Żeby nie było niczego

41. Data: 2017-07-10 09:57:16

Temat: Re: Żeby nie było niczego
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
news:59632751$0$653$65785112@news.neostrada.pl...

>. Bo nie o cięcie żywopłotu chodzi tu akurat.

Hejka. W moich stronach mówi się inaczej. Cioneś 100mb? cionem,
(wzioneś, wzionem itp.)
Pozdrawiam gwarowo Ja...cki

42. Data: 2017-07-10 10:41:07

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 10 lipca 2017 09:57:26 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:
> Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. W moich stronach mówi się inaczej. Cioneś 100mb? cionem,
> (wzioneś, wzionem itp.)
Cionżeś, cionech.
Wzionżeś, wzionech.

* "o" tutaj jest "ciężkie" takie w polowie "ó"

górny sląsk.

43. Data: 2017-07-10 12:43:20

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.07.2017 10:41, s...@g...com pisze:

> Cionżeś, cionech.
> Wzionżeś, wzionech.
>
> * "o" tutaj jest "ciężkie" takie w polowie "ó"
>
> górny sląsk.

Ładne. Mam słabość do gwary śląskiej i poznańskiej i wtrącenia gwarowe
stamtąd zupełnie mnie nie rażą, choć moje korzenie wykarczowano w 1945
na Kresach (a wcześniej wyrżnięto i rozłupano tryzubem), ale to Krisowe
"ciełem" kojarzy mi się z ogólnopolską gwarą knajacką, do której mam
podobny stosunek jak do gwary góralskiej.

Kaczkobator
Odchwaszczenie trawnika
Nawóz do rododendronów, azalii.
Garść pytań głupawych