Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?

1. Data: 2013-06-09 15:09:03

Temat: Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kocham makarony w różnych postaciach i daniach.
Umiem też robić sam ręcznie makaron i wielokrotnie,
gdy zależy mi na dobrym smaku to robię.
Ale ręcznie to można uformować makaron typu "nitki" (wiadomo
że nie tak cienki jak fabryczny) wstążki ( typu tagliatelle) czy ewentualnie
coś typu spaghetti.

Ale żeby ten makaron trochę lepiej wiązał się z sosami (zwłaszcza rzadszymi)
dobrze by było żeby był bardziej przestrzenny (rurki, kolanka)
no przynajmniej świderki czy kokardki.
Raz kiedyś popełniłem świderki, wyszły całkiem całkiem ale było to
niesamowicie pracochłonne.

Może macie/znacie jakieś sposoby domowego formowania takiego
makaronu. Może chociaż te kokardki tylko jakość szybciej niż każdą ciąć
i zawijać? :))

2. Data: 2013-06-09 15:55:19

Temat: Re: Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 9 Jun 2013 15:09:03 +0200, michalek napisał(a):

> Ale żeby ten makaron trochę lepiej wiązał się z sosami (zwłaszcza rzadszymi)
> dobrze by było żeby był bardziej przestrzenny (rurki, kolanka)
> no przynajmniej świderki czy kokardki.

Drobniutkie lub mniej drobne "sianko" nie wystarczy? - przecież
powierzchnia styczności z sosem jest tam ogromna.
http://czarodziejkasmakow.blox.pl/resource/domowy_ma
karon_nitki.jpg
A jeśli juz koniecznie chcesz się męczyć, to:
http://qchnia.files.wordpress.com/2011/03/domowy-mak
aron-notme-gotuje1.jpg?w=500&h=506
http://i.iplsc.com/w-chinach-przygotowanie-makaronu-
to-prawdziwa-sztuka/000110CJI4YM5W62-C116-F4.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-erEt33BD7bg/UXwVjjmF1DI/AA
AAAAAAGhc/UcV3EeKWbJw/s640/Schowek4.jpg
A jeśli męczyć się nie chcesz, to:
http://daily-bento.blogspot.com/2012/06/moj-pierwszy
-makaron.html
:-)
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

3. Data: 2013-06-09 18:44:10

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 9 czerwca 2013 15:55:19 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> Dnia Sun, 9 Jun 2013 15:09:03 +0200, michalek napisał(a):

http://3.bp.blogspot.com/-erEt33BD7bg/UXwVjjmF1DI/AA
AAAAAAGhc/UcV3EeKWbJw/s640/Schowek4.jpg

iksa zapodany przyklad to nie jest "makaron", to sa kluseczki Gnocchi - takie wloskie
"kopytka" tyle ze o niebo lesze od polskich

https://www.google.com/search?q=Gnocchi&hl=pl&rlz=1G
1GGLQ_PLPL262&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cbC
0UaapHOfm4QSawoHICQ&ved=0CCwQsAQ&biw=1340&bih=837

tu sposob wykonania:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
ge&v=Jig3eGYK2Gw

4. Data: 2013-06-09 18:56:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 9 Jun 2013 09:44:10 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> [...]
>

> iksa zapodany przyklad to nie jest "makaron", to sa kluseczki Gnocchi - takie
wloskie "kopytka" tyle ze o niebo lesze od polskich

Nocotyniepowiesz. Nioki! No prosze, dowiedziałam się wreszcie dzięki Tobie
33333-]
Twoja ciasna inwencja nie pozwala na stworzenie analogicznych rozwiązań w
kwestii makaronu? - no to współczuję.

> [...]
1GGLQ_PLPL262&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cbC
0UaapHOfm4QSawoHICQ&ved=0CCwQsAQ&biw=1340&bih=837

Dziecinko 3333333-)

5. Data: 2013-06-09 19:11:09

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 9 czerwca 2013 18:56:48 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> kwestii makaronu? - no to współczuję.

1GGLQ_PLPL262&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cbC
0UaapHOfm4QSawoHICQ&ved=0CCwQsAQ&biw=1340&bih=837

sie nie znasz "starucho" gnocchi to nie jest "makaron" ciasto robione jest na bazie
ziemniaków. jak zawsze wiesz ze gdzies dzwoni... noze w uchu?

6. Data: 2013-06-09 19:19:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 9 Jun 2013 10:11:09 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> [...]
1GGLQ_PLPL262&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cbC
0UaapHOfm4QSawoHICQ&ved=0CCwQsAQ&biw=1340&bih=837

:-DDD

> to nie jest "makaron"

Ojawiasz mi prawdy, zaiste :-D

> ciasto robione jest na bazie ziemniaków.

Jak wyżej :-D

> jak zawsze wiesz ze gdzies dzwoni... noze w uchu?

Na pewno nie w Twej pustej łepetynie - skoro nie rozumiesz.

7. Data: 2013-06-09 20:02:08

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> http://3.bp.blogspot.com/-erEt33BD7bg/UXwVjjmF1DI/AA
AAAAAAGhc/UcV3EeKWbJw/s640/Schowek4.jpg

Gniotki to można rowkować nawet widelcem. Acz na desce jednak szybciej.

8. Data: 2013-06-09 21:00:58

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-09 18:44, k...@g...pl pisze:

> Gnocchi - takie wloskie "kopytka" tyle ze o niebo lesze od polskich

Tak sobie popatrzyłem na ten przepis i zastanawiam się, dlaczego te
włoskie miałyby być lepsze od naszych? Skład ten sam, tylko kształt inny.

Pozdrawiam,
MW

9. Data: 2013-06-09 21:07:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Jun 2013 21:00:58 +0200, wolim napisał(a):

> Tak sobie popatrzyłem na ten przepis i zastanawiam się, dlaczego te
> włoskie miałyby być lepsze od naszych? Skład ten sam, tylko kształt inny.

Dobre bo WŁOSKIE - lepiej brzmią 33333-P
--
XL
z kopytkami polskimi najmniamniejszymi na swiecie

10. Data: 2013-06-09 21:19:31

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-09 21:07, Ikselka pisze:

> Dobre bo WŁOSKIE - lepiej brzmią 33333-P

Wolałbym jednak nieco bardziej merytoryczną odpowiedź.

Pozdrawiam,
MW

Jak zabijamy witaminy - najczęstsze błędy kulinarne
Kiełbasa własnego wyrobu
Rukola...
Oliwa "truflowy"
Drewno wierzbowe w wędzarni