Złamanie kostki bocznej prawej, kości strzałkowej

następny post »
From: Kacper <k...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Złamanie kostki bocznej prawej, kości strzałkowej
Date: Mon, 5 Apr 2010 12:12:51 -0700 (PDT)

W nocy z 20 na 21 marca, a więc ponad 2 tygodnie temu byłem na
zawodach i poślizgnąłem się na lodzie w środku lasu i niefortunnie
upadłem podwijając prawą stopę do wewnątrz. Z lasu wywiozła mnie
karetka, po około pół godzinie już w bazie schłodzili mi tą stopę,
potem posmarowali Altacetem i zawinęli w bandaż. Oczywiście była
spuchnięta. Przestała boleć (bolało tylko jak na nią stawałem). Było
ok, tak że wyspałem się w śpiworze i rano jak dojechałem już do domu,
wsiadłem w samochód i pojechałem do lekarza. Tam zrobiono mi RTG i
opierdzielono, że to złamanie i mam farta, bo kość mogła się
przestawić. Zdjęcie poniżej:

http://www.imagebam.com/image/a7bae174788603

Dostałem szynę w postaci L i skierowanie do szpitala wojewódzkiego na
założenie gipsu. Pojechałem tam samochodem, a tam Pani zdziwiona że
nie przywieźli mnie w karetce posadziła na wózeczek. Cały czas nic nie
bolało. Przyszedł ortopeda i założył mi gips na podudzie, bez żadnego
nastawiania. Powiedział tylko, że to złamanie kości strzałkowej i gips
na 6 tyg. Ale w karcie napisał chyba "złamanie kostki bocznej podudzia
(P)", lecz za bardzo nie mogę się rozczytać. Gips szybko się zużył -
na pięcie zrobiło się miękko, gdzieniegdzie ścianki się połamały, więc
po 4 dniach poszedłem na kontrolę do innego ortopedy, ten zrobił
zdjęcie i powiedział, że ok. To zdjęcie poniżej.

http://www.imagebam.com/image/50dac574788606

Umówiłem się na 1 kwietnia na założenie lekkiego, syntetycznego gipsu.
1 kwietnia lekarz nie chciał już mi zrobić RTG, po zdjęciu starego
gipsu noga w okolicach kostek trochę opuchnięta, tak że nie widać było
ani prawej, ani też lewej kostki. Stawem skokowym mogłem ruszać bez
bólu, choć na wszelki wypadek nie próbowałem za mocno go wyginać.

Mam niecałe 28 lat, bardzo dużo jeżdżę na rowerze, biegam. Nigdy nie
miałem problemu z kośćmi i nigdy nie miałem nic złamanego. Generalnie
jestem zdrowy. Do tego codziennie wcinam sporo białka, mleka
acidofilnego, jogurtów, maślanek, preparatów z wapniem i witaminą D3,
witaminy C. Sięgnąłem nawet przez polecany przez naukowców ZSRR
preparat Shilajhit Mumio. Nigdy nie paliłem. Alkoholu nie piję. Do
tego mam bardzo optymistyczne podejście. I czuję się naprawdę zdrowo -
nic mnie nie boli, ani nie bolało, w gipsie mam lekki luzik tak że
troszkę tym stawem skokowym poruszam. Nie leżę w łóżku - chodzę o
kulach albo skaczę na jednej nodze, ale nogi złamanej nie obciążam tj.
nie staje na niej, a nawet jak lekko stanę to nic złego nie czuję. Tak
naprawdę to czuje się jakbym był zrośnięty.

Tak wygląda mój stan, a teraz pytania które mnie nurtują:

- czy ktoś może mi powiedzieć na podstawie zdjęć czy to poważne
złamanie czy nie? wg. mnie nie ma tam żadnego przemieszczenia, a z
przodu nawet nie widać żeby strzałka była naruszona
- czy te 6 tygodni w gipsie to tyczy się każdego? czy osoby młodsze i
zdrowsze mogą zdjąć gips wcześniej? Chciałbym go zdjąć tak po 4
tygodniach (czyli około 21 kwietnia) i mieć chwilę na rozruszanie
stawu skokowego, ponieważ jestem umówiony ze znajomymi na majówkę.
Ewentualnie chciałbym na tej majówce jeździć na rowerze. Na rowerze
nie pracuje aż tak bardzo staw skokowy, a na dodatek ja używam pedałów
SPD.
- czy to że jestem w miarę młody, czuję się naprawdę zdrowo, nic mnie
nie boli i nie puchnie i mam odpowiednią dietę nie wpływa na szybsze
zapoczątkowanie zrostu i wywalenie gipsu? Na jakimś zagranicznym forum
przeczytałem, że zakładanie gipsu na tak długo to stare podejście i
gorsze skutki są od tak długiego posiadania gipsu niż od samego
złamania. Podobno znane są przypadki chodzenia już po 3 tygodniach od
złamania.
- czy jak teraz zrobię RTG, zakładając że wszystko jest, to będzie
widać jakąś zmianę? Ortopeda powiedział, że po 2 miesiącach i tak nic
nie będzie nowego widać, bo tego uwapnienia nie widać na RTG. Coś mi
się do końca nie chce w to wierzyć... szczególnie, że w internecie
można przeczytać, że na RTG widać narastającą kostninę.

To koniec historii połamańca i kuśtyka :) Dzięki tym którzy dotrwali :)