Zdrowie a malzenstwo

1. Data: 2006-02-19 06:22:28

Temat: Zdrowie a malzenstwo
Od: "M" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
Mam dziewczyne, w ktorej jestem bardzo zakochany z wzajemnoscia ;) Bardzo mi
na niej zalezy dlatego gdybysmy chcieli zawrzec zwiazek malzenski nie
chcialbym jej narazac na jakies niebezpieczenstwa lub rozczarowania. Stad
tez moje pytania... Jakie badania nalezaloby wykonac abym wiedzial czy nie
jestem chory na zadna chorobe weneryczna, nie jestem nosicielem HIV (nie mam
zadnych podejzen ale ostroznosci nigdy za wiele), nie jestem bezplodny, itd.
(chodzi mi glownie o choroby zwiazane z ukladem rozrodczym). Jest to dla
mnie o tyle wazne ze moja dziewczyna bardzo lubi dzieci i wiem jakim
cierpieniem byloby dla niej gdyby nie mogla ich miec. Dlatego prosilbym o
podpowiedzenie jakie choroby bylyby w tej sytuacji przeszkoda, ktore sa
uleczalne, jak wygladaja badania i gdzie je mozna zrobic, jak bardzo sa
szkodliwe i czym groza, jaki bylby koszt ich leczenia i w jaki sposob...
Dodatkowo chcialbynm zapytac o cos takiego jak rozne grupy krwi. Slyszalem
kiedys ze jezeli grua krwi partnerow jest inna wtedy moga byc problemy z
zajsciem w ciaze... Jak to jest na prawde?

2. Data: 2006-02-19 15:15:40

Temat: Re: Zdrowie a malzenstwo
Od: "Kamilka" <k...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedys ze jezeli grua krwi partnerow jest inna wtedy moga byc problemy z
> zajsciem w ciaze... Jak to jest na prawde?

Zaczne od grupy krwi :) konflikt serologiczny moze wystapic wtedy kiedy
wasze rh sa rozne np. ty masz rh + a ona rh - ale teraz w trakcie ciazy daja
leki ktore nie pozwalaja na dojscie do konfliktu ( dlugo by o tym pisac :P )
co do badan to najlepiej udac sie do lekarza rodzinnego i powiedziec ze
potrzebujesz badan i powinien cie wyslac za friko wtedy... ale sa inne
sposoby u lekarza sexuloga zostaniesz zbadany na tzw plodnosc ( wiesz
gazetki filmiki i troche spermy do badan :D ) na hiv i inne polecam oddanie
krwi jako honorowy dawca wtedy badaja cie za darmo no ewentualnie bedziesz
musial sie pozbyc 450 ml :) ale nie jest tak zle (to trwa raptem 5 min) a
badania zrobia ci wszystkie :) gdybys chcial robic wszystkie badania sam i
za wszystko placic to nastaw sie na duze koszta bo okreslenie samej grupy
krwi kosztuje u nas okolo 30 zl a hiv 15 inne roznie od 5 do 25 zl tak wiec
warto najpierw wyprobowac inne sposoby :)

3. Data: 2006-02-19 16:12:58

Od: "M" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
daja
> leki ktore nie pozwalaja na dojscie do konfliktu ( dlugo by o tym pisac

No to dobrze ;)

> sposoby u lekarza sexuloga zostaniesz zbadany na tzw plodnosc ( wiesz
> gazetki filmiki i troche spermy do badan :D )

Gazetki i filmy nie doprowadzaja mnie az do takiego stanu :P tak mi sie
przynajmniej wydaje, chyba ze sa jakies lepsze...

> [...]
> musial sie pozbyc 450 ml :) ale nie jest tak zle (to trwa raptem 5 min) a

czyli jak oddam krew to dostane rowniez wyniki tych badan? bo samo oddanie
krwi nie wydaje sie byc niczym strasznym ;)

pozdrawiam i dziekuje za informacje ;)

4. Data: 2006-02-19 17:28:04

Od: "Kamilka" <k...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czyli jak oddam krew to dostane rowniez wyniki tych badan? bo samo oddanie
> krwi nie wydaje sie byc niczym strasznym ;)

Jezeli chcesz sprawdzic czy jestes plodny to musisz oddac sperme do badan :)
a tam daja tylko gazetki i filmiki :) wiec niestety trzeba sobie jakos
radzic :) (aha i kubeczek :p )
a do oddania krwi oni za kazdym razem robia wszystkie badania i potem w
rejestracji prosisz o wyniki i ci pani wydrukuje :) oczywiscie do niektorych
badan wyniki sa pozniej niz samo oddanie ale ja nawet jak prosze o wyniki z
przed pol roku to daja :)

5. Data: 2006-02-19 18:29:27

Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam serdecznie,
> Mam dziewczyne, w ktorej jestem bardzo zakochany

(...)

Przezorność godna pochwały:-)

Myślę, że najlepiej będzie, tak jak Ci radzą, oddać krew, to własciwie
wszystkie zasadnicze pytania będziesz miec wyjaśnione , pod warunkiem, że
Twoja narzeczona zrobi to samo (bo wyniki trzeba porównać, np. grupy krwi, a
i warto wiedzieć, czy nie ma ona np wirusa żółtaczki C, o HIV-ie nie
mówiąc).
Badań płodności nie radzę robić (i to nie dlatego, że istnieją zawsze
koledzy;-), ale to ma MSZ dopiero sens przy wystąpieniu problemów z zajściem
w ciążę, a i to dopiero po ok. roku zawziętych prób:-), czego Ci zyczę (prób
oczywiście, a nie problemów:-)

--
Pozdr

6. Data: 2006-02-19 22:52:19

Od: "Sebastian Biały" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedys ze jezeli grua krwi partnerow jest inna wtedy moga byc problemy z
> zajsciem w ciaze... Jak to jest na prawde?

Witam serdecznie!
Dużo pytań - ale nie dziewię się.
Te grupy krwi - to tzw "konflikt Rh" - Ma on miejsce kiedy ona ma Rh-, a on
Rh+, gdyż wówczas dziecko będzie miało też Rh+ (bo on jest dominujący) i
będzie miało konflikt z organizmem matki. Z tego co wiem obecnie jest to
już jakoś do opanowania (pewno farmakologicznie).
Jak chodzi o brak możliwości spłodzenia potomstwa... och - pewno bardzo
szeroki problem, wiem jednak, iż często bywa, że i Ona i On są zupełnie OK,
a i tak nic z tego (no przynajmniej muszą się nieźle natrudzić, często z
pomocą lekarzy). W takim przypadku wydaje mi isę,że psychika jest
najważniejsza.
Co do reszty się nie wypowiadam, a badania na HIV robą chyba standardowo
każderj próbce krwi (a może tylko wyrywkowo?).
Pozdrwawiam

7. Data: 2006-02-21 17:00:22

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zajściem
> w ciążę, a i to dopiero po ok. roku zawziętych prób:-), czego Ci zyczę

oddanie nasienia i wizyta u androloga nie boli, a wyniki w dzisiejszych
czasach malo ktory facet ma dobre. w kazdym razie czasem mozna zyskac na
czasie w leczeniu, albo sie przyekonac, ze jest sie zdrowym jak byk:)

boli bok
pytanie o specjalistów/klinikę
Skutki ubocznie Ciphinu (ciprofloxacinum)
[do lekarzy] poprzyjmy kolegów z podkarpackiego!!!
Drętwienie rąk