Zupa pieczarkowa

1. Data: 2003-01-30 16:35:26

Temat: Zupa pieczarkowa
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak ugotowac zupe pieczarkowa ale taka na max aromatyczna i zeby bylo
czuc ze sie je wlasnie pieczarkowa a nie wygotowane czarne wiorki
grzybow w wodzie?
/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-30 16:56:23

Temat: Re: Zupa pieczarkowa
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> Jak ugotowac zupe pieczarkowa ale taka na max aromatyczna i zeby bylo
> czuc ze sie je wlasnie pieczarkowa a nie wygotowane czarne wiorki
> grzybow w wodzie?

Zrobic wywar z warzyw, jakiejs kosci z miesem, zeberek, skrzydelek
warzywa pokroic w kostke, marchew, ziemniaki
pieczarki pokroic w dosc grube paski, w zaleznosci od aromatu i smaku, jaki
chce sie uzyskac, dodawac pieczarek
doprawic do smaku, zawsze robie na oko, a zupa wychodzi wysmienita,
prawdziwie peczarkowa, na koniec zaprawic lekko smietana

Marta

1. Data: 2003-01-30 19:08:26

Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Namoczyc grzybki suszone w zimnej wodzie na pare godzin. Do gotujacego
sie wywaru wlac grzybki wraz z woda, w ktorej sie moczyly. To nada
aromat. Pieczarki pokroic w cienkie plasterki, przysmazyc (opcjonalnie
mozna dodac odrobine cebulki). Dodac do wywaru. Doprawic do smaku sola i
pieprzem.. Przed podaniem mozna zaprawic smietanka.

1. Data: 2003-01-30 20:21:58

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zaproponuję zupkę-krem z pieczarek własnego przepisu, którą uwielbiają
nawet zupkowe niejadki.

20-30 dkg pieczarek
1 duża cebula
wywar z włoszczyzny, rosołek, albo po prostu wegeta
1 serek topiony (mi najbardziej odpowiada Hohland w plasterkach - a
dokładnie 3 plasterki)
łyżka masła
piepsz
sól (bądź wegeta)

No i do dzieła
Do ok 1 litra wody (bądź rosołku) wrzuć cebulkę i pieczarki (za wyjątkiem
2-3 szt, które pokrój w małe kawałeczki i również do gara).
Gotuj 15 min, wyjmij całe pieczary i cebulę z wywaru i zmiksuj je z serkiem
topionym. Zmiksowaną masę z powrotem do wywaru i wymieszaj.
Na koniec dodaj masełko i przyprawy ( wcześniej nie sól za dużo, bo serek
jest słony i on trochę dosoli).

Do tego boski jest groszek ptysiowy

Smacznego
Danka

1. Data: 2003-01-30 20:47:38

Od: Catalina <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 30 Jan 2003 17:56:23 +0100, "Marta Trzaska"
<m...@m...net.pl> wrote:

> [...]
>doprawic do smaku, zawsze robie na oko, a zupa wychodzi wysmienita,
>prawdziwie peczarkowa, na koniec zaprawic lekko smietana

Moja piecarkowa jest najczesciej bez ziemniakow ale z maraonem.
Za to pieczarki najpierw podduszam na masle. Tych pieczarek na mniej
wiecej 1,5 litra zupy daje okolo 30 dkg.
Mozna dodac jeszcze kostke rosol gryzbowy - bedzie miala bardziej
podkreslony smak.

--
Catalina
icq # 54287160

1. Data: 2003-01-30 21:12:27

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Catalina" <c...@p...net> napisał w wiadomości
> [...]
> wiecej 1,5 litra zupy daje okolo 30 dkg.
> Mozna dodac jeszcze kostke rosol gryzbowy - bedzie miala bardziej

ja tylko grzybowa (z suszonych grzybow) z makaronem
pewnie pieczarkowa tez bylaby smaczna :) ale jakos przyzwyczailam sie do
tych warzyw w srodku, nadaja smaku
ja coprawda pieczarki wrzucam surowe do wywaru, ale dodaje podsmazona,
podduszona lub surowa cebule
a kostek smakowych nie dodaje, coby smak i aromat byl naturalny :)
(mozna np podprawic, wrzucajac grzyba suszonego...ale nie potrzebowalam tego
nigdy)

Marta

1. Data: 2003-01-30 22:04:40

Od: Catalina <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 30 Jan 2003 22:12:27 +0100, "Marta Trzaska"
<m...@m...net.pl> wrote:

>pewnie pieczarkowa tez bylaby smaczna :) ale jakos przyzwyczailam sie do
>tych warzyw w srodku, nadaja smaku
>ja coprawda pieczarki wrzucam surowe do wywaru, ale dodaje podsmazona,
>podduszona lub surowa cebule

U mnie tez jest cala wloszczyzna, choc na talerzu zostaje tylko
marchewka, reszta jest dla ogolnego smaku. Cebuli w zupie jakos nie
lubie wole pora ;-))

--
Catalina
icq # 54287160

1. Data: 2003-01-31 09:29:15

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ugotowac zupe pieczarkowa ale taka na max aromatyczna i zeby bylo
> czuc ze sie je wlasnie pieczarkowa a nie wygotowane czarne wiorki
> grzybow w wodzie?

jak robie zupe-krem z pieczarek, to na koniec dodaje (uwaga: to moj
patent:))suszonego grzybka zmielonego na pyl w elektrycznym mlynku. Taki
proszek z suszonego grzybka- a daje duzo aromatu do zupy.

Jola L-L

1. Data: 2003-01-31 10:17:18

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:
> Jak ugotowac zupe pieczarkowa ale taka na max aromatyczna i zeby bylo
> czuc ze sie je wlasnie pieczarkowa a nie wygotowane czarne wiorki
> grzybow w wodzie?
Dzieki wszystkim :)
Nie wpadlabym szczerze mowiac zeby wymieszac grzyby suszone i pieczarki
choc i te i te mam. Mysle ze pomysl Joli bedzie super. A zrobie chyba te
zupe krem wlasnie z serkami wg. Danki :-)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-02-03 10:45:07

Od: "efa" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

A zrobie chyba te zupe krem wlasnie z serkami wg. Danki :-)

> ===========================
> / walkie-talkie! GG:411958 \
> / w...@w...net.pl \
> / \