Zna sie ktos na hydroponice i podobnych metodach?

1. Data: 2019-04-05 23:41:23

Temat: Zna sie ktos na hydroponice i podobnych metodach?
Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Zobaczylem ze w kosmosie da sie salate wyhodowac. To w mieszkaniu tez sie musi dac.
Posadzilem salate, pomidory, szczypiortek, poziomki, truskawki i slonecznika.
Truskawki juz jadlem bo w zabce byly dzisiaj po 4,99 za pol kilo. Slonecznika to
raczej przypadkowo bo wzialem trzy ziarenka ze slonecznika kupionego w paczce w
sklepie spozywczym. Z wyjatkiem truskawek reszta rosnie. Slonecznik bije wszystko
inne na glowe bo ma po miesiacu 30 centymetrow wysokosci. Teraz pytanie. Czy moge
zamiast gowien w plynie i w granulkach uzywac nawozu sztucznego typu polifoska czy
azofoska. Te naturalne gowna smierdza. Czesc pola mam w pojemniku balkonowym z
napowietrzaniem a czesc w litrowych wiaderkach bez napowietrzania wody. Swiece na to
dwoma swietlowkami 120cm jedna zwykla 38W druga biala ledowa 18W.

2. Data: 2019-04-08 22:13:48

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 5 kwietnia 2019 23:41:23 UTC+2 użytkownik 4...@g...com napisał:
> wysokosci. Teraz pytanie. Czy moge zamiast gowien w plynie i w granulkach uzywac >
nawozu sztucznego typu polifoska czy azofoska. Te naturalne gowna smierdza.

Polecam podlewanie rybami. Zlewki z akwarium lejemy w zielsko i rośnie jak durne.
W planie mam zrobienie obiegu zamkniętego, czyli akwarium i rośliny w hydroponice
zasilane na okrągło. Są już takie realizacje u różnych ludków i to działa :>

L.

3. Data: 2019-04-09 05:11:01

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Wiesz co Lisciasty? Pytam sie o konkretna rzecz. A nie o jakies science fictione w
moim wypadku. Ogladalem w necie te z rybami. Na kilkanascie roslin potrzeba ze dwa
spore karpie albo pol wiaderka rybek akwariowych. Ryby malo sraja. Wiem ile pakowalem
do wody gowna w plynie i w granulkach zeby chcialo rosnac. Duzo. Nikt nie odpowiadal
to zaczalem do niektorych dodawac azofoske w plynie. Na azofosce widac po kilku
dniach ze lepiej rosna niz po naturalnym nawozie. Musze kupic konduktometr zeby
trzymac optymalne stezenie. Chwilowo wychodzi ze sztuczny nawoz jest lepszy. Do tego
w roslinach co maja owoce w owocach azotany sie nie odkladaja. One w lisciach i w tym
co pod ziemia sa. Rob sobie bo to fajna zabawa. Najpierw zrob w pojemnikach a rybki
podlaczysz pozniej. Od wczoraj mierze sloneczniki i skubane rosna ponad centymetr na
dobe. Ciekawe ile trzeba miec salat zeby codziennie dwa liscie miec na kanapki.

4. Data: 2019-04-09 20:04:57

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 05:11:02 UTC+2 użytkownik 4...@g...com napisał:
> Ryby malo sraja.

Zależy jakie. Jak miałem duże glonojady to srały jak opętane.
Ponoć paletki też nieźle fajdają.
Tak czy siak jednym niewielkim akwarium (200L) opędzałem kwiaty w chałupie
i jeszcze do roboty nawóz nosiłem ;)

> Ciekawe ile trzeba miec salat zeby codziennie dwa liscie miec na kanapki.

Pytanie czy nie trzaby dać czegoś lepszego do tej wody żeby zjeść dobrą sałatę.
Ci od hodowania maryśki ponoć cukier sypią czy co tam, żeby lepiej rosło ;)
Pomidor taki pędzony na wodzie smakuje beznadziejnie. Może sałata będzie dobra.

L.

5. Data: 2019-04-09 22:24:29

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

To nie jest pedzenie na wodzie. Woda jest tylko nosnikiem dla nawozu. W ziemi tez
jest nosnikiem. Jak nie ma wody w ziemi to rosliny umieraja. W hydroponice jest 100%
wody i trzeba dostarczyc skladnikow ktore umozliwiaja wegetacje czy jak to sie tam
nazywa. W ziemi zawsze jest mniej skladnikow niz potrzebuja jej rosliny i dlatego
ziemie trzeba nawozic. Bez nawozu dodawanego do ziemi tez urosna jak bedzie woda ale
nie beda tak szybko rosly jak po nawozeniu. Pytajac o sztuczne nawozy chodzilo mi czy
potwierdza sie informacje z azotanami jakie sa w necie. Nie pytal bym jak bym znalazl
informacje producentow o okresach karencji itp. Znalazlem zamiast tego ile kilogramow
na hektar trzeba rozsypac. W specjalistycznych firmach sprzedaja dla hobbystow nawozy
naturalne i sztuczne. Tez nie znalazlem zadnych przydatnych informacji. Teksty ze
najlepsze itp jakos na mnie nie dzialaja. Dziala za to na wyobraznie cena. Azofoska
za litr koncentratu 10 zlotych. Jakis cudowny sztuczny hamerykanski 60 zlotych za
cwierc litra koncentratu. Uwazam ze pomidor bedzie tak smakowal jakiej jest odmiany a
nie jak rosl. Sa jakies specjalnie wyhodowane tanie, czyli szybko rosnace, pomidory
szklarniowe. Ale sa i kilka razy drozsze pomidory szklarniowe i one sa bardzo
smaczne. Oczywiscie to opinia subiektywna. Robie eksperyment a nie uprawe na handel.
Po dwoch miesiacach zjadlem maly lisc salaty ktory smakowal jak salata. Do tej pory
prad do swietlowek kosztowal mnie z 50 zlotych. Pobawilem sie robiac rosnacym
roslinom zdjecia poklatkowe. Fajny film wychodzi z calego dnia fotografowania.

Topinambur
zrobienie warzywniaka
Czy murarki warto by?
Rosliny na zywoplot