Znam odpowiedź. Pytam.

1. Data: 2003-03-04 21:29:21

Temat: Re: Znam odpowiedź. Pytam.
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości
news:b42beu$cou$1@atlantis.news.tpi.pl...

> To sie patetycznie niepotrzebnie napradukowalem :) ale przynajmniej to
jest
> jasne.
> No to czemu sie z nimi komunikujesz, po co "otwierasz szafe"?
> Moze musisz.... , ja tez tak mialem jakies 2-3 lata temu, kontakty,
> znajomosci,
> duperele... he, tylko po lbie dostalem,

Cos w tym jest Duchu, mialam to samo i nie zebym znienawidzila zaraz
np.najblizszych, ale dalo mi to do myslenia (i jak to jest...wiele osob
wtajemnicza mnie w swoje sprawy i nie musza sie obawiac o to ze im
zaszkodze, wypomne, wykorzystam..Moze dlatego czesto ludzie mi sie
zwierzaja?..heh)

Pozdr.
Ula
www.ulast.prv.pl

1. Data: 2003-03-04 21:30:40

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic nie jest 100%owe - moze czesto przyjaciolka jest lepsza niz rodzina?
> Mnie rodzina rzadko zawodzi, a przyjaciele tak, moze to zalezy od rodziny?
> Duch

To po prostu zalezy od ludzi, a ze czasem pada (albo nie ) na rodzine...

Pozdr.
Ula
www.ulast.prv.pl

1. Data: 2003-03-05 06:46:31

Temat: WIELKIE MYSLI
Od: m...@w...fr (Magdalena Nawrocka) szukaj wiadomości tego autora

WIELKIE MYSLI

"Wielkie mysli przychodza z serca."
- Luc Clapiers de Vauvenarques

Bardzo lubie aforyzmy, sentencje, przyslowia. Tyle w nich
nagiej prawdy, przetrawionej madrosci i czystego piekna - w
dwoch slowach. Czy to bedzie etyk, filozof, polityk, ktoremu
udalo sie w lapidarny, blyskotliwy sposob wyrazic swoja mysl,
odnajdziemy w jego myslowej formule nie tylko gleboka
refleksje, ale i mocne autentyczne przezycie.

Wielkie mysli pochodza z serca, inaczej byc nie moze.
Mysli wypowiadane bez przekonania, na zimno nie na darmo
nazywamy czczym gadaniem, banalem, frazesem. Tylko to, co jest
w stanie nas poruszyc wyryje sie w pamieci, psychicznie
zaciazy. Wracamy do "zlotych mysli", przetrawiamy je na swoj
sposob, przyswajamy jak wlasne. Przyjmujemy je z niejaka
wdziecznoscia.

Potega slowa, potega uczuc. Bez przezycia slowa sa puste,
jalowe, nijakie. Nie przemawiaja do wyobrazni. Rejestrujemy je,
lecz znikaja po chwili w leksykalnym chaosie, mijaja bez echa.
I jakos nam nie szkoda. Za to chronimy pieczolowicie te
wszystkie slowa, ktore, jak to sie mowi, przemawiaja do serca.
Na tym przeciez polega sila poezji.

Aforyzmy sa apoteoza slowa. Jego merytorycznej nosnosci,
ladunku uczuciowego, jego magii, Slowa to takie czarowne
kapsulki, kwintesencja naszego poznania i przezyc. Wszystko
mozemy za pomoca slow. wyrazic: obiektywna ocene, krytyczne
porownanie, zarliwy sprzeciw, szczeniecy zachwyt lub skarge.
Slowem mozemy pocieszyc jak rowniez zadac bol.

Slowa sa nosnikami mysli i uczuc. Na tym polega ich moc.
Atakuja sfere nie tylko umyslowa, ale i emocjonalna. A tam
gdzie emocje, tam glebsze przyswojenie. Mysli i uczucia to
piekna asocjacja, korzystna zreszta dla obu stron. Nawet
podstawowe procesy myslowe wymagaja wsparcia psychicznego, a z
drugiej strony zle sie dzieje, gdy przezywamy bez racjonalnych
hamulcow, mowi sie potem - stracil glowe.

Slowa sa wazne, potrzebne, znaczace. Szkoda, gdy sa blahe,
zdawkowe, banalne lub... ordynarne ;-))) lub cierpkie gorzkie,
zlosliwe, choc potrzebne niestety sa i takie. Od nich zalezy
nasze poznanie sie, wzajemne zrozumienie, ewentualna przyjazn.
Nie bojmy sie zatem dobrych, mocnych slow.

Magdalena Nawrocka
www.geocities.com/magdanawrocka

1. Data: 2003-03-05 14:09:36

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ulast" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Cos w tym jest Duchu, mialam to samo i nie zebym znienawidzila zaraz
> np.najblizszych, ale dalo mi to do myslenia

No nie? Tzn. po lbie dostalem od znajomych, najlblizszych raczej nie
Ludzie staja sie nerwowi, potem exploduja... tak to widze
Duch

1. Data: 2003-03-06 15:29:13

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nie? Tzn. po lbie dostalem od znajomych, najlblizszych raczej nie
> Duch

Tak wiem, ja akurat od rodzinki ...
Ula
www.ulast.prv.pl

1. Data: 2003-03-07 09:03:01

Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ulast" <u...@p...onet.pl> napisała:

> (..) jak to jest...wiele osob
> wtajemnicza mnie w swoje sprawy i nie musza sie obawiac o to ze im
> zaszkodze, wypomne, wykorzystam.. (..)

Wiesz, ja tez nad tym "chwile" myslalam. Wnioskuje, ze mam podobne
doswiadczenia z rodzinka ;) Przezylam niezly szok bolesnie uswiadamiajac
sobie jak bardzo ludzie nie chca wiedziec o sprawach "niewygodnych", jak sie
bronia przed jakas prawda i dostaje sie temu, kto sie odwazy powiedziec cos
na glos.
Co do wypominania, zaszkodzenia itd... to pewnie sa dwie kategorie ludzi -
jedna, ktora wie, ze szkodzi, a druga ktora robi to w slodkiej
nieswiadomosci. I moze my po prostu mamy wieksze wyczucie, tego co szkodzi,
co jest nieuczciwe, co bolesne itd. A "tamci" jak slonie, nie zauwazaja, ze
to co im zgrzyta pod nogami to resztki porcelany. Kiedy chcesz im cos
pokazac, uznaja Cie za dziwaka, bo nie sa w stanie spojrzec pod nogi.

Melisa

1+1+1
belkot skazanca
poszukuję literatury