Ziemniaki z wolowina w curry - pytanie

1. Data: 2006-02-23 11:59:25

Temat: Ziemniaki z wolowina w curry - pytanie
Od: "almadka" <a...@a...przed.maupa.pl> szukaj wiadomości tego autora

W malej ksiazeczce "Ulubione potrawy z ziemniakow" Anne Wilson, znalazlam
nastepujacy przepis:

750 g wolowiny
1 lyzka oliwy
3 drobno posiekane duze cebule
4 zmiezdzone zabki czosnku
1 lyzka utartego imbiru
1 lyzeczka proszku chilli
2 lyzeczki zmielonego kordamonu
2 lyzeczki kurkumy
375 ml rosolu wolowego
6 duzych ziemniakow

Najpierw trzeba malymi partiami podsmazyc mieso i osaczyc w tluszczu. Potem
na patelni poddusic cebule, czosnek i imbir przez 2 minuty. Dodac reszte
przypraw i znowu poddusic 2 minuty. Wlozyc mieso z powrotem na patelnie,
zalac rosolem i gotowac na malym ogniu 35 minut, na koncu dodac ziemniaki i
ugotowac bez przykrycia. Tyle przepis.
A ja mam pytanie. Jesli zrobie te potrawe z podanej ilosci skladnikow, to
czesc bym musiala zamrozic, bo to dla nas na 3 obiady. Zastanawiam sie, czy
lepiej zamrozic to, co mi wyjdzie przed dodaniem ziemniakow, a po
rozmrozeniu dopiero je dadac i ugotowac, konczac potrawe (bo mi jakos
mrozone gotowane ziemniaki sie nie widza). Czy spokojnie mrozic z
ziemniakami ? Czy w ogole podarowac sobie mrozenie i zrobic z mniejszej
ilosci skladnikow?

almadka