Zimny grzejnik

1. Data: 2007-02-15 12:35:13

Temat: Zimny grzejnik
Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W domu w którym mieszkam jest centralne ogrzewanie (piec elektryczny
prawdopodobnie na gaz). Od jakiegoś czasu jeden grzejnik praktycznie cały
czas jest zimny, wyjątkowo zdarza się lekko ciepły. Zapowietrzony nie jest
bo to było sprawdzone. Może ktoś będzie wiedział jaka może być tego
przyczyna?

Pozdr
Dippi

2. Data: 2007-02-15 14:37:49

Temat: Re: Zimny grzejnik
Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lut, 13:35, "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> wrote:
> Witam
> W domu w którym mieszkam jest centralne ogrzewanie (piec elektryczny
> prawdopodobnie na gaz).

- Piec elektryczny na gaz?;)

> [...]
> czas jest zimny, wyjątkowo zdarza się lekko ciepły. Zapowietrzony nie jest
> bo to było sprawdzone. Może ktoś będzie wiedział jaka może być tego

- Jeżeli nie jest zapowietrzony, to może poprostu w instalacji jest za
mało wody. Ewentualnie jej obieg nie jest prawidłowy. W instalacji
równie dobrze mógł się utworzyć korek powietrzny, który blikuje
prawidłowy obieg wody, powoduje on czasami że grzejnik jest na górze
zimny na dole ciepły.
A może masz głowicę termostatyczną;) i wystarczy przekręcić na większą
moc;)

Pozdro.
est

3. Data: 2007-02-16 06:33:33

Temat: Odp: Zimny grzejnik
Od: "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik poranna.kawa w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

> W domu w którym mieszkam jest centralne ogrzewanie (piec elektryczny
> prawdopodobnie na gaz).

- Piec elektryczny na gaz?;)

Tzn nieprecyzyjnie to sformulowalam - piec jest sterowany elektrycznie

> [...]

równie dobrze mógł się utworzyć korek powietrzny, który blikuje
prawidłowy obieg wody, powoduje on czasami że grzejnik jest na górze zimny

Właściwie to u mnie jest odwrotnie - jeśli już jest ciepły to tylko na
górze, dół pozostaje zimny.

- A może masz głowicę termostatyczną;) i wystarczy przekręcić na większą
moc;)

Tego to nie mam pojęcia, bo mieszkam na stancji i obawiam się, że
właściciele pewnie trochę na nas oszczędzają, z tym, że jak wcześniej
wspominałam w innych pokojach jest normalnie. Trzeba będzie ich mocno
nacisnąć żeby coś z tym zrobili, ale oni tylko łaskawie przyjdą sprawdzą
czy nie zapowietrzony i rozkładają ręce, że nie wiedzą o co chodzi.

Pozdr
Dippi

4. Data: 2007-02-16 15:41:15

Od: "brombel" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czas jest zimny, wyjątkowo zdarza się lekko ciepły. Zapowietrzony nie jest
> bo to było sprawdzone. Może ktoś będzie wiedział jaka może być tego

Witam
Należy też sprawdzić czy grzejnik leży w poziomie. Jeżeli opuścił się
po stronie odpowietrznika też może nie grzać.
pzdr. wszystkim

5. Data: 2007-02-16 17:05:25

Temat: Re: Odp: Zimny grzejnik
Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lut, 07:33, "dippi" <dippi[HATESPAM]@op.pl> wrote:

> [...]
> nacisnąć żeby coś z tym zrobili, ale oni tylko łaskawie przyjdą sprawdzą
> czy nie zapowietrzony i rozkładają ręce, że nie wiedzą o co chodzi.

Hmm, wygląda na to, że jest felerna instalacja (są za małe przepływy i
stąd mała moc), ewentualnie grzejnik jest celowo przykryzowny sam
zawór termostatyczny. Tak czy siak, sam nic nie zdziałasz. Musisz
zmusić właścicieli, żeby się tym zajęli (bo tak naprawdę przyczyn tego
może być około miliona;-).
Pozdro.
est

6. Data: 2007-02-16 17:32:13

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dippi napisał(a):
> [...]
> przyczyna?
>Czy grzejnik ma zaworek na powrocie (na dole)? jeśli tak to delikatnie
spróbuj go zakrecic i odkręcić - naprawdę bardzo powoli delikatnie.
Czasami moze tam sie zwężyć trochę światło od różnych szlamów i takich
tam. U mnie pomogło. obrót o 180% w jedną i w druga strone spowodował że
grzejnik zrobił sie wrzący.

7. Data: 2007-02-19 22:53:59

Od: "Tom" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dippi <dippi[HATESPAM]@op.pl> napisał(a):

> [...]
> czas jest zimny, wyjątkowo zdarza się lekko ciepły. Zapowietrzony nie jest
> bo to było sprawdzone. Może ktoś będzie wiedział jaka może być tego

Witam,

mialem ostatnio taki sam problem - grzejnik odkręcony zawsze na max'a
przestał grzać tej zimy. Był tylko letni w górnej części.
Mój grzejnik miał głowicę termostatyczną którą należało zdjąć. Po zdjęciu
głowicy (pokrętła), jest tam mechanizm regulujący działanie zaworu - trzeba
przekręcić kilka razy tak aby odblokować zawór.
Po tym grzejnik zaczął grzać jak należy.
Pozdrawiam, T.

niepsująca kuchnia
pralka mi działać przestała ://
Obwodnica na podwórku