Znowu pierwszaki - pisanie...

1. Data: 2005-10-05 12:08:44

Temat: Znowu pierwszaki - pisanie...
Od: Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka!
Ja znowu z pierwszakowym problemem. Rozkład dnia jakoś się ułożył,
ale... Młody ma mało sprawną rękę, o czym wiem i nad czym pracujemy.
Teraz przyszła nudna i żmudna nauka pisania liter i ta niesprawność
utrudnia mu życie - litery są koślawe, każda inna, nie trzymają się
linijek itp. No koszmar po prostu. A zadane do domu ma dużo (bo bardzo
wolno pracuje na lekcjach - interesuje go wszystko, tylko nie pisanie).
I tak siedzimy do kilku godzin dziennie nad tymi zeszytami, ja wychodzę
z siebie, on ma dość. Szczerze mówiąc sytuacja mnie przeraża. To
wszystko nie tak miało być. Młody jest zdecydowanym kinestetykiem, a że
ma to po mnie, więc wiem jak bardzo go to wszystko męczy. Nie wiem co
mam robić - dalej nad nim ślęczeć, licząc na to, że kiedyś ten wysiłek
zaprocentuje? Odpuścić trochę (a niech pisze jakkolwiek, byle
czytelnie). Koncentrować się na innych ćwiczeniach usprawniajacych?
Poradźcie coś...

Z góry dziekuję
Rozs

2. Data: 2005-10-05 12:31:31

Temat: Re: Znowu pierwszaki - pisanie...
Od: "Old Rena " <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> [...]
> zaprocentuje? Odpuścić trochę (a niech pisze jakkolwiek, byle
> czytelnie). Koncentrować się na innych ćwiczeniach usprawniajacych?

Za bardzo nie pomogę, bo z Marcinem nie miałam takiego problemu. Zajrzyj do
linka podanego przez Borka: www.dysleksja.waw.pl
Z menu wybierz "Dysleksja" a potem "Trochę praktyki" i "Ćwiczenia Dennisona".
Można wybrać kilka ćwiczeń rozluźniających czy usprawniających koordynację i
potraktować jako przerywnik lub wstęp do odrabiania lekcji.
Te ćwiczenia nadają się dla każdego.

Pozdr.
--
Old Rena, matka tuż-tuż czternastolatka
[Renata Gierbisz]

3. Data: 2005-10-05 13:21:51

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rozs" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> Hejka!
> Ja znowu z pierwszakowym problemem. Rozkład dnia jakoś się ułożył, ale...

Może spróbuj poćwiczyć z nim metodą Dennisona?
Jak chcesz, podeślę Ci na maila ćwiczenia.
Zobacz też to http://www.kinesiology.pl/

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska - misiczka

Kłamią niewolnicy. Wolni ludzie mówią prawdę.
http://leslawa-ignaszewska.com

4. Data: 2005-10-06 11:24:24

Od: Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik misiczka napisał:

> Może spróbuj poćwiczyć z nim metodą Dennisona?

Ćwiczę, mam nawet książki, ale jemu ta koordynacja gdzieś szwankuje i
tyle. Na rowerze się też dopiero teraz nauczył jeździć... Chyba tylko
cierpliwość mi pozostaje ;-)

Pozdrawiam
Rozs

5. Data: 2005-10-06 20:41:30

Od: "MadziaW" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ćwiczę, mam nawet książki, ale jemu ta koordynacja gdzieś szwankuje i
> tyle. Na rowerze się też dopiero teraz nauczył jeździć... Chyba tylko
> cierpliwość mi pozostaje ;-)

A gdyby nie kazać mu robić nudnych ćwiczeń z kaligrafi tylko razem z nim
poszukać informacji które go ineteresują w książkach i żeby je wypisał? Żeby
zrobił taką swoją książkę na jakś temat?
Np. o rycerzach, albo o markach samochodów.
Będzie ćwiczył pisanie przy okazji zajmowania się czymś co lubi.

Madzia

6. Data: 2005-10-07 06:32:03

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 6 Oct 2005 22:41:30 +0200, MadziaW napisał(a):

> [...]
> Np. o rycerzach, albo o markach samochodów.
> Będzie ćwiczył pisanie przy okazji zajmowania się czymś co lubi.

A masz świadomość, że jeżeli to pierwszak to na razie potrafi zapisać no
powiedzmy jakieś 7/8 liter. Tak więc wypisanie takich informacji będzie
kłopotliwe.

--
Elżbieta

7. Data: 2005-10-07 09:26:41

Od: "po_lcia" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może postaraj się porozmawiać z Panią, i nie przeciążajcie Małego pracą.
Bo go zniechęcicie.
Pani może nie zdawać sobie sprawy, ile dzieciak w domu pracuje,( z
doświadczenia, mojego i córki to mówię, Pani trochę nie nadążała w szkole, i
zadawała Dzieciakom "dokończenie " w domu, ale to dalej były te same
7-latki, i niestety, nie miały funkcji "turbo") :) .Po rozmowie okazała
zrozumienie.
Małemu życzę sukcesów , i radości z nauki!!!
Ale nie wszyscy muszą pisać ładnie.
Trudno.Tak bywa.

pozdrawiam
polcia

8. Data: 2005-10-07 10:38:10

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Oct 2005 11:26:41 +0200, po_lcia napisał(a):

> Może postaraj się porozmawiać z Panią, i nie przeciążajcie Małego pracą.
> Bo go zniechęcicie.

Ja czy Rozs??
Pytam bo odpowiadasz mi więc nie wiem.

--
Elżbieta

9. Data: 2005-10-07 11:59:01

Od: "po_lcia" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pisałam do Rozs.

Przepraszam jeżeli zrobiłam to w niewłaściwy sposób.

polcia

10. Data: 2005-10-07 22:10:28

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Oct 2005 13:59:01 +0200, po_lcia napisał(a):

> Pisałam do Rozs.
>
> Przepraszam jeżeli zrobiłam to w niewłaściwy sposób.

Nie ma za co :)
Po prostu powinnaś odpowiedzieć zaraz pod jej postem (czyli czytając jej
wiadomość nacisnąć "odpowiedz") i byłoby w porządku.

--
Elżbieta

pisownia :-))
Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji - Warszawa
Stany lękowe u 10-latka
laptop dla dzieci