Żeń-szeń

1. Data: 2007-02-10 13:41:14

Temat: Żeń-szeń
Od: "krzychol" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam dwa korzenie żeńszenia. Na razie w folii. Jasnokremowe, chyba nie
ususzone.
Co z nich można zrobić? Gdzie szukać przepisów?
Chyba najlepsza byłaby jakaś nalewka, ale jak się do niej zabrać?

2. Data: 2007-02-10 13:47:48

Temat: Re: Żeń-szeń
Od: "beton" <r...@r...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napij sie wodki i zagryz korzeniem, ikselka oszczedz wywodow

3. Data: 2007-02-10 15:16:45

Od: "Gocha" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Dzis bylo nt zen-szenia. Nie przepisy, ale jako lek.
Nalewka - 0,45 l wodki i musi stac co najmniej pol roku. Potem zlac i mozna
zalewac ponownie kilka razy.
Mozna żuć - odcinac plasterki i żuć ok. 10 min. a potem polknac.

Podobno dziala lepiej niz wiagra ;-)

Pozdrawiam
Goska

4. Data: 2007-02-10 19:47:17

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

krzychol napisał(a):
> [...]
> Co z nich można zrobić? Gdzie szukać przepisów?
> Chyba najlepsza byłaby jakaś nalewka, ale jak się do niej zabrać?

Mozna herbate, jezeli suszony

Skladniki:
- zielona herbata, najlepiej sencha,
- czarna herbata,
- suszone skorki pomaranczowe,
- zen-szen suszony.

Jak przyrządzic?
Mieszamy w proporcjach: cztery lyzki zielonej, lyzka skorek, szczypta
zen-szenia i lyzeczka czarnej herbaty.
Parzymy najlepiej w dzbanku jako esencję i dopiero rozrzedzamy
wrzatkiem.

Janusz
sorry za literki

5. Data: 2007-02-13 19:48:22

Od: "krzychol" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anatol" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

krzychol napisał(a):
> [...]

zen-szenia i lyzeczka czarnej herbaty.
Parzymy najlepiej w dzbanku jako esencję i dopiero rozrzedzamy

===
Dzięki. Mój na suszony nie wygląda...
Czy wypróbowywałeś kiedyś taki przepis?
Czy to się w ogóle da pić?
Co to jest "sencha"?

6. Data: 2007-02-13 19:52:59

Od: "krzychol" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
mozna
> zalewac ponownie kilka razy.
> Mozna żuć - odcinac plasterki i żuć ok. 10 min. a potem polknac.

Akurat ten aspekt działania żeńszenia mnie nie interesuje. Chodzi raczej o
stany permanentnego zmęczenia.
Natomiast co do nalewki: spotkałem się ze sprzecznymi danymi. Mówisz, że co
najmniej pół roku, ja słyszałem o miesiącu.
Wspominasz o wódce, ja słyszałem o alkoholu mocniejszym. Nie wiem niestey, o
ile mocniejszym... zdaje się, że nie chodziło o spirytus 95%. Miałem
nadzieję na weryfikację sprzecznych danych.
Dziękuję i pozdrawiam

7. Data: 2007-02-13 22:26:30

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lut, 19:48, "krzychol" <k...@n...pl> wrote:

> Dzięki. Mój na suszony nie wygląda...
> Czy wypróbowywałeś kiedyś taki przepis?
> Czy to się w ogóle da pić?
> Co to jest "sencha"?
>
> Pozdrawiam

Witam

Jest to herbata wytwarzana z lisci zerwanych podczas wiosny lub
lata. Jest zielona , chociaz znalazlem i opis czarnej o tej samej
nazwie. Posiada delikatny, lekko gorzki i subtelny aromat, produkuja
ja w Japonii i Chinach. Pic sie da, zalezy co kto lubi.

Pozdrawiam
Janusz

Poswiec chwile studentowi. [SPAM?]
DRZYZGA - STRZYGA