Zimne katody UV i szkodliwość na organizm człowieka

1. Data: 2006-02-01 20:26:14

Temat: Zimne katody UV i szkodliwość na organizm człowieka
Od: "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ogólno dostępne zimne katody UV które stosuje sie np.przy podświetlaniu
wnętrz komputerów są szkodliwe dla zdrowia ?
Zadałem to pytanie dystrubutorowi takich katod na co otrzymałem nieco
wymijająca odpowiedź potwierdzającą szkodliwość promieniowania UV (ale nie
samych katod) oraz zwrócenie uwagi na fakt że w Polsce nie jest zabronione
sprzedawanie urządzeń emitujących UV. Informacje zawarte w zasobach
internetu są sprzeczne. Jedne źródła podają że takie katody są całkowicie
nieszkodliwe bo częstotliwość fali wychodzi minimalnie poza widzialną parwe
fioletową. Inne źrudła podają że każde promieniowanie UV jest szkodliwe.
Jedni piszą że rurka z plexi oraz ciemna wartwa na samej katodzie działają
jako filtr przeciw szkodliwemu UV ale z drugiej strony żaden producent nie
podaje takich danych. Co o tym sądzić ? Czy legalnie sprzedaje się w Polsce
zabawki
do komputerów powodujące raka skóry i zaćme ? :-|

ps.
Chodzi mi o takie katody:
http://www.thecoolingshop.com/images/prods/ccpurple.
jpg
http://www.themodhouse.co.uk/store/images/4inchuv.jp
http://cablecrazy.com/Merchant2/graphics/00000001/CC
LD12UV-2.jpg
http://allegro.pl/show_item.php?item=84382322

PhoeniX

2. Data: 2006-02-01 21:51:22

Od: "Redtown" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

A spróbuj opalić się przez szybę :) ? Nie znam fachowych danych, ale z
tego co kiedyś przeczytałem, szkło zatrzymuje szkdliwe dla oczu
promieniowanie UV w 99%. Z tego powodu przezroczysta obudowa świetlówek
używanych do odkażania jest zrobiona z kwarcu.

> Czy legalnie sprzedaje się w Polsce zabawki
> do komputerów powodujące raka skóry i zaćme ? :-|

Daj nieostrożnemu plastelinę i nożyczki, to sie zadławi i podetnie żyły :)

A czy legalnie sprzedaje sie alkohol który powoduje uszczerbek na zdrowiu,
psychice, i rozpad podstawowej komórki społecznej?

Kup szklaną szybkę i po problemie :)

3. Data: 2006-02-01 22:48:24

Od: "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> szukaj wiadomości tego autora

Redtown <r...@k...pl> napisał:
> [...]
> promieniowanie UV w 99%. Z tego powodu przezroczysta obudowa
> świetlówek używanych do odkażania jest zrobiona z kwarcu.

Oprawki katod nie są ze szkła tylko z jakiegoś plastiku. W obudowach
komputerowych powszechnie stosuje się pleksi.

> Daj nieostrożnemu plastelinę i nożyczki, to sie zadławi i podetnie
> żyły :) A czy legalnie sprzedaje sie alkohol który powoduje uszczerbek na
> zdrowiu, psychice, i rozpad podstawowej komórki społecznej?

Chyba nie zrozumiałeś treści. Jest pewna różnica między szkodą przez
nieprawidłowe użytkowanie (plastelina, nożyczki) a szkodą przez prawidłowe
używanie produktu który nie informuje że jest szkodliwy dla zdrowia.
Identycznie jak z papierosami i alkoholem ale na nich jest wyraźna
informacja o szkodliwości tego produktu.

> Kup szklaną szybkę i po problemie :)

Nie chodzi mi konkretnie o mój komputer ale o sam fakt sprzedarzy czegoś
takiego bez żadnej informacji dla klienta. Oczywiście pod warunkiem że
faktycznie takie katody są szkodliwe.

PhoeniX

4. Data: 2006-02-01 23:05:25

Od: MacAaron <f...@t...a-to-sio.pl> szukaj wiadomości tego autora

Redtown:

> Nie znam fachowych danych, ale z tego co kiedyś przeczytałem,
> szkło zatrzymuje szkdliwe dla oczu promieniowanie UV w 99%.

Zależy od długości fali. Szkło dość dobrze pochłania "dalszy" ultrafiolet,
o małych długościach fali. Ten bliższy zakresowi widzialnemu (a o takim tu
mowa) przez nie przechodzi.

> Z tego powodu przezroczysta obudowa świetlówek używanych do
> odkażania jest zrobiona z kwarcu.

Do odkażania używa się dalekiego ultrafioletu.
Nie wiem, co to za świetlówki i do czego się ich używa, ale jeśli emitują
rzeczywiście UV o długich falach i o małym natężeniu, to myślę, że mając
zdrowe oczy, można się nimi spokojnie bez zabezpieczenia posługiwać.
Oczywiście pod tym słowem nie mieści się codzienne siedzenie po kilka
godzin przy tym włączonym.

MacAaron

Gdy drętwieją palce - neurolog ?
Psiankowate, czyli pomidory , ziemniaki....
jedynacy
PROZAC
Nowy KS-SWD ...