Zupa ogorkowa -pomocy prosze

1. Data: 2000-03-27 00:34:32

Temat: Zupa ogorkowa -pomocy prosze
Od: jazz <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Znajomy Anglik gdzies raz zjadl (nie u mnie) i zakochal sie w zupie
ogorkowej.
Poprosil mnie o przepis. Niestety nie wiem jak sie robi zupe ogorkowa.
Prosze o podrzucenie jakiegos sprawdzonego przepisu.
Dzieki, Efka

1. Data: 2000-03-27 06:44:26

Temat: Re: Zupa ogorkowa -pomocy prosze
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jazz wrote:

> [...]
> Poprosil mnie o przepis. Niestety nie wiem jak sie robi zupe ogorkowa.
> Prosze o podrzucenie jakiegos sprawdzonego przepisu.

Robisz rosół z wołowiny i dodajesz utarte ogórki kiszone.
Przepis sprawdzony i zawsze wychodzi :)

sadyl

1. Data: 2000-03-27 06:46:55

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robisz rosół z wołowiny i dodajesz utarte ogórki kiszone.
^^^^^^
żeby nie było nieporozumień - utarte w "słupki" a nie w ciapę :))

sadyl

1. Data: 2000-03-27 11:48:20

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale ludziska znają przepisy - jak zwykle różne :))))
Mój jest taki
pół kilo ogórków kiszonych, pół litra kwasu z ogórków,
mięcho - dowolne - ale raczej nie wieprzowe ( drób ewentualnie wołowe, ale
ja wole drób - szyje gęsie, skrzydla indycze )
Włoszczyzna - ja satndardowo kupuję oddielnie wszystkie składniki - dwie
średnie marchewki, pietrucha i mały seler, por, lepsza jest jak jeszcze
przegotujemy liście od selera i pietruchy ), ziemniaki, ziele, pieprz czarny
w ziarenkach i mielony, liść laurowy, Vedżeta ;) kwaśna śmietana +
ewentualnie mąka do zagęszczenia

Gotujemy wywar z mięsa z dodatkiem włoszczyzny pokrojonej jak lubimy ( por
cały aby wywaliś jak się rozgotuje, także samo liście ), ziele pieprz w
ziarenkach oraz laurowy w koszyczku, vedżety ok. 2 - 3 łyżeczki na 3 litry
wody. Do gotującego się wywaru wrzucamy kilka ogórków porojonych w
plasterki, jak mięso zmięknie wyjmujemy i albo zjadamy, alebo obieramy i
wrzucamy do zupy. Następnie krojone w kosytkę ziemniaki, jak ziemniaki
zmiękną dolewamy kwasu do osiągnięcia odpowiedniego smaku, resztę ogórków
trę na dużych oczkach tarki, wrzucamy do zupy, gotowujemy aż ogórki
zmiękną, zagęszczamy dosmakowujemy i jemy

--
IL PSS - OS3 - 28752610
"Widziałem kapitana i Czarnego Psa....., więc zdawało mi się, że wiem, jak

1. Data: 2000-03-27 12:11:56

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i zabielasz przed dodaniem ogórków.
aga

1. Data: 2000-03-27 23:55:20

Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> [...]
> trę na dużych oczkach tarki, wrzucamy do zupy, gotowujemy aż ogórki
> zmiękną, zagęszczamy dosmakowujemy i jemy
Ja gotuje bardzo podobnie, ale moja babcia zawsze twierdzila, ze
ziemniaki nie ugotuja sie w kwasie /zdebija/, wiec wrzucam /podduszone
na masle/ ogorki dopiero jak ziemniaki sa juz miekkie.
Smak zupy ogorkowej zalezy w duzym stopniu od ogorkow. Jesli sa
przekwaszone,albo niesmaczne, to zupka takaz bedzie. Ja gotuje z
kwaszonych wlasnorecznie z koperkiem i zabielam nie smietana, tylko
mlekiem z odrobina maki. Smietane dodaje juz na talerzu.
ewa

1. Data: 2000-03-28 04:08:05

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

jazz wrote:

> [...]
> Poprosil mnie o przepis. Niestety nie wiem jak sie robi zupe ogorkowa.
> Prosze o podrzucenie jakiegos sprawdzonego przepisu.

Dowolny rosol z kurczaka, taki z proszku oczywiscie plus jeden, dwa
pokrajane ogorki konserwowe i kilka lyzek zalewy, w ktorej te ogorki
sie moczyly.

Wyglada to na barbarzynstwo ale dobre. /Jak dobre ogorki w sloiku/.

1. Data: 2000-03-28 04:23:49

Od: jazz <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Uratowaliscie moj honor.Dziekuje wszystkim ktorzy odpowiedzieli na moja
prosbe.Efka.

1. Data: 2000-03-28 04:25:15

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

dzieciol <p...@p...net> wrote in message

> [...]
> sie moczyly.
>
> Wyglada to na barbarzynstwo ale dobre. /Jak dobre ogorki w sloiku/.

Ja dodaje pokrojone w kostke i ugotowane OSOBNO w lekko osolonej wodzie
ziemiaki... W kwasnej zupie nie ugotuja sie nigdy na miekko... Zabielam
smietana z mlekiem i lyzka maki.... Koniecznie KOPER...
F.

1. Data: 2000-03-28 04:48:47

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

jazz <j...@n...com> wrote:

> [...]
> Poprosil mnie o przepis. Niestety nie wiem jak sie robi zupe ogorkowa.
> Prosze o podrzucenie jakiegos sprawdzonego przepisu.

Przede wszystkim musi miec ogorki kiszone -- czy rosna takie w Anglii?

3-4 ogorki obierasz, trzesz na grubej tarce. Posypujesz maka i dusisz w
rondelku na masle. Gdy lodnie uduszone zalewasz oddzielnie
przygotowanym goracym wywarem. Wywar dobierasz jaki ci odpowiada -- z
warzyw, gdy zupa ma byc postna, z kosci, gdy skromna, lub bierzesz dobry
rosol wolowy, gdy ma byc bardzo dobra. Gotujesz pol godziny. Jezeli
zupa malo kwasna dodajesz kwasu z ogorkow. Zaprawiasz smietana,
przyprawiasz do smaku.

Wladyslaw

Nowy Tydzien Nowy Przepis Tygodnia Diabelskie Spaghetti !
dania jednogarnkowe
Krem do ciepłych lodów :-)
paluszki
ragout z królika nieco inaczej