Złotlin (Kerria japonica "Pleniflora")

1. Data: 2007-06-23 17:41:07

Temat: Złotlin (Kerria japonica "Pleniflora")
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos sie orientuje, gdzie w okolicach Gdanska, Starogardu czy
Koscierzyny, mozna kupic sadzonki złotlinu japonskiego (Kerria japonica
"Pleniflora")? Czy ktos z Was ma te rosline w ogrodzie? jesli tak, to
jak sie sprawuje?
Dzieki
MB

2. Data: 2007-06-23 17:49:54

Temat: Re: Złotlin (Kerria japonica "Pleniflora")
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> Koscierzyny, mozna kupic sadzonki złotlinu japonskiego (Kerria japonica
> "Pleniflora")? Czy ktos z Was ma te rosline w ogrodzie? jesli tak, to

I jeszcze jedno, czy moze mi ktos wytlumaczyc, dlaczego po polsku nazwa
złotlin chinski wystepuje w google 3,190 razy, a złotlin japonski 454
razy, skoro nazwa ma w sobie JAPONICA?
MB

3. Data: 2007-06-23 18:22:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:137qna4f4amvg6c@corp.supernews.com...

> I jeszcze jedno, czy moze mi ktos wytlumaczyc, dlaczego po polsku nazwa
> złotlin chinski wystepuje w google 3,190 razy, a złotlin japonski 454
> razy, skoro nazwa ma w sobie JAPONICA?

a) roślina w ogrodzie wdzięczna, polecam posadzenie w miejscu, gdzie można
kosić mechanicznie wyrastające odrosty, A jeśli ma się wybitnie dużo
miejsca, np. kilkanaście m2, to można posadzić gatunek, roślinę o
pojedynczych kwiatach. Oglądałam go w tym roku w OB w Krakowie i mnie
zauroczył. Wracając do odmiany - nie jest do końca mrozoodporna, w czasie
surowych zim potrafi lekko przemarzać, ale odbija. Dalej - kwitnie bardzo
obficie, czasami powtarza kwitnienie latem. Pędy niektóre sztywne, inne dość
wiotkie, u siebie w ogrodzie podpieram lekko. Nadaje się na kwiat cięty,
można też zasuszać. Pędy zimą pozostają zielone i dekoracyjne.

b) nazwa japonica, bo Kerr czy kto to tam był przywlókł zielsko z Japonii,
ale ojczyzną tego gatunku są Chiny. No i polscy guru od nazewnictwa byli tym
razem precyzyjni :)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2007-06-23 22:39:34

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:137qmpmo67h48e9@corp.supernews.com...
> [...]
> Koscierzyny, mozna kupic sadzonki złotlinu japonskiego (Kerria japonica
> "Pleniflora")? Czy ktos z Was ma te rosline w ogrodzie? jesli tak, to jak

Jak się sprawuje napisała Basia .
Pozyskać roślinę można u mnie za gratis :-) Okolice Gdańska , Łęgowo .

Pozdr ,TeresaR

5. Data: 2007-06-24 05:14:25

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> ale ojczyzną tego gatunku są Chiny. No i polscy guru od nazewnictwa byli tym

Serdeczne dzieki, Basiu. Mam nadzieje nabyc te rosline do ogrodu Mamy
jak bede w Polsce i za wczasu chce ja znalezc, zeby potem nie bylo szukania.

Dzieki, Tereso, skontaktuje sie emailem.
MB

6. Data: 2007-06-24 17:16:26

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Jun 2007 10:41:07 -0700, Magdalena Bassett napisał(a):

> [...]
> Koscierzyny, mozna kupic sadzonki złotlinu japonskiego (Kerria japonica
> "Pleniflora")? Czy ktos z Was ma te rosline w ogrodzie? jesli tak, to

IMO ładniejsza jest odmiana 'Picta'. U mnie na południu czasem złotolin
podmarza i kwitnienie nie jest tak obfite jakby sobie tego życzyła. I
kwitnie krótko. Do tego rozłazi się niemiłosiernie, wierzchołki pedów
jakieś takie drapakowate.
Szkoda,z ę daleko bo chetnie oddałabym w całości.
'Picta' jest znacznie niższa ale dekorycjna poprzez liście, u mnie rośnie
na rabacie. Jak sie zaczyna rozłazić to po prostu podcinam te pedy
sekatorem.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://www.nova.man.pl/apel/

7. Data: 2007-06-24 17:58:51

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> [...]
> 'Picta' jest znacznie niższa ale dekorycjna poprzez liście, u mnie rośnie
> na rabacie. Jak sie zaczyna rozłazić to po prostu podcinam te pedy

Dzieki, poczytam troche o odmianach.
MB

szkodnik , co to jest?
Jujuba
Scindapsusowi maleją listki
Rudy ślimak a właściwie całe plemiona w ogródku - tolerowac czy ....?
rozane TERAZ POLSKA :)