Zlodzieje i Corhydron

1. Data: 2006-11-16 11:28:18

Temat: Zlodzieje i Corhydron
Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gazeta Wyborcza":
Zaskakującego odkrycia dokonali małopolscy policjanci poszukujący
pacjentów, którym lekarze przepisali corhydron.
Okazało się, że recepty wystawiane były na inwalidów wojennych,
a specyfik zamiast do chorych prawdopodobnie trafiał do prywatnych
gabinetów i na siłownie.
Skąd takie zapotrzebowanie na lek dla alergików? Anonimowo "Gazecie"
wyjaśniła sprawę lekarka: "Od pewnego czasu lekarze prowadzący
prywatne praktyki muszą mieć w każdym gabinecie zestaw
przeciwwstrząsowy, w skład którego wchodzi corhydron. Zamiast płacić,
wypisują recepty na inwalidów ze swoich przychodni - mówi. Corhydron
jest lekiem sterydowym w atrakcyjnej cenie, cieszy się więc popularnością
wśród bywalców siłowni".

2. Data: 2006-11-16 13:11:57

Temat: Re: Zlodzieje i Corhydron
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Nov 2006 12:28:18 +0100, jagna wrote:

> [...]
> wypisują recepty na inwalidów ze swoich przychodni - mówi. Corhydron
> jest lekiem sterydowym w atrakcyjnej cenie, cieszy się więc popularnością

Trzeba by być kompletnym idiotą, żeby hydrokortizonu używać jako
anaboliku, bo jedyne co można sobie nim zafundować, to farmakologicznie
wywołany zespół Cushinga. A na siłowniach popularny jest metanabol i
testosteron (czyli sterydy anaboliczne, nie glikokortykoidy, na
litość!), a w bogatszych kręgach hormon wzrostu - albo "od Ruskich",
albo ten droższy i bezpieczniejszy biotechnologiczny.
Co do gabinetu, to do zestwawu przeciwwstrzasowego wystarczy jedno
opakowanie 5 fiolek, które spokojnie przetrwa co najmniej rok (znaczy do
czasu upłynięcia terminu ważności), jeśli nie jest używane. Oszczędność
2 pln miesięcznie to żadna oszczędność i żaden lekarz z odrobiną
rozsądku w głowie nie będzie wypisywał takiego leku na IB, bo takie
recepty są często i dokładnie kontrolowane.

Innymi słowy "Wyborcza" albo z premedytacją rżnie głupa, albo spytało
kogoś niekompetentnego, kto chciał zabłysnąć albo zainkasować stówę za
"sensację". News nadaje się co najwyżej na kołek do sławojki.

IMHO oczywiście.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

3. Data: 2006-11-16 15:23:04

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Innymi słowy "Wyborcza" albo z premedytacją rżnie głupa, albo spytało
> kogoś niekompetentnego, kto chciał zabłysnąć albo zainkasować stówę za
> "sensację". News nadaje się co najwyżej na kołek do sławojki.

A czego można się spodziewać po wybiórczej..................

Pozdr. Ewa

4. Data: 2006-11-16 16:46:37

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Nov 2006 16:23:04 +0100, Ewa W wrote:

> A czego można się spodziewać po wybiórczej..................

Ja akurat lubię wyborczą i czytuję ją. Ale - jak widać - czytuję
świadomie:) I chyba o to właśnie chodzi.

5. Data: 2006-11-16 19:37:54

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

heh
poprawiłaś mi humor tymi bzdetami :-]]]
Corhydron na siłowni - to jest to ! :]]

--
Pozdrowienia,
Dominik

6. Data: 2006-11-16 21:05:19

Od: "Paweł W." <adres@sygnaturka> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał(a):
> [...]
> rozsądku w głowie nie będzie wypisywał takiego leku na IB, bo takie
> recepty są często i dokładnie kontrolowane.
Na IB to może faktycznie idiotyzm. I wypisywanie na osoby, które nie
przyjmują sterydów - też idiotyzm, ale jakby wypisać jedno więcej
opakowanie na kogoś, kto przyjmuje, to i tak nikt nie dojdzie.
Z drugiej strony - tyle zachodu z powodu takiej oszczędności, to chyba
przesada.

Pozdrawiam
Paweł W.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE
"I żadne krzyki i płacze nie zdołają nas przekonać, że białe jest białe,

7. Data: 2006-11-16 21:12:28

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy to w ogóle możliwe ?
o ile się orientuję to do realizacji recepty na "IB" nie wystarczy sama
recepta, ale pacjent (bądź pełnomocnik odbierający leki z apteki) musi
wylegitymowac się odpowiednią legitymacją
skąd więc ją wziąść zakładając, iż wypisujemy leki bez zgody i wiedzy
kombatanta ?

--
Pozdrowienia,
Dominik

8. Data: 2006-11-17 00:51:31

Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

> Ja akurat lubię wyborczą i czytuję ją. Ale - jak widać - czytuję
> świadomie:) I chyba o to właśnie chodzi.

Tylko że ich tendencyjne newsy i artykuły jestes w stanie wychwycic w
dziedzinach, gdzie jestes kompetentny i o których masz obiektywna wiedzę.
A w innych łykasz zapewne ich propagandę, której przykład tutaj właśnie
mieliśmy.
Nie sadzisz bowiem chyba, że w tych pozostałych dziedzinach GWniana
zachowuje się inaczej.

p47

9. Data: 2006-11-17 12:14:44

Od: "Paweł W." <adres@sygnaturka> szukaj wiadomości tego autora

gburek napisał(a):
> [...]
> wylegitymowac się odpowiednią legitymacją
> skąd więc ją wziąść zakładając, iż wypisujemy leki bez zgody i wiedzy
Zgadza się. Wypisując na IB trzeba okazać przy okienku legitymację tegoż
kombatanta. Aptekarz ma obowiązek sprawdzić zgodność numerów PESEL w
książeczce oraz na recepcie (inaczej przyjdzie mu samemu zapłacić 100%
za leki dla kombatanta). Tak więc powyższy tekst z Wyborczej jest mocno
naciągany.
Można wypisać na kogoś kto i tak bierze, wtedy będzie refundacja 30 lub
50%, zawsze to parę groszy, ale w gabinecie potrzeba tylko 5 filek (1
opakowanie), co chyba nie jest warte tyle zachodu. No chyba, że to jacyś
doktorzy centusie ;)

Pozdrawiam
Paweł W.

10. Data: 2006-11-17 13:29:26

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Nov 2006 01:51:31 +0100, p47 wrote:

> [...]
> dziedzinach, gdzie jestes kompetentny i o których masz obiektywna wiedzę.
> A w innych łykasz zapewne ich propagandę, której przykład tutaj właśnie

Co łykam, to łykam. Mam swoje poglądy na róże rzeczy. Poza tym z natury
mojego zawodu wynika konieczność ostrożnego i krytycznego podejścia do
wszystkiego, co na papierze.

> Nie sadzisz bowiem chyba, że w tych pozostałych dziedzinach GWniana
> zachowuje się inaczej.

Wskaż mi zatem gazetę, która nie jest "GWniana". "Najwyższy czas",
tudzież "Rycerza Niepokalanej" możesz sobie odpuścić.

Nie ma obiektywnych gazet. Każda fałszuje rzeczywistość na swój sposób.
Wystarczy mieć świadomość tego faktu.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Antykoncepcja
Gdzie Forum Pielęgniarskie nt. pracu w EU
usuwanie włókniaka
szpiczak/plasmocytoma - specjalista w Bydgoszczy
Pytanie o skuteczność peelingów