Zdrowy stosunek człowieka do własnego ciała

1. Data: 2006-11-09 17:48:21

Temat: Zdrowy stosunek człowieka do własnego ciała
Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje zdanie jest takie:

Ciało to tylko urządzenie wejścia/wyjścia i zasilacz oraz obudowa
centralnego układu nerwowego. Należy dbać przede wszystkim o układ nerwowy,
co oczywiście wiąże się _również_ z utrzymywaniem homeostazy somatycznej,
ale to mózg jest najważniejszy. Inne części ciała są istotne jedynie w
takim stopniu, w jakim umożliwiają przekazywanie informacji między CUN a
środowiskiem zewnętrznym. Istotą człowieczeństwa jest centralny układ
nerwowy.

Co sądzicie o takiej filozofii?

2. Data: 2006-11-09 17:58:47

Temat: Re: Zdrowy stosunek człowieka do własnego ciała
Od: hyakinthos <j...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Jestem przeciwny traktowaniu czlowieka jako rozbudowane urzadzenie
techniczne. Czlowiek to nie mozg w naczyniu. Istota czlowieczenstwa nie
jest centralny uklad nerwowy. O istocie czlowieczenstwa swiadcza
zupelnie inne rzeczy, przykladowo umiejetnosci tworcze, kultura,
dostrzeganie piekna, prawdy w otaczajacej rzeczywistosci.

Prosze pamietac, ze kazda redukcja ma jedna wielka negatywna strone.
Upraszcza zlozone zjawiska. To co Pan proponuje to uproszczenie
zlozonosci calego ludzkiego ducha do n gramow masy bialkowo-jakiejs tam.

Dziekuje za uwage.

3. Data: 2006-11-09 18:23:53

Od: ntech <u...@n...ssn.pl> szukaj wiadomości tego autora

Data: 09.11.2006 - autor: Marcin Ciesielski - treść:
> Co sądzicie o takiej filozofii?
Napisz instrukcje obslugi.Moja sie gdzies zawieruszyla...

4. Data: 2006-11-09 18:36:26

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

hyakinthos napisał :

> [...]
> zupelnie inne rzeczy, przykladowo umiejetnosci tworcze, kultura,
> dostrzeganie piekna, prawdy w otaczajacej rzeczywistosci.

No tak, ale przecież to, co wymieniłeś, powstaje nie gdzie indziej,
jak w mózgu właśnie, na podstawie danych przekazanych przez
centralny układ nerwowy (różnego rodzaju bodźce, przetwarzane
potem m. in. na wymieniane tematy). I choć na początku czytania
tekstu Marcina następuje reakcja *nie,nie, na pewno nie*, to
po kilkukrotnym jego przeczytaniu zaczynam się zastanawiać,
czy aby na pewno *nie*.

> Prosze pamietac, ze kazda redukcja ma jedna wielka negatywna strone.
> Upraszcza zlozone zjawiska. To co Pan proponuje to uproszczenie
> zlozonosci calego ludzkiego ducha do n gramow masy bialkowo-jakiejs tam.

A tu się nie zgodzę : *duch* to jedno, a *masa białkowo-jakaśtam*
- drugie. I tu znowu widać, jak bardzo jedno od drugiego jest
zależne :) Złożoność ludzkiego ducha nie będzie istniała bez
n gramów tejże * masy*.

Hanka

5. Data: 2006-11-09 18:41:16

Temat: Re: Zdrowy stosunek człowiekawłasnego ciała
Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ntech napisał :

> Data: 09.11.2006 - autor: Marcin Ciesielski - treść:
> Napisz instrukcje obslugi.Moja sie gdzies zawieruszyla...

A coś się popsuło? Wejście, wyjście czy masa białkowo-jakaśtam?
To my tu, wspólnymi siłami, zaraz pomożemy :)

Hanka

6. Data: 2006-11-09 18:42:39

Od: Kira <c...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re to: Marcin Ciesielski [Thu, 09 Nov 2006 18:48:21 +0100]:

> Co sądzicie o takiej filozofii?

My Kira sądzimy, że nie mamy zielonego pojęcia co to pytanie
robiło na pl.soc.seks - no chyba, że "tak sobie pieprzysz" ;)

Kira

--
/(o\ ~ GG 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
\o)/ ~ I am what I am - I do what I want ~

7. Data: 2006-11-09 18:43:29

Od: ntech <u...@n...ssn.pl> szukaj wiadomości tego autora

Data: 09.11.2006 - autor: Marcin Ciesielski - treść:
> Istotą człowieczeństwa jest centralny układ nerwowy.
Szympans,kon i szczur wg. Twojej definicji sa ludzmi.

8. Data: 2006-11-09 18:45:46

Od: ntech <u...@n...ssn.pl> szukaj wiadomości tego autora

Data: 09.11.2006 - autor: Hanka - treść:
> A coś się popsuło? Wejście, wyjście czy masa białkowo-jakaśtam?
> To my tu, wspólnymi siłami, zaraz pomożemy :)
>
> Hanka
W kolanie strzyka i kregoslup siada.
A tak poza tym to mam watpliwosci co do swojego czlowieczenstwa.
Ostatnio trudno mi ukryc skrzydla rosnace na plecach.
Aha ... i wlosy miedzy palcami....

9. Data: 2006-11-09 19:03:47

Od: "Tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Ciesielski wrote:
> [...]
> takim stopniu, w jakim umożliwiają przekazywanie informacji między CUN a
> środowiskiem zewnętrznym. Istotą człowieczeństwa jest centralny układ

To filozofia analityczna.

10. Data: 2006-11-09 19:08:04

Od: "Tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Ciesielski wrote:
> [...]
> takim stopniu, w jakim umożliwiają przekazywanie informacji między CUN a
> środowiskiem zewnętrznym. Istotą człowieczeństwa jest centralny układ

Filozofia analityczna.

burzliwa przeszłość kobiety a związek
Szczerość czy hipokryzja?
Statystyki