Znęcanie się psychiczne nad 19-nastolatką!

1. Data: 2003-01-02 20:32:48

Temat: Znęcanie się psychiczne nad 19-nastolatką!
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Jestem bezustannie maltretowana psychicznie przez matkę!panicznie boje sie
powrotów do domu, którego nienawidzę!Niestety nie ma w nim nikogo, kto mógłby
mi pomóc,nie mogę także liczyć na rodzinę!Studiuję dziennie, ale szukam pracy,
by móc się chodż odrobinę uniezależnić, a wtedy przeniosę sie na studia
zaoczne.Jednak nie radzę sobie, jest mi bardzo, ale to bardzo ciężko! mam
problemy w kontaktach z ludżmi, ponieważ nie potrafię o niczym innym myśleć,
jak tylko o koszmarze, który mnie czeka jak wrócę do domu. Proszę o poradę, mam
dopiero 19 lat,a tak często nie mam ochoty żyć!!!

1. Data: 2003-01-02 20:48:53

Temat: Re: Znęcanie się psychiczne nad 19-nastolatką!
Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mam
> dopiero 19 lat,a tak często nie mam ochoty żyć!!!

To straszne, co piszesz. Ja niestety niewiele umiem Ci poradzić, bo mam dobre
doświadczenia z matką, najlepsze. Może gdybyś napisała coś więcej, dlaczego tak
Cię traktuje, od kiedy, czy wobec wszystkich jest taka, czy tylko wobec Ciebie?
Może staraj się o stypendium i akademik? Ale chyba najlepiej będzie, jeżeli
zadzwonisz do "Telefonu Zaufania", tam pracują fachowcy z dziedziny psychologii
i prawa. Poradzą jak postepować z matką, jak wyegzekwować od niej świadczenia
alimentacyjne itd.
Pozdrawiam serdecznie
Leda

1. Data: 2003-01-02 20:59:22

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@o...pl> w news:418c.00000438.3e14a1f0@newsgate.onet.pl
napisał(a):

> Proszę o poradę, mam dopiero 19 lat,a tak często nie mam
> ochoty żyć!!!

Nie chcesz zyc, czy nie chcesz takich kontaktow z matka? Jesli to
pierwsze - wyjscie jest chyba proste? Zadbaj jednak o to abys czasem tzw.
warzywkiem nie zostal. Jesli jednak chcesz zyc, ale nie tak... Jesli nie
mozesz swojej sytuacji zmienic w tej chwili, to musisz uzbroic sie w
cierpliwosc. Niedlugo sie usamodzielnisz, staniesz sie panem wlasnego
zycia i to jak Twoje zycie bedzie wygladac, bedzie zalezec od Ciebie.
Zastanow sie wiec czego chcesz. Nie rezygnuj z tego czego pragniesz (z
zycia) aby pozbyc sie innego problemu. To po prostu glupota.

Dopoki czlowiek nie wyda ostatniego tchnienia ma szanse na szczescie.

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2003-01-02 21:14:20

Od: "Ogryzek" <V...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
poradę, mam
> dopiero 19 lat,a tak często nie mam ochoty żyć!!!

Kontakt z psychologiem i terapia zorientowana na dysfunkcje rodzinne. Na
przykład DDA.

--
Pozdrawiam serdecznie - Ogryzek.

(Jeśli chcesz do mnie napisać- usuń z adresu "VeryBig")

1. Data: 2003-01-02 21:18:55

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zycia) aby pozbyc sie innego problemu. To po prostu glupota.
>
> Dopoki czlowiek nie wyda ostatniego tchnienia ma szanse na szczescie
Zacznę może od tego, że przecież nie pisze o zadnym samobójstwie! zwracam uwagę
na to, że powolutku i podstępnie taka sytuacja mnie wykańcza i niszczy.Nie
masz pojęcia, jak to utrudnia życie!!! Jak najbardziej chcę żyć, ale nie tak,
ponieważ właśnie takie sytuacje prowadzą do załamań i depresji!Jestem samotna i
nie mogę sama sobie sama pomóc, już nie daję rady! Wieczne upakarzanie i
poniżanie to za dużo!dzień w dzień, zawsze to samo:-(

1. Data: 2003-01-02 22:02:21

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@o...pl> w news:418c.00000468.3e14acbe@newsgate.onet.pl
napisał(a):

> Jak najbardziej chcę żyć,

Przeczysz sobie, wiesz? :) Ja odnosilem sie do Twoich wczesniejszych slow.
Nie mam daru czytania w myslach ;)

> ale nie tak, ponieważ właśnie takie sytuacje prowadzą do
> załamań i depresji!

Pamietaj, ze to nie bedzie trwac wiecznie.

> Jestem samotna i nie mogę sama sobie sama pomóc,
> już nie daję rady! Wieczne upakarzanie i poniżanie to za
> dużo!dzień w dzień, zawsze to samo:-(

Nie Ty jedna tak masz, choc wiem, ze to zapewne marna pociecha. Dziewczyna
mojego przyjaciela... chyba wspominala cos, ze gdyby nie on to dlugo by
nie wytrzymala. Moim zdaniem wytrzymalaby wlasnie dzieki tej nadziei (byc
moze podswiadomej), ze musi byc lepiej. Ty masz dopiero 19 lat wiec masz
olbrzymie szanse na to, ze bedziesz jeszcze szczesliwa. Sprobuj znalezc
sile wlasnie w takiej mysli.

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2003-01-02 22:47:34

Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> szukaj wiadomości tego autora

> Studiuję dziennie, ale szukam pracy, by móc się chodż odrobinę
> uniezależnić, a wtedy przeniosę sie na studia zaoczne.

Nie masz możliwości podjęcia studiów daleko od domu?

> Jednak nie radzę sobie, jest mi bardzo, ale to bardzo ciężko!
> mam problemy w kontaktach z ludżmi

Poczytaj co nieco o Dorosłych Dzieciach Alkoholików i z rodzin
Dysfunkcyjnych (DDA/DDD). Pod ręką mam dwa artykuły opublikowane
na łamach 'Charakterów':

1) http://kiosk.onet.pl/art.html?ITEM=1099174
2) http://kiosk.onet.pl/art.html?ITEM=1102351

O ile dobrze pamiętam, autorki odnoszą się głównie do rodzin
z problemem alkoholowym. Bez względu na rodzaj dysfunkcji, który
Ciebie bezpośrednio dotyczy - warto przeczytać! Polecam również
liczne komentarze umieszczone pod tekstem ...

Głowa do góry! :]
--
Jakub Berent

1. Data: 2003-01-03 07:11:48

Od: "Aleksander Nabaglo" <a...@i...ap.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!

> [...]
> nie mogę sama sobie sama pomóc, już nie daję rady! Wieczne upakarzanie i
> poniżanie to za dużo!dzień w dzień, zawsze to samo:-(
Z tego, co piszesz wydaje mi sie (moze jestem w bledzie),
ze w Twoim domu brakuje mezczyzny -- jesli sie nie myle,
to przejmij taka role!

.

1. Data: 2003-01-03 08:20:51

Od: ika zuzeloth <i...@C...blog.pl> szukaj wiadomości tego autora

2 Jan 2003 21:32:48 +0100, m...@o...pl bulgocze:
<4...@n...onet.pl>

>Jestem bezustannie maltretowana psychicznie przez matkę!

To znaczy straszy Cię czymś, grozi? Czy tylko bezustannie krytykuje i
poniża? Z czym wiązałoby się zlanie tego moczem? Mój ropuch też jest
wiecznie ze mnie niezadowolony i bardzo cierpi, że ma córkę nie syna,
ale jestem od niego zależna finansowo więc nie mogę po prostu pomachać
na pożegnanie, dlatego przeszłam w tryb ignorancji. Słucham go jakby
gadał do kogoś innego nie do mnie, czasem mnie nawet śmieszy to co
mówi. Jakoś to funkcjonuje. Oczywiście to rozwiązanie zastępcze.
Specjaliści - może, całkiem prawdopodobnie mogą pomóc - ale też na
chwilę, pomóc jak radzić sobie z bodźcem, ale go nie eliminują. Jak
najprędzej wynieś się z domu, znajdź chłopa z mieszkaniem, wystąp o
akademik, cokolwiek na co Cię stać. Wiem, że to banalne wyjście jest
trudne do zrealizowania z powodów materialnych, ale żaden psycholog Ci
i tak na nie nie poradzi :)

--
ika - umop apisdn
jedno oczko bardziej

1. Data: 2003-01-03 08:48:10

Od: "-=Mariusz=-" <N...@A...ASD> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika zuzeloth" <i...@C...blog.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> akademik, cokolwiek na co Cię stać. Wiem, że to banalne wyjście jest
> trudne do zrealizowania z powodów materialnych, ale żaden psycholog Ci

ika- umop apisdn, które rozwiązanie Tobie osobiście pomogło lub przynajmniej
znasz kogoś, kto mółby się tym pochwalić tutaj? Z tym chłopem z mieszkaniem
to sobie chyba jaja robisz!?! Może lepiej już chłopa z jajami! Ale jak
madziołek ma w sobie "swoją mamusię", to może Twoja rada nie jest taka
niepraktyczna. Na razie madziołek jest w fazie inkubacji, zobaczymy co się z
niej wykluje.

> --
> ika - umop apisdn
> jedno oczko bardziej