daje całusa i
juz jest zrobione.

Moja poprzednia partnerka która przyjęła mój sposób postepowania nie
ma z naszym dzieckiem takich problemów.

Ale to w końcu tylko jeden przypadek.

Pozdrawiam
Ituś

rodzina
propozycja grupy o urodzie
Soki Bick Black firmy Wosana z Andrychowa pietnuje
Rodzina z 16 dziecmi zyje za 1600 zl ( TV Polonia)
USG Kraków