Zmywarka: co przeciw

1. Data: 2002-06-06 05:46:02

Temat: Zmywarka: co przeciw
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Naczytałe i nasłuchałem się jakie to zmywarki są cacy, super i w ogóle.
Pewnie tak jest, skoro cywilizowany świat korzysta z tego dobrodziejstwa
na umór. Ale - zapytuję malkontencko: czy zaobserwowaliscie jakieś wady
takiego sposobu mycia garów ? Przykładowo - jakoś nie chce mi się
wierzyć, żeby stosowanie chemii myjącej w dużym stężeniu, czy
nabłyszczaczy było zupełnie obojętne dla zdrowia, czy choćby garów -
patrz post wyżej o poplamionych sztućcach. Dalej: wydaje mi się, że
stosowanie zmywarki wymusza określoną samdyscyplinę w użytkowaniu garów
typu: żadnego tradycyjnego mycia pojedynczych sztuk.

A więc - jak to jest ?

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2002-06-06 06:58:28

Temat: Re: Zmywarka: co przeciw
Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Piotr Jankisz pyta o zmywarke:
> [...]
> wierzyć, żeby stosowanie chemii myjącej w dużym stężeniu, czy
> nabłyszczaczy było zupełnie obojętne dla zdrowia

Sam fakt, ze zyjemy nie jest obojetny dla zdrowia ;-)
A tak na serio to nie jestem pewien, czy taki Ludwik czy inny Palmolive
zawiera w sobie mniej chemii niz proszek do zmywarek.

> Dalej: wydaje mi się, że stosowanie zmywarki wymusza określoną
samdyscyplinę w użytkowaniu garów
> typu: żadnego tradycyjnego mycia pojedynczych sztuk.

A niby dlaczego? Ja kupilem zmywarke z wygody. Nie zastanawialem sie czy
myjac w zlewie bedzie taniej czy drozej. Podstawa to wygoda. Wychodza goscie
a ja za 10 minut mam czysto a za godzine suche naczynia stoja na swoich
miejscach. Wyjatkiem sa garnki. Te myje recznie, bo mimo ze mam 60 cm
zmywarke, taki garnek zajmuje sporo miejsca. Nie zastanawiam sie, czy w
zmywarce wyszlo by taniej. Wole umyc jeden garnek a na jego miejsce wlozyc
do zmywarki 10 talezy.

Twoj post przypomnial mi sytuacje o ktorej opowiadala mi moja mama. 30 lat
temu kupila pralke automatyczna. Wszyscy znajomi pukali sie w glowe. Bo to
tyle proszku zuzywa, a wody panie ile to marnotrawi. Czy ktos dzisiaj pierze
w Frani? Moze tak, ale raczej z powodow finansowych (nie stac ich na nowa
pralke).

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-06-06 13:54:34

Od: "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Jankisz" <p...@z...pl> wrote in message
> Witam.
>
> Naczytałe i nasłuchałem się jakie to zmywarki są cacy, super i w ogóle.

Musisz np. uwazac na talerze ze zloceniami, recznie malowane itp. Jesli
chodzi o zdrowie, nic mi nie wiadomo o skutkach ujemnych.

pzdr

1. Data: 2002-06-07 09:58:22

Od: "Arek Chałupka" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musisz np. uwazac na talerze ze zloceniami, recznie malowane itp.

Chyba ze kupisz zmywarke z wyzszej polki, to nie musisz

1. Data: 2002-06-07 10:46:56

Od: "JSP" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@t...pl> wrote:

> Chyba ze kupisz zmywarke z wyzszej polki, to nie musisz
Masz na mysli gosposie? Bo te mechaniczne wszystkie używają gorącej wody,
proszku i zasada działania jest praktycznie taka sama, co za tym idzie
zmywają razem z tłuszczem złocenia i malunki. :)
--
JSP
"to może przejdźmy od razu do papierosa"

1. Data: 2002-06-07 11:19:05

Od: "Arek Chałupka" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz na mysli gosposie? Bo te mechaniczne wszystkie używają gorącej wody,
> proszku i zasada działania jest praktycznie taka sama, co za tym idzie
> zmywają razem z tłuszczem złocenia i malunki. :)

mam na mysli te za 6 czy 8k PLN, ktore maja programy do zmywania naczyn ze
złoceniami itp.

1. Data: 2002-06-07 12:30:25

Od: "Asia" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba ze kupisz zmywarke z wyzszej polki, to nie musisz
Chyba raczej myslisz o naczyniach z wyzszej polki :)

1. Data: 2002-06-07 13:53:17

Od: "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Asia" <s...@f...edu.pl> wrote in message
> Chyba raczej myslisz o naczyniach z wyzszej polki :)

Wlasnie mowimy o naczyniach z wyzszej polki. :-)
Ja tam nie bede ryzykowal wsadzaniem ich do zmywarki.

pzdr
grzegorz

1. Data: 2002-06-07 13:56:07

Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 Jun 2002 13:19:05 +0200, Arek Chałupka <a...@t...pl> wrote:

>mam na mysli te za 6 czy 8k PLN, ktore maja programy do zmywania naczyn ze
>złoceniami itp.

Osoby, które kupują zmywarki za 6-8k PLN, nie pytają o rady na tej grupie,
tylko zatrudniają konsultantów od wystroju i wyposażenia kuchni :)

Paweł

1. Data: 2002-06-07 14:01:27

Od: "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Arek Chałupka" <a...@t...pl> wrote in message

> mam na mysli te za 6 czy 8k PLN, ktore maja programy do zmywania naczyn ze
> złoceniami itp.

To napisz jeszcze jak taki program dziala. Myje zimna woda? Bez detergentu?

pzdr
grzegorz

żaluzje w warszawie
sprzet firmy Miele
Promocja - Filtr do wody - Atest PZH - Patent USA - Dozywotnia Gwarancja
Promocja - Filtr do wody - Odwrocona Osmoza - Atest PZH - Patent USA - Dozywotnia Gwarancja !
STYROPIAN - docieplanie ścian 24 cm bloczek